Går inte båda ner vid stödet?
Stämmer, det spelar ingen roll om du bara har förväxlat slangarna.
Går inte båda ner vid stödet?
Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig!
Problemet började igår och har fortsatt idag:
Motorn dör när jag gasar på lite...
Det går alltså bra att köra upp hojen till 130-140km/h men då dör motorn o sedan vaknar den vid 80-120km/h igen... och så blir det samma sak
när den vaknar så hörs det riktiga feta avgasknallar (pistolskott)
Displayen syns så elen verkar inte dö helt iaf, kan det vara el eller säkringar??
Så har ni några ideer?
Ifall du är säker på att det har med hastigheten att göra (d v s den dör oavsett vilken vxl i de farterna) så skulle jag gissa på att det har att göra med luftburken och hur den trycksätter förgasarna. Vet dock inte alls hur det ser ut på en R1.
Någon som vet något om den här hojen?
http://www.blocket.se/vi/13091740.htm?ca=9_s
Tycker den är lite för billig om enda skadan är det där på kåpan.
Dessutom, är dekalerna okej på den där? Ser inte ut som min 03 i alla fall.
Tänkte om någon härifrån redan tittat på den eller så.
Hallå, hallå..
Monterade på miniblinkers bak (LED) på min R1 2005 i dagarna, tycker dock att det blinkar lite fort. Kan jag ha gjort något fel? Den förre ägaren hade tagit bort original så jag vet inte om det är så dom ska blinka då jag inte har nått att jämföra med. Någon som haft liknande problem? Blinkar i samma takt som när det bara satt blinkers fram... brukar ju blinka snabbare när det fattas lampor.
Ciao
Du måste dit med ett motstånd för att det ska blinka i rätt takt:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14429
Jo jag vet, har monterat ett motstånd som dom sålde till mig i samband med blinkersen. Fick inget kopplingsschema med så jag kan ha gjort nått galet, men det blinkar jö?
Tack för länken, har kollat runt lite men blir inte klok, mycket info.. tänkte bara om någon hade en likadan hoj och kunde berätta hur dom kopplat!? Står på inläggen att man ska ha 2 motstånd men i butiken sa dom att jag bara behövde ett??
Kollade luftfiltret iaf o det såg ok ut o burken med...
Börjar bli dags att byta upp sig, så jag var iväg och kollade på en R6 -01 idag.
Sen vet jag att det kommer en inte allt för kul service vid 3500 mil. Något annat man bör tänka på? Vanliga saker som inte håller?
Finns det någon insatt som orkar läsa allt och hjälpa en blivande 18-åring så blir jag glad.
Spelar ju inte så stor roll vilken hoj du har, men det ska vara 1 motstånd per blinkers.
Nu är jag R1-ägare igen efter att den förra blev stulen. Den här gången blev det en 00:a och nu undrar jag om det finns servicemanual till den nånstans på nätet? Har till 98:an, men den kanske duger? Finns det någon större skillnad mellan dessa årsmodeller?
har en r6-03 den ska servas vid 3000mil samt 4000mil kanske inte samma som nollettan...men 4000mila service kostar typ 8000-11000papp ventilerna ska justeras då=( tänk på det innan köp...kan även ha som argument vid prutning, lycka till
Någon som vet något om den här hojen?
http://www.blocket.se/vi/13091740.htm?ca=9_s
Tycker den är lite för billig om enda skadan är det där på kåpan.
Dessutom, är dekalerna okej på den där? Ser inte ut som min 03 i alla fall.
Tänkte om någon härifrån redan tittat på den eller så.
Ja, stickyn i teknikhörnan.
Edit:http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72782
Vet dock inte om de fungerar.
Nejdå, inget fel på den alls förrutom en (hel men) repig kåpa och lite böjd bromspedal + trasig blinkers. Men det är lätt fixat, finns massor på eBay.
/Magnus -Nu med 02'ans R1 med repig kåpa.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|