Får väl säga hej i den här trådet
Tänkte byta min K7 mot en R1 så småningom och tänkte söka ett snabbt svar.
Har jag förstått detta rätt?
R1 -04 är första med uppdraget system, finns endast detta år.
Uppdaterad -05 och -06 är samma.
Kom en ny -07?
Så kommer det en ny nu -08?
Vad är orginaldrevningen på R1-00??
Min hastighetsmätare visar ca 20km/h för mkt, kan det ha med drevningen att göra isåf? (har bara haft hojen en vecka)
Snabb fråga:
R1-98 hade ju några smågrejer som fixades på garantin. Hur är det med efterföljande årsmodeller (typ 99, 00 och 01)? Var det något som behövde fixas i efterhand på dessa, och hur ser man i så fall att det är gjort?
Tackar för utförligt svar, precis vad jag var ute efter.
Är själv ute efter en -04/-05. Är det något särskilt man ska hålla koll på vid köp?
Dricker de nyare räkorna också olja som 35-åriga engelska ensamstående morsor dricker äckeldrinkar på Ibiza.
...
Kontrollera så att det inte är märken i styrstoppen. (Indikerar ev krasch).
...
Hej
På en R1 -05
Någon som vet om man kan ändra "den blinkande vita lampan" (växelindikatorn), så att den kanske blinkar lite senare?
Bara någon enkel lösning, annars får det va.
Lider inte SÅ mycket av den
Finns de helsvarta R1 endast från -06?
Har inte hittat några helsvarta -04/-05
Någon som har en bra lösning på hur man kan fästa en gps på R1 -05 ? Nu menar jag inte en MC gps, utan en helt vanlig. Om det finns nån bra "väska" samt fäste till tanken el liknande?
Vart köper man lameller + stålskivor så billigt som möjligt till R1? Orginal ligger väl runt 3000:-
Någon som har en bra lösning på hur man kan fästa en gps på R1 -05 ? Nu menar jag inte en MC gps, utan en helt vanlig. Om det finns nån bra "väska" samt fäste till tanken el liknande?
Nja, jag köpte orginal med både lameller + stålskivor & fjäder för ca 1.400:- hos Yamaha.
Funtar på att köpa stålomspunna bromsslangar fram i hopp om att få lite bättre nyp i bromsarna. Men då undrar jag om det gör nån riktig skillnad, eller finns det kanske några bra belägg?
//Ladde
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |