R1 och R6-tråden!

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Har bara ett dåligt kort...

Det är en vanlig blå R1. Helt orginal, nothing special. Fast jag är väldigt nöjd med att hitta en -01 uttagen -02 med endast två tidigare ägare.

Banta den i bak är prio 1. Så om ni har nåt plast till baken som ser bättre ut än orginal, PMa!

Ser ut att vara i superbra skick, saknar min gamla 01a.
Har ett akra slip-on till salu eventuellt om du går i dom tankarna.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag har en shotgun undertail på min R1:a, den har en öppning som gör att lampan (org baklyse) lyser ner där man fäster nummerplåten = man slipper ha separat nummerskyltsbelysning.

Helt okej men jag håller på och bygger om den lite då passformen inte var den bästa men sen är iof min beg också.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vad säger folket om däck?

Jag har ett par Pilot race som ligger men dom är ett par år dock fina i mönstret osv. Kommer dom slitas snabbt och bli halkiga=kassera skiten och beställa nytt eller funkar de att köra på däck som legat ett tag?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Någon som vet färgkoden på R1:s Extreme Yellow ??

Menar du den som är på jubileumsmodellen 2006?
I så fall är det denna:

0251 Reddish Yellow Cocktail #1 (RYC1) Anniversary and LE Color

Vad säger folket om däck?

Jag har ett par Pilot race som ligger men dom är ett par år dock fina i mönstret osv. Kommer dom slitas snabbt och bli halkiga=kassera skiten och beställa nytt eller funkar de att köra på däck som legat ett tag?

Finns det gott om gummi kvar & profilen är fin så är det ingen som helst fara. Se bara till att du kör upp dem till 80 grader med däckvärmare så att de blir genomvarma innan du ger dig ut på dem, sedan är det bara att rugga upp ytan på dem igen så blir de nog fin-fina ska du se! :)

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Finns det gott om gummi kvar & profilen är fin så är det ingen som helst fara. Se bara till att du kör upp dem till 80 grader med däckvärmare så att de blir genomvarma innan du ger dig ut på dem
Molgan du vet att jag är seriös men däckvärmare på gata är överdrift:tungan

Slänger på dom och håller inte skiten så får man köpa nytt :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Molgan du vet att jag är seriös men däckvärmare på gata är överdrift:tungan

Slänger på dom och håller inte skiten så får man köpa nytt :)

Hehe, jag tänkte ju automatisk bankörning!:)
Men kör du gata är det inga problem, men passa dig att köra hårt innan du fått upp värme på dem, de är lömska som skam de däringa sulorna. Speciellt om det är lite fukt i backen!

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Har blivit lite sugen på denna undertailen emd inbyggd blinkers, e det helt kört för besiktning eller e detta godkännt?? Blir svårt med skyltbelysning va?

Bifogat

• 1137773390805_Honda_civic_2000_455.jpg
    1137773390805_Honda_civic_2000_455.jpg
    30.1 KB · Visningar: 64
Last edited:

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Sitter och funderar på att beställa undertail från hotbodies, men jag har hört så mycket skit angående kvalitén på dom så jag börjar tveka lite. Är det någon som köpt från dom på senare tid och vet hur det ligger till?

Nilssons MC ska ha 2700 inkl frakt. Köper jag mototeck istället ligger det på 3400 olackat.. puh.

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Menar du den som är på jubileumsmodellen 2006?
I så fall är det denna:
0251 Reddish Yellow Cocktail #1 (RYC1) Anniversary and LE Color QUOTE]

-------------------------------------------------------------------
Japp
Tackar :)
Ingen som har en org undertray R6 01-02 över ?

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vad kör ni med för olja?
Vad rekomenderar ni?

I R1:an kör jag Motul 300V Competition Helsyntet
I R6:an Motul 5100 Halvsyntet.
Race R1:an har smakat på både Statoil Raceway, Elf, Motul, Shell Advance & gått fint. Däremot är det ganska vida känt att R1/R6 inte gillar Castrololja då denna gör att kopplingen slirar.

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Vad kör ni med för olja?
Vad rekomenderar ni?
Nuvarande hoj går på Advance ultra 10W-40, mest för att jag får den billigt.

Om du plöjer igenom oljetrådarna (orka!) kan du snappa upp mycket matnyttigt om bl.a. olja.

Yamaha rekomenderar olja API SE-SG eller högre, dvs mineral och byte var 1000mil samt filter var 2000mil!!!
Om du då väljer en olja för 60:-/lit (Q8-SBK racing i 20l dunk), 69:-/lit (Biltema racing), 160:-/lit (Advance ultra) eller 200:-/lit eller mer för fabrikat med exotiska namn spelar nog inte så stor roll när du ändå troligen inte kommer att köra mer än 500mil mellan olje- och filterbytet :)

Man bör dock hålla sig borta från Q8-SBK (delsyntet) som klibbar kopplingen på Yamman enligt min erfarenhet.

Last edited:

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
blåa lysen.

Vad tror ni besiktningen säger ifall jag har satt in 2 små blå lampor inanför lysglaset i fram?
jag kommer alltså att borra 2 små hål i lyskåpan bakom.

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
I R1:an kör jag Motul 300V Competition Helsyntet
I R6:an Motul 5100 Halvsyntet.
Race R1:an har smakat på både Statoil Raceway, Elf, Motul, Shell Advance & gått fint. Däremot är det ganska vida känt att R1/R6 inte gillar Castrololja då denna gör att kopplingen slirar.

Det var ju typiskt, har castrol gps i min från förre ägaren som dessutom servat på inköpsstället :confused:
Har tänkt att köra motul 300v men jag undrar om det bara är att byta?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring