R1 och R6-tråden!

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Någon som har en aning om måtten på bakljuset på R1 02-03? Bara bredden på det räcker fint.

Tänkte köpa ett LED-ljus med integrerade blinkers från Ebay till motarden.

RobRas

Guest
Någon som har en aning om måtten på bakljuset på R1 02-03? Bara bredden på det räcker fint.

Tänkte köpa ett LED-ljus med integrerade blinkers från Ebay till motarden.

Jag kan springa ut och kolla..

Äh, R1a vet jag inte.

Last edited:

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Hej,

Jag sitter och funderar lite över mitt avgasystem på min Yamaha R6 -06
och jag vill att den ska låta lite ballare men hur gör jag?.. jag känner att jag måste ha det där spjället som sitter i orginal ljudämparen så hojen får motstånd på låga då jag kör stunt med den. så hur jag gör?

Jag vill ta bort katalysatorn men hur går hojen då ? blir den svag på dem låga? måste jag ställa om hela hojen via en dator eller eventuellt via en powercommander när jag har gjort alla ingrep på avagsasystemet om jag bestämmer mig för att köra utan spjället går det att återfå kraften på botten om jag mappar den?.. helt lost på detta men jag hade tänkt mig något liknande fast med ljudämpare!!

Jätte jätte tacksam för eventuellt svar på mina frågor ang detta!

http://www.youtube.com/watch?v=VRQ0L726w5k&eu

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Hej,

Jag sitter och funderar lite över mitt avgasystem på min Yamaha R6 -06
och jag vill att den ska låta lite ballare men hur gör jag?.. jag känner att jag måste ha det där spjället som sitter i orginal ljudämparen så hojen får motstånd på låga då jag kör stunt med den. så hur jag gör?

Jag vill ta bort katalysatorn men hur går hojen då ? blir den svag på dem låga? måste jag ställa om hela hojen via en dator eller eventuellt via en powercommander när jag har gjort alla ingrep på avagsasystemet om jag bestämmer mig för att köra utan spjället går det att återfå kraften på botten om jag mappar den?.. helt lost på detta men jag hade tänkt mig något liknande fast med ljudämpare!!

http://www.youtube.com/watch?v=VRQ0L726w5k&eu

De la bara o köpa nytt slipon lr rensa ur orginalet, ska inte gö så stor skillnad i annat än ljud...

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
De la bara o köpa nytt slipon lr rensa ur orginalet, ska inte gö så stor skillnad i annat än ljud...

sitter en CDI box framför bakdämpen och det går 2 vajrar från den Boxen ner till ljudämparen. byter jag avgasrör alltså bara ljudämparen och kollar ut det lilla spjället så går den skit kast (för stunt) som om den får för mycket luft.. jag har en remus ljudämpare. blir ljudet mer mulligt om jag öppnar katten och sedan rensar den och sedan svetsar ihop den igen?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
sitter en CDI box framför bakdämpen och det går 2 vajrar från den Boxen ner till ljudämparen. byter jag avgasrör alltså bara ljudämparen och kollar ut det lilla spjället så går den skit kast (för stunt) som om den får för mycket luft.. jag har en remus ljudämpare. blir ljudet mer mulligt om jag öppnar katten och sedan rensar den och sedan svetsar ihop den igen?

Jag e osäker, de borde bli mer ljud men det är möjligt att motståndet blir för dåligt så hojen går kass, men går de inte bara rensa ur ljuddämparen då?

De har ju bleve så jävla hightech på nyare hojar me alla ventiler hit o dit som ska ge rätt motstånd så man blir ju helt snurrig :D

Får nog vänta o höra med nån klokare imorrn bitti... :näsblod

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Jag e osäker, de borde bli mer ljud men det är möjligt att motståndet blir för dåligt så hojen går kass, men går de inte bara rensa ur ljuddämparen då?

De har ju bleve så jävla hightech på nyare hojar me alla ventiler hit o dit som ska ge rätt motstånd så man blir ju helt snurrig :D

Får nog vänta o höra med nån klokare imorrn bitti... :näsblod

Japp.. Tack endå :tummenupp

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
blir ljudet mer mulligt om jag öppnar katten och sedan rensar den och sedan svetsar ihop den igen?
Ljudet blir nog ganska lika som de du hade innan modden skulle jag tro, har bara haft katalysator på bilar hitills och den enda skillnaden jag märker är effektmässig.

Är det verkligen så många R6-relaterade inlägg att det behövs en uppdelning?:confused:
Nix nope zip nada :D

Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Har en r6 08 på G, och det första jag måste göra är att byta ut den fula reg. skyltshållaren som är prio 1. Så undrar om någon har tips på vart jag hittar en en snygg sådan?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Har en r6 08 på G, och det första jag måste göra är att byta ut den fula reg. skyltshållaren som är prio 1. Så undrar om någon har tips på vart jag hittar en en snygg sådan?

Sök på Tail Tidy på eBay. Tror även Bikeshop eller Bikers Need har några varianter.

:tummenupp

Vi med R6 kanske vill slippa allt R1-junk :gnissla

Dal-Mausen

Hur ska jag göra som har både R1 & R6 då?:va
Då får jag ju hoppa mellan två trådar.:mad:

Last edited:

Bjorken#232#

Hoochi mama
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
R6 07 Räser
R6 06-07

Min kompis R6 06 har plötsligt börjat visa mph istället för kmh.Det hände efter att han tryckt på knapparna samtidig som han vred om tändningen.Hittar inte något i bruksanvisningen.Finns det någon här som vet hur man ändrar tillbaka?

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Min kompis R6 06 har plötsligt börjat visa mph istället för kmh.Det hände efter att han tryckt på knapparna samtidig som han vred om tändningen.Hittar inte något i bruksanvisningen.Finns det någon här som vet hur man ändrar tillbaka?
gör samma procedur, tryck på knapparna samtidigt som du vrider om tändningen: ): ): )

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring