R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har du handlat av dem ? Graves alltså...
Funkar bra med frakt ?

Har inte handlat av dem, men de är stora inom roadracing i USA och är en seriös firma. Jag har köpt en hel del prylar från USA (Fick hem grejer senast häromdagen) och har aldrig upplevt några problem (som tur är) det största jag köpt över nätet är kompletta fälgar fram & bak till R1:an i höstas.

Maila & fråga efter totalkostnad inklusive frakt til Svedala, sedan ber du dem skriva ner värdet eller skriva gåva/reservdelar eller liknande.

På delarna jag fick hem i veckan stod det "Comercial Samples".

Någon som vet om en styrdämpare som suttit på en r1:a -01 passar på min 02:a ????

Tacksam för svar !!! :confused: :confused:

Kan gå, men jag är tveksam då ramen på -02 har en helt annan utformning mot -01:ans. (Man monterar ju fästet till styrdämparen i samma skruvhål som håller tanken.)

Som sagt, är tveksam, annars är ju själva dämparen inga problem, troligtvis inte heller infästningen till höger clip-on:et. Men däremot fästet mot ramen.
 
Last edited:

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Har inte handlat av dem, men de är stora inom roadracing i USA och är en seriös firma. Jag har köpt en hel del prylar från USA (Fick hem grejer senast häromdagen) och har aldrig upplevt några problem (som tur är) det största jag köpt över nätet är kompletta fälgar fram & bak till R1:an i höstas.

Maila & fråga efter totalkostnad inklusive frakt til Svedala, sedan ber du dem skriva ner värdet eller skriva gåva/reservdelar eller liknande.

QUOTE]

Tack för svaret !

Är sugen på dessa...http://shop.attackperformance.com/ProductDetail.jsp?LISTID=DD0000-1133677372

eller dem här http://www.cyclecat.com/yrs1-1.htm

Passar på att fråga.
-Passar 02 och 03´ans delar som fotpinnesatser (rearseats) lr avgassystem (kompletta) på den tidigare generationen (98-01) ?

Det börjar ju försvinna delar till 98-01 ur sortimenten, M4 gör inte kompletta avgassyst längre.

Apråpå onödigt vetande...
Attack performance gjorde i ordning en OW 01 mitten på -90 talet... FZR 1000 snurra, Marchensini fälgar, Öhlinare fram å bak, TZ 250 bakdel.
Den frambringade ett visst habegär...

/Peter
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det kan vara en tanke att beställa nån extra. Fast 30 minuter? Tog mig över en timme att bara få loss grejerna.. hehe. Fast då visste jag ju knappt vad jag höll på med å andra sidan.

de tar alltid längre tid när man inte vet vad exakt man behöver göra, 2a å 3e gången kommer förmodligen gå bra mycke fortare :)

yoshimura är garanterat bra skit, jag kör med VANCE & HINES och kan rekomendera det, den uppfattningen jag har är att med VANCE & HINES så får du lite sportigare ettrigare ljud men med yoshimura så blir det lite dovare ljud men det beror ju på vilket system du väljer.
Kolla runt på blocket eller ebay där kan du göra fina klipp!
Att byta klarar vem som helst.

tycker nog att Devil systemen gör sig bättre på en Skramlaha :)

Lämplig prissättning? :rolleyes: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=14343

Har iofs inte sett hojen, men jag måste ha gjort en jävla bra affär när jag köpte min!

jag tycker de verkar dyrt men milen ska ju inte dra ner så mycke om cykeln fått sin service ordentligt osv.

jag kikar lite på äldre R1:eek:r också å tycker nog att annonsen du länkar är lite väl dyrt.
 
Last edited:

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Har lite svårt att orientera mig med din bild, men jag ser vad som är upp, ned & fram:) Skulle vilja ha en större helhetsbild för att kunna göra en bedömning.

Men det är nog någon av följande delar:
http://parts.yamaha-motor.com/partimage.gifx?d=96545,2,0

Alternativt

http://parts.yamaha-motor.com/partimage.gifx?d=96544,2,0

Artikelnummer finner du på samma sida. (Klicka på min länk i signaturen nedan).

Nummer 18 är det
kostar 527:- :skrämd
partimage.gifx
 

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
GSX-R 1000
Beställde en cool rejsklocka i kolfiber och hela paketet från USA för xx$. Skulle gå ut och klistra på den på cykeln när jag fipplar till det lite och ser att det finns ju faktiskt en klocka på min R6 -00. Tänk vad vackert om man inte var kille och ägnade tid åt att titta i en instruktionsbok, dvs om man fick någon när man köpte sin moppe. :tomten :blah
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Tja!
Jag kör med Vance & hines slip on nu men vill uppgradera till helsystem vad är rimligt att pröjsa för den andra delen (Kröken?)?
rekomendationer?
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Last edited:

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Efter allt prat om avgassystem och väldigt uttråkad var jag bara tvungen att skruva ihop mina rör :näsblod

Varför straffas vi med detta klimat..
 

Bifogat

  • Akra evo 2 001 mindre.jpg
    Akra evo 2 001 mindre.jpg
    167.2 KB · Visningar: 116
  • Akra evo 2 004 mindre.JPG
    Akra evo 2 004 mindre.JPG
    130.3 KB · Visningar: 80

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
Är det någon som vet om sådan blinkers som sitter i hållet på sido kåperna fram godkänns på besiktningen?
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Är det någon som vet om sådan blinkers som sitter i hållet på sido kåperna fram godkänns på besiktningen?

Bara att prova tror dom flesta besiktningsgubbar fattar att du kommer skruv dit dom så fort du kommer hem ändå så varför skifta
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Har köpt krashpuckar från Supply-N-Demand som jag tänkte montera nu.

Den högra pucken verkar passa bra men det är värre med den vänstra.
Ska den sitta vid grön eller röd pil? Jag har testat i båda hålen men den smala delen av pucken är för lång. Ska jag kapa den så att den ligger tätt emot ramen?
 

Bifogat

  • puck.jpg
    puck.jpg
    93.7 KB · Visningar: 48
  • right.jpg
    right.jpg
    145.4 KB · Visningar: 55
  • left.jpg
    left.jpg
    202.2 KB · Visningar: 63

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Tja!
Behöver R6 dekalerna som ska sitta bak på hojen. årsmod 99.
ngn som vet vart man kan få tag på dom eller om ngn har måtten så man kan special beställa?
 

vette78

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Hyltebruk
Hoj
2006 YAMAHA YZF R6
Angel eyes?

Tja!

Eftersom det bara vräker ned snö så går man i garaget och funderar på vad som kan filas lite på...
Funderade på angel eyes eller devil eyes till min r6-06.:rolleyes:
Min fråga till er: Hur får man in den i strålkastarna?:va
Den stela ringen går omöjligt få in "bakvägen" så att säg.. går det att dela lyktan och föra in den framifrån?
Någon som vet:confused:

Mvh Jonas
 

Guran

Adrenalinbehov
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 SMC -09
Tja!

Eftersom det bara vräker ned snö så går man i garaget och funderar på vad som kan filas lite på...
Funderade på angel eyes eller devil eyes till min r6-06.:rolleyes:
Min fråga till er: Hur får man in den i strålkastarna?:va
Den stela ringen går omöjligt få in "bakvägen" så att säg.. går det att dela lyktan och föra in den framifrån?
Någon som vet:confused:

Mvh Jonas

Kanske denna "How to" tråd kan hjälpa dig. Dock är den till en R1 04 men det borde funka på samma sätt.

http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=187404
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Jag tänkte höra med er om ni har lite koll på cirkapriser.
Det jag undrar över är vad bromsbackar bak och en 3000milaservice på R1 -99 kostar mellan tummen och pekfingret.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Efter allt prat om avgassystem och väldigt uttråkad var jag bara tvungen att skruva ihop mina rör :näsblod

Varför straffas vi med detta klimat..

Mmmm....ren & skär porr :drool :)

Tja!
Behöver R6 dekalerna som ska sitta bak på hojen. årsmod 99.
ngn som vet vart man kan få tag på dom eller om ngn har måtten så man kan special beställa?

Du kan beställa Yamaha Orginal, dock så lär de kosta en del.
Jag upprepar mig själv (som vanligt) & rekommenderar dig att kolla på eBay. Jag själv köpte en komplett dekalsats till min gat-R1:a för ca 400kr.
Har ingen användning för dem men jag ville kolla kvaliteten & den var riktigt bra.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top