R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
By the way Yamaha lovers, jag tyckte att mina bromsvätskebehållare såg frusna ut av sig, så jag skaffade ett par värmare till dem. :)

Är någon sugen så kanske jag kan skaffa fram fler.

attachment.php
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Jag va på Beviks idag och prata med dom om nytt system. Ser ut att bli yoshimura med en powercommander och ett annat luftfilter :tummenupp
Han trodde det skulle göra 15hk på hojen när dom bänkar den sen, låter det rimligt? Hela kalaset går på runt 10bananer iaf, montering o allt. Inte bestämmt mej än men tror nog det blir av tillsammans med 1000km servicen!

Issue

Låter rimligt med 15+ för hela kalaset men! Att du bara tänker tanken på ett yoshimuhaa på Yamahan ger mig kalla kårar:gnissla Allt funkar utom just det:)
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Låter rimligt med 15+ för hela kalaset men! Att du bara tänker tanken på ett yoshimuhaa på Yamahan ger mig kalla kårar:gnissla Allt funkar utom just det:)

Jaha! Läste flera kommentarer på youtube med folk som sa samma sak. Vad ska man klämma på då? Inget är bestämmt och det kommer ju inget hända innan 1000km servicen :) Ska jag ta laser x-treme eller M4 istället? Tycker inte dom låter lika mysigt som yoshimura :mad: :va

Edit:
Lyssnat på flera hojar med M4 system nu och dom låter ju HEEEEELT sjukt :D
Lätt att det blir en sån, ska kolla om Beviks kan ta hem dom imorgon!
M4 Video1
M4 Video2
M4 Video3
 
Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Gå på det som du tycker låter bäst,inget fel på yoshi förutom att det ägs av Sukka:tungan Tycker du nu att yoshi låter bäst så gå självklart på det. Verkligen en djungel det här med avgas:)

Det där är gamla serien låter bra, men nya serien GP låter ännu fetare:)
 
Last edited:

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Gå på det som du tycker låter bäst,inget fel på yoshi förutom att det ägs av Sukka:tungan Tycker du nu att yoshi låter bäst så gå självklart på det. Verkligen en djungel det här med avgas:)

Det där är gamla serien låter bra, men nya serien GP låter ännu fetare:)

Jo :) Tycker båda låter bra. Men är det full system man ska köra eller bara Slipon? Vad blir skillnaden? Stor skillnad på priset iaf.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Det e riktigt gött ljud i Yoshsystemen och de är riktigt snygga, speciellt deras TRC-system :tungan
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Jo :) Tycker båda låter bra. Men är det full system man ska köra eller bara Slipon? Vad blir skillnaden? Stor skillnad på priset iaf.

Du får en helt klart råare gång med full system på grund avsaknaden av katt. Samt friare luftgångar med resultat mer effekt ca 10 kontra slipon som ger ca 3 men sen skiljer det en hel del i pris också ju.Men eftersom du har tänkt köpa pc3 och filter samt mappa den så vinner du helt klart mer på hel system.
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Du får en helt klart råare gång med full system på grund avsaknaden av katt. Samt friare luftgångar med resultat mer effekt ca 10 kontra slipon som ger ca 3 men sen skiljer det en hel del i pris också ju.Men eftersom du har tänkt köpa pc3 och filter samt mappa den så vinner du helt klart mer på hel system.

Ok låter fett. Skulle va kul att se kurva före och efter men det går väl inte, kanske om jag låter dom byta allt. Tror dom tog 1500 för att sätta dit pc3:an och byta pipa på beviks.
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Ok låter fett. Skulle va kul att se kurva före och efter men det går väl inte, kanske om jag låter dom byta allt. Tror dom tog 1500 för att sätta dit pc3:an och byta pipa på beviks.

Kör dom den i dynobänk så får du ett diagram på före&efter kurva på papper. Det är det som är intressant.
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Mer pulver i mellanregistret på R6 -06:a?

Ja som rubriken säger. Jag har precis sålt Gixxern och funderar lite löst på att skaffa en R6:a typ -06:a och framåt.

"Alla" säger ju att mellanregistert är lite tunnt jämfört med andra 600, så jag undrar om någon har något bänknings reslutat på en R6 med helsystem, PCIII och luftfilter. Nu när dollarna är så billig kan man ju handla helsystem för en ca 6500kr i USA, och det är ju inte så farligt.

Anledningen till att jag tittar på R6 jämfört med t.ex. R1:a är att jag gillar att den verkar funka så bra på bana redan från början (och så utseendet). Och jag kan tänka mig att med lite mer mellanregister blir den riktigt snabb (förutsatt att jag blir lite bättre att köra).

mvh
Henrik
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag va på Beviks idag och prata med dom om nytt system. Ser ut att bli yoshimura med en powercommander och ett annat luftfilter :tummenupp
Han trodde det skulle göra 15hk på hojen när dom bänkar den sen, låter det rimligt? Hela kalaset går på runt 10bananer iaf, montering o allt. Inte bestämmt mej än men tror nog det blir av tillsammans med 1000km servicen!

Issue


Jag kör med yoshimura TRC fullsystem på R6:an (-07) och PC3usb och kan bara säga att det är ett grymt system, fyyfan vilket ljud!! Blev en helt annan hoj att köra också, sen att det är snyggt och se på och lätt är ju ett plus i kanten..

Sen huruvida suzuki äger yoshi är ointressant, med den kvaliteén/finishen och ljudet på grejerna hade det inte spelat någon roll om det så var Volvo som tillverkade skiten, hade köpt ett ändå :arsele
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
mhm! Va inne på beviks idag och fick svar på mina sista funderingar. Nu är det bara välja märke på systemet :p Sjukt svårt o veta vad man bör ta! Dom pratade om nått Graves system där som tydligen va populärt i USA.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
mhm! Va inne på beviks idag och fick svar på mina sista funderingar. Nu är det bara välja märke på systemet :p Sjukt svårt o veta vad man bör ta! Dom pratade om nått Graves system där som tydligen va populärt i USA.

Det var ju Graves jag sa i ett tidigare inlägg, de ser ut så här:

http://www.kneedraggers.com/image_storage/c/2a/c2a1f3dbb5b784c94f54ba39969bdd22_rough.jpg

Hemsida

http://www.gravesport.com/Products/Exhaust_Yamaha_R6_08_Slipon.shtml

(Har betydligt mer än bara avgassystem).
 
Last edited:

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10

Walert

***DET SOM INTE DÖDAR - DET HÄRDAR***
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Ljungbyhed
Hoj
Retta-02
styrdämpare ???

Någon som vet om en styrdämpare som suttit på en r1:a -01 passar på min 02:a ????

Tacksam för svar !!! :confused: :confused:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top