R1 och R6-tråden!

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Vart e alla r1 -04rer??

...Har letat länge nu efter en r1 -04, men de finns ju fan inga ute. :huvet
..ni som sitter å funderar på å sälja..här har ni chansen :tummenupp
Vet nån om en så pma gärna mig.
MVH....
:yoparty
 

Dark_Messenger

Guest
Denna tid på året är det ju sämsta tiden för köp. Att folk vill ha 70-80 tyder kanske på att de faktiskt FÅR det just nu? Kan du/ni vänta till i slutet av säsongen är det en helt annan femma.

Sen håller jag med om att folk generellt sett övervärderar sina hojar något otroligt. :)
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Denna tid på året är det ju sämsta tiden för köp. Att folk vill ha 70-80 tyder kanske på att de faktiskt FÅR det just nu? Kan du/ni vänta till i slutet av säsongen är det en helt annan femma.

Sen håller jag med om att folk generellt sett övervärderar sina hojar något otroligt. :)

Jag vet att det inte är rätt tid för att köpa hoj, men jag ska köpa en ändå till ett vettigt pris. Jag väntar...
 

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08


Jo jag känner till desssa =) men ja vill gärna inte ha en röd =( den gråa e såld och den blåa har rullat nästan 3000 mil. lite mycke för en 04a tycker jag...för de priset iaf...
Fan snart april och ja står utan hoj:huvet
Får snart börja snegla på andra märken..en gsxr kanske :va
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag har sökt efter Dyno-jet kurvor för standard R1 -07 och sett flera olika som visar på 156 hk. Med tanke på att Yamma lovar 180 hk (189 hk med trycksatt luftburk) tycker jag att det låter som ett bra sätt att bluffa folk på pengar. Jag vet att det mäts på olika sätt, men flera andra hojjar har inte lika stor skillnad.

Tur att man 'upptäckte' det innan man lade ut 115 K på en ny hoj, men surt att man hann sälja gammelrettan.
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Yoshimura är riktigt grym skit, MEN...:)
Det ägs av Suzuki, kan du leva med att åka omkring med ett Suzuki-tillbehör på hojen?:tungan

Annars är Devil Master ett hett tips, men det som jag tycker är snyggast & låter rktigt bra är Graves Motorsport till R6:an.

Yoshimura är helt klart intressant. Jag fråga han på bikeshop.se vad han rekomendera och han tyckte LASER X-treme GP-style. Nån som vet nått om det? Hur låter det?
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Yoshimura är helt klart intressant. Jag fråga han på bikeshop.se vad han rekomendera och han tyckte LASER X-treme GP-style. Nån som vet nått om det? Hur låter det?

Helt klart den bästa snyggaste till rexxan är M4 avgas,har själv tänkt att skaffa mig ett sådant dovt muller på låga och riktigt skrikigt på höga varv.

Har kommit en ny serie för i år moto gp serie kika in på sidan! http://www.m4exhaust.com/
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Helt klart den bästa snyggaste till rexxan är M4 avgas,har själv tänkt att skaffa mig ett sådant dovt muller på låga och riktigt skrikigt på höga varv.

Har kommit en ny serie för i år moto gp serie kika in på sidan! http://www.m4exhaust.com/

Nice. Ger mej ett tredje altenativ! :tungan
Finns dom att köpa i sverige?
btw youtube.com är klockrent om man vill se/höra dom olika systemen :yoparty
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Nice. Ger mej ett tredje altenativ! :tungan
Finns dom att köpa i sverige?
btw youtube.com är klockrent om man vill se/höra dom olika systemen :yoparty

Yes!! Youtube is the shit to:yoparty

Jepp ska tydligen finnas tre återförsäljare här hemma finns under dealers på hemsidan.

Eriksson Motorsports Products
Laroverksgatan 16
BODEN, Sweden 96173
46-921-13090, (f) 46-921-13090

Motorhuset A B
Odenskogsvagen 35
Ostersund, Sweden 83148
46-63-570 020, (f) 46-63-570 021

Into's NYA O Begagnade
Parkgatan 36
Anderstorp, Sweden 33432
00-46-70-643 4144, (f) 00-46-370-82490

Så det blir att slå dom en pling i veckan, sen är bara frågan om man ska ha svart eller titanium kan inte bestämma mig:gnissla
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Hur stort impuls-säljande var din R1a, hade du tänkt köpa nyare sporthoj?
Jag ringde ju dig på söndagen, då hade du just sålt den... :)

Mvh Jonas

Jepp, funtade på en sprojtans -07'a. Men jag tyckte att det brast lite i detaljfinischen mm. Jag är riktigt petig om jag ska slanta upp dom pengarna.

Synd som sagt att jag redan hade sålt min när jag upptäckte det...
 

vette78

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Hyltebruk
Hoj
2006 YAMAHA YZF R6
Tja!

Angående system till R6 06- så kikade jag lite på lazer extreme gp systemet..
I sverige skulle det kosta 4500-5000kr, hittade det dock i england för 2300kr plus frakt. Jag har inte beställt nåt så jag vet inte nåt mer än så om det. Sök på google på det exakta namnet så hittar du/ni nog.:rolleyes:
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jepp, funtade på en sprojtans -07'a. Men jag tyckte att det brast lite i detaljfinischen mm. Jag är riktigt petig om jag ska slanta upp dom pengarna.

Synd som sagt att jag redan hade sålt min när jag upptäckte det...

Jasså hehe :)
Så har vi lärt oss något: titta först, sälj sen ;)
Jag kikar även lite på RSV mille nu, bara för att komma ner lite i försäkring...
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Jag va på Beviks idag och prata med dom om nytt system. Ser ut att bli yoshimura med en powercommander och ett annat luftfilter :tummenupp
Han trodde det skulle göra 15hk på hojen när dom bänkar den sen, låter det rimligt? Hela kalaset går på runt 10bananer iaf, montering o allt. Inte bestämmt mej än men tror nog det blir av tillsammans med 1000km servicen!

Issue
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som har ett sånt här rör över eller vet vilket artnr det har.
R6-02

Har lite svårt att orientera mig med din bild, men jag ser vad som är upp, ned & fram:) Skulle vilja ha en större helhetsbild för att kunna göra en bedömning.

Men det är nog någon av följande delar:
http://parts.yamaha-motor.com/partimage.gifx?d=96545,2,0

Alternativt

http://parts.yamaha-motor.com/partimage.gifx?d=96544,2,0

Artikelnummer finner du på samma sida. (Klicka på min länk i signaturen nedan).
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top