R1 och R6-tråden!

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
På sidokåpan står det att jag har Deltabox på min r6 -99..
Visst låter det häftigt, men vad är det?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Är detta något känt fel på R6:an? Motorn har rullat ca 30 mil. Tänkte bara få så mycket kött på benen som möjligt innan jag ringer Yamaha Center.

tickandet kan mycke möjligt bero på trasig elektronik, vore jag dig skulle jag gå tillbaka till företaget som sålt hojjen å börja prata garanti med dem.

för de kommer knappast bli bättre, de kommer troligen ticka mer å mer tills den sluta ticka, (sluta fungera också)
 

Dark_Messenger

Guest
Även fast den faktiskt driver så är det normalt? För lägger man i friläge så stannar ju hjulet så enbart vibrationer är det inte.

Det ska snurra lite även med friläge i om du har hojen på ett depåstöd.. Alla mina sportmoppar har gjort så iaf o polarnas också.
 

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Det är helt normalt. Med kopplingen inne har du släppt det mesta av trycket på lamellerna men dom har fortfarande lite kontakt med varandra och kan överföra lite lite vridmoment till växellådan om bakhjulet är i luften.

Det ska snurra lite även med friläge i om du har hojen på ett depåstöd.. Alla mina sportmoppar har gjort så iaf o polarnas också.

Ok då kan jag somna om alltså :)

Inga växlar är svåra att få i så det känns ju bra!
Tack så mycket grappar! :yoparty

EDIT*
Du behöver inte börja oroa dig förens du dels tycker cyckeln driver när du sitter på, och det är svårt att få i växlarna.

Förresten, vad är det man ska oroa sig för om man börjar märka detta beteende? Att hojen drar när man sitter på? Vad gör man åt det?
 
Last edited:

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Nykvarn
Hoj
Nada
tickandet kan mycke möjligt bero på trasig elektronik, vore jag dig skulle jag gå tillbaka till företaget som sålt hojjen å börja prata garanti med dem.

för de kommer knappast bli bättre, de kommer troligen ticka mer å mer tills den sluta ticka, (sluta fungera också)

Jo det började ju svagt på morgonen och senare på eftermiddagen så hördes tickandet igenom motorgången, men nu är yamaha center kontaktade.
 
Last edited:

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Hallå ja! Har som sagt en R1 01-...ska försäkra den...vart ha ni era försäkradeo vilket är bäst/billigast/säkrast? Så slipper ja ringa runt o höra deras predikan om att dom är bäst...jadda jadda...
 

Dark_Messenger

Guest
Hallå ja! Har som sagt en R1 01-...ska försäkra den...vart ha ni era försäkradeo vilket är bäst/billigast/säkrast? Så slipper ja ringa runt o höra deras predikan om att dom är bäst...jadda jadda...

Du har nog tyvärr inte så mycket val. Försäkringspremien skiftar från pers till pers. Länsförsäkringar var bäst för mig men det säger inget om din ev förs hos dom. Det beror ju på vad du vill ha för slags förs också..:gnissla
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Försäkringar är ett lotteri.. Bara snurra hjulet och hoppas på vinst :tummenupp
 

-KiRRE-

d^_^b
Gick med
1 May 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
954
Hallå ja! Har som sagt en R1 01-...ska försäkra den...vart ha ni era försäkradeo vilket är bäst/billigast/säkrast? Så slipper ja ringa runt o höra deras predikan om att dom är bäst...jadda jadda...

Tjenare! Farsan står på min hoj och det va Folksam som va billigast för han. tro det var runt 900kr/mån/hel men då måste man ha den inreggad hela året vilket jag har. halv försäkrat har jag för mig va 400 - 500kr/mån.

du letade efter en billig ljuddämpare med va? en polare beställde en uppe hos Johnssons bikes i Jämjö för 1800kr har jag för mig. Billigare 'n så tro jag inte det blir för en splitter ny. han fick hem den efter tre dagar!

Du måste ha en.. din hoj låter mesigt :rolleyes: hehe låg bakom dig härromdagen om du köpte den av daniel rosen? :tungan

Ha de guttans!
 

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Försäkringar är ett lotteri.. Bara snurra hjulet och hoppas på vinst :tummenupp

Ofan,d är så illa allså...hur ställer dom sig till om man inte har mc kort då? ska man nämna d eller försöka slinka undan!?:confused: haha va nån som sa nått om att man ska inte ha en försäkrad om du inte ha den påställd eller va d tvärt om? för då fick man betala massa per/dag?
 

Dark_Messenger

Guest
Ofan,d är så illa allså...hur ställer dom sig till om man inte har mc kort då? ska man nämna d eller försöka slinka undan!?:confused: haha va nån som sa nått om att man ska inte ha en försäkrad om du inte ha den påställd eller va d tvärt om? för då fick man betala massa per/dag?

Köra oförsäkrat är generellt en bad idea men är du riktigt jävla badass-hårdrock-mutha så antar jag att det går.:gnissla
 

-KiRRE-

d^_^b
Gick med
1 May 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
954
Ofan,d är så illa allså...hur ställer dom sig till om man inte har mc kort då? ska man nämna d eller försöka slinka undan!?:confused: haha va nån som sa nått om att man ska inte ha en försäkrad om du inte ha den påställd eller va d tvärt om? för då fick man betala massa per/dag?


Har du den påställd men oförsäkrad så har du en staffavgift på typ 70kr/dag eller nåt sånt har jag för mig. rätta mig om jag har fel någon. jag har fått hem sånna avgifter på nån av mina bilar när jag glömt försäkra dom efter jag köpt dom.

Läs mitt meddelande lite högre upp till dig så få du se vad jag ger
 

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Rikets värn i väst
Hoj
Drömmer om CB1000R
Har du den påställd men oförsäkrad så har du en staffavgift på typ 70kr/dag eller nåt sånt har jag för mig. rätta mig om jag har fel någon. jag har fått hem sånna avgifter på nån av mina bilar när jag glömt försäkra dom efter jag köpt dom.

Läs mitt meddelande lite högre upp till dig så få du se vad jag ger

Verkar som att de har höjt avgiften en del sedan dess; "Motorcykel, slagvolym över 125 kubikcentimeter eller effekt över 11 kW 273,26 kr "
Så ställ av eller försäkra snarast ;)
 

-KiRRE-

d^_^b
Gick med
1 May 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
954
Så var vi där igen, gör om gör rätt! :mad:

haha ok.. vi gör inget feöl.. vi köpte den ihop. vi betalade hälften var.
Och man väljer väl det billigaste alternativet??? han förklarade för försäkringsbolaget och dom sa att det är inga som helst problem.. Självrisken är nästan dubbelt så dyr om jag ramlar.. annars inga probs!
Visserligen så brukar jag hojen till 80% men den är ändå lika mycke min fars!
 

Danneman_

Medlem
Gick med
10 Jun 2007
Ort
Falköping
Hoj
Yamaha R6 -06:a
ja då har man tagit lite kort på nya hojjen=)
första "etappen" blir uppflyttad regskylt, miniblinkers och en ordentlig maskinpolering o vaxning. för övrigt är den helt orginal!!

 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top