R1 och R6-tråden!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Trevligt med flera snabba svar!

OK så från Dark mess inlägg har det svängt lite och nu är ni några stycken som faktiskt tycker det går bra at köra "lugnt" med R1:an.

Blocket here I come :p

Kanon...tack alla!

Alla är vi olika kännsliga :hihi

Goldwing är bekväm annars :gnissla
 

Dark_Messenger

Guest
Trevligt med flera snabba svar!

OK så från Dark mess inlägg har det svängt lite och nu är ni några stycken som faktiskt tycker det går bra at köra "lugnt" med R1:an.

Blocket here I come :p

Kanon...tack alla!

Ingen hoj som gör 150 på ettan ska köras lugnt! :fatta!

:D
 

Walden

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Vadstena
Hoj
Harley Davidson Street Bob 2008
Dark Mess

Det jag menar är att jag vill ha en hoj att växa i/med...och det var 4-5 år sedan jag körde en hel säsong.

Jag kommer att ta det jävligt lugnt ett bra tag och det är därför jag frågar hur den är under lite lugnare körning. Men visst ska hojen få bekänna färg då och då, annars skulle jag inte titta efter sporthoj i första läget.

Synd att man inte har 10 polare som åker hoj så man kunde testköra lite...

Aja, jag har fått bra med input av er. Det var som jag trodde, det är "ok" men inte en dröm vilket jag inte heller trodde.
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Trevligt med flera snabba svar!

OK så från Dark mess inlägg har det svängt lite och nu är ni några stycken som faktiskt tycker det går bra at köra "lugnt" med R1:an.

Blocket here I come :p

Kanon...tack alla!

fördelar med r1:an i stan är att man känner sig jävligt cool vid rödljusen :yoparty :tuttar :D
bara den sekunden när cheyerna kollar in än så gör sig försäkringen väl spenderade pengar:yoparty
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld


Då var man oxå medlem i klubben :tummenupp

Hämtades i lördags från en Yamaha handlare i Tyskland.. Gissa om den närmaste tiden komer att vara seg innan den är besiktad och klar.:huvet
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Vacker, hur pass mycket billigare blir det när man handlar nere i tyskland?


Inte speciellt många tusen lappar om man räknar in allt som tillkommer såsom bensin, färja och bro men vi tog det lite som en semester weekend med hotel
och ganska mycket shopping av diverse drycker.. Dessutom fanns hojen bara 3,5 mil från färjeläget i Rostock.

Mvh Jimmy
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
Slänger väl upp en bild jag med då.

Gamla 99:ans R1:a utbytt mot en R6:a, helt sjukt rolig hoj. :banana
 

Bifogat

  • R6-2.JPG
    R6-2.JPG
    115.5 KB · Visningar: 87

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Slänger väl upp en bild jag med då.

Gamla 99:ans R1:a utbytt mot en R6:a, helt sjukt rolig hoj. :banana


Visst är dom!! Liiiite skillnad mot min senaste hoj Yamaha RD500 :tummenupp
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Är det nån som kör med ett sånt här slipon på sin hoj ? Är sugen som fan det blir ju grymt snyggt, men vill ju inte att den ska låta alltför jeffla högt heller. Säljaren påstår att ljudnivån blir 105dB men sen vet man ju inte om det är på tomgång eller när han hittat på den nivån.
Sen är det rätt dyrt också, 1200:- för en typ 20-25cm rostfri rörstump.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130222165081&_trksid=p2759.l1259


Även ett ljudklipp på det, låter ju helt okej på filmen men ganska svårt att jämföra med hur det kommer låta i verkligeheten.
http://youtube.com/watch?v=zNWamAm_sBg

kan det låta förmycket?? det e väl bara slänga på orginalburken när du ska besiktiga...
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Hehe jo besiktningen är ju inget problem. Men är lite emot att det ska låta FÖR mkt om du förstår vad jag menar. Och att ljudet ska bli "fel" :tungan .Typ som twoforty-raggarna som i stort sett monterar bort systemet. Låter mer än vad det går. Är du med på vad jag menar ?
Grejen men det där röret är att han gjort nå "fenor" inuti, antar att det är till för att slå sönder ljudet lite så det inte blir alltför jällt. Annars hade det ju vart pissenkelt att tillverka ett sådant rör själv.

förstår hur du tänker...kollade in filmklippet det verkar ju inte låta överjävligt...
 

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Är det nån som kör med ett sånt här slipon på sin hoj ? Är sugen som fan det blir ju grymt snyggt, men vill ju inte att den ska låta alltför jeffla högt heller. Säljaren påstår att ljudnivån blir 105dB men sen vet man ju inte om det är på tomgång eller när han hittat på den nivån.
Sen är det rätt dyrt också, 1200:- för en typ 20-25cm rostfri rörstump.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130222165081&_trksid=p2759.l1259


Även ett ljudklipp på det, låter ju helt okej på filmen men ganska svårt att jämföra med hur det kommer låta i verkligeheten.
http://youtube.com/watch?v=zNWamAm_sBg


vet någon om detta system finns till R6 99-02 också? Det är ju grymt snyggt!
 

IronMike

Guest
Achtuung

Har problem med baklyset/dioderna...

Mulle meck som haft hojjen innan mig, har klippt kablar, dragit om, fifflat med sladdar -det är en mess där under. Jag har börjat styra upp grejjerna. Men...

Jag får baklyset att lysa när jag bromsar, men det lyser inte när jag släpper bromsen (motorn på givetvis..) Kan det ha gått sönder ngt med dioderna, ngn som haft samma problem? Kan det vara någon säkring? Kollat glapp, och troligtvis kopplat in allting korrekt också.

:huvet :huvet

besiktning på fredag, så det är ju lite brådis att få ordning på skiten :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top