R1 och R6-tråden!

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Hej. Det är ingen som har en blå framskärm liggandes till en r1:a 03:a? Är i stort behov av en....

mvh Martin S
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Jag tycker att man får hålla isär begreppen lite. Jag Vande mig vid effekten efter 2-3 dagar men jag har definetivt inte tröttnat på hojjen... Jag har kört tusenkubikare med och kan förstå tjusningen i dom hojjarna med absolut men än så länge nöjjer jag mig med min 600 och när jag kan nyttna den till max kanske jag går upp nån klass !

hur är r6 -08 i karaktären? är lite sugen på en men blev lite less på 600rr -04... lite för dåligt tryck..... vill helst att de ska va lätt till power wheelis.... kanske r1 blir ett måste? eller va tycker du.....? är den lätt att wheela med?:confused:
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hej. Det är ingen som har en blå framskärm liggandes till en r1:a 03:a? Är i stort behov av en....

mvh Martin S
...har en blå originalskärm, något skavd där bromsslangarna går upp, pm:a mvh

hur är r6 -08 i karaktären? är lite sugen på en men blev lite less på 600rr -04... lite för dåligt tryck..... vill helst att de ska va lätt till power wheelis.... kanske r1 blir ett måste? eller va tycker du.....? är den lätt att wheela med?:confused:

då är R;1 ett måste,:tummenupp
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
hur är r6 -08 i karaktären? är lite sugen på en men blev lite less på 600rr -04... lite för dåligt tryck..... vill helst att de ska va lätt till power wheelis.... kanske r1 blir ett måste? eller va tycker du.....? är den lätt att wheela med?:confused:

Nä powerwheelis är nog inte R6an främsta kännetecken men orkar du koppla till den så går den upp! =)
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Har problem med min R1 -01.
Det är så här att den går bara på tre cylindrar till och från, ettans grenrör e kallt/ljummet efter varmkörning. Den har gnista på alla stift, har provat nya stift, spolar och kablar. Har provat med en annan förgasarbrygga, men ingen skillnad.
När den går puffar det till lite baklänges i ettans förgasare då och då, och så är det lite lite sotigt runt spjället i bara den förgasaren.
Har kollat komp och läckage testat alla cylindrar utan att se nån skillnad. Haft ner ventilkåpan och kollat ventilerna så att dom jobbar fint vid körning på startmotorn.
Varför bara ettans cyl? Är det nån skillnad på dom? Har provat skifta tändhatt mellan 1 och 4 men felet är kvar på ettan.

Snälla hjälp!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
hur är r6 -08 i karaktären? är lite sugen på en men blev lite less på 600rr -04... lite för dåligt tryck..... vill helst att de ska va lätt till power wheelis.... kanske r1 blir ett måste? eller va tycker du.....? är den lätt att wheela med?:confused:

Köp R1a :fakta Skillnaden mellan hondan och r6an du frågar om är ganska ovesentlig om vi pratar powerwheelies Några hästar till men saknar vridet! Varför skulle du inte ha en literhoj om du vill ha kraft? :yoparty
 

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Kalix
Hoj
Yamaha R6
jag tycker inte R6an är överdrivet svår att powerwheela med :va

nu var min nerdrevad 2 kugg fram tror jag, men hade upp den på 3an utan koppling
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
jag tycker inte R6an är överdrivet svår att powerwheela med :va

nu var min nerdrevad 2 kugg fram tror jag, men hade upp den på 3an utan koppling

Årsmodell?

-05an går fint på ettan och 2an(om man följer med lite bakåt) och lättar nästan framåtlutad på trean,med -08an är det en helt annan sak.

Känns inte ens lätt i fronten på tvåan om man inte sliter upp den och lättar bara lite lätt på ettan,helt neutral på trean men hell vad fort det går att köra med det chassit.

Till Davva,gillar du pw så är det liter eller äldre 6or som gäller,nya 6an har sittställningen framflyttad och för välbalanserat chassi för det.

Henrik
 

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Ort
Höör
Hoj
Ducati 749s mono
tja! har gått å köpt mig en R6 -02 idag "23/7" Kommer nog att ställa lite fråger ang hojjen när ja får hem den! måste ju byggas om lite:)
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Har problem med min R1 -01.
Det är så här att den går bara på tre cylindrar till och från, ettans grenrör e kallt/ljummet efter varmkörning. Den har gnista på alla stift, har provat nya stift, spolar och kablar. Har provat med en annan förgasarbrygga, men ingen skillnad.
När den går puffar det till lite baklänges i ettans förgasare då och då, och så är det lite lite sotigt runt spjället i bara den förgasaren.
Har kollat komp och läckage testat alla cylindrar utan att se nån skillnad. Haft ner ventilkåpan och kollat ventilerna så att dom jobbar fint vid körning på startmotorn.
Varför bara ettans cyl? Är det nån skillnad på dom? Har provat skifta tändhatt mellan 1 och 4 men felet är kvar på ettan.

Snälla hjälp!

Va tråkigt att hojen fortfarande inte funkar, läste den här tråden för ett tag sen
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=183740
visade sej vara en en kabel som var sönderskavd och jordade mot blocket.
lycka till:tummenupp
 

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1, Silvertejp Edition
H7 är halogen och inte Xenon

Jag har för mig att det är h7 jag köpte 6000 k på biltema till min vilket grymt ljus det blev. enda nackdelen med xenon var att ibland om man körde bakhjul på natten kan ljusbågen slockna om man missar vid nerlägget.. fast de ska mycket till att båda släcks samtidigt...


För din info:
H7 är halogen och inte Xenon. Lampan kan vara en halogenlampa med "xenonliknande ljus".
Om du vill ha starkt ljus kan jag varmt rekommendera X-treme power från Philips.
Lampan är den lampan som ger mest ljus enligt tester i biltidningar.

För övrigt stoltserar biltema med det sämsta ljuset och kortast livslängd. :mad:

Köp kvalitet = Philips
 

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Kalix
Hoj
Yamaha R6
Årsmodell?

-05an går fint på ettan och 2an(om man följer med lite bakåt) och lättar nästan framåtlutad på trean,med -08an är det en helt annan sak.

Känns inte ens lätt i fronten på tvåan om man inte sliter upp den och lättar bara lite lätt på ettan,helt neutral på trean men hell vad fort det går att köra med det chassit.

Till Davva,gillar du pw så är det liter eller äldre 6or som gäller,nya 6an har sittställningen framflyttad och för välbalanserat chassi för det.

Henrik


Är en -03a :)

Jo kan tänka mig att chassit gör stor skillnad, men har hört att dom nya är såpass välbalanserade att när du väl har uppe den så håller den sig nästan där av sig själv :tummenupp
 

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Sportster 1200
Har en R1 -06 som är vurpad så att tändningslåset och den lilla antenen till startspärren har gått sönder!:död
Ett nytt lås med anten kostar ca.6000kr plus arbetet för att scana/koda om nycklarna och dom grejerna.

Min fråga är om ni tror att köpa ett beganat lås med anten och sedan scana om systemet?

Eller om ni har nåt annan tipps som är billigare/smidigare än åvanstånde!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
För din info:
H7 är halogen och inte Xenon. Lampan kan vara en halogenlampa med "xenonliknande ljus".
Om du vill ha starkt ljus kan jag varmt rekommendera X-treme power från Philips.
Lampan är den lampan som ger mest ljus enligt tester i biltidningar.

För övrigt stoltserar biltema med det sämsta ljuset och kortast livslängd. :mad:

Köp kvalitet = Philips

Han menar säkert xenon med H7 fattning jag har det bla på min R6a både på hel och halvljus "riktigt xenon"
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top