themask
themask
hur ser man om cykeln man köpt är strypt?
en Yamaha yzf R6 -00
en Yamaha yzf R6 -00
Har problem med min R1 -01.
Det är så här att den går bara på tre cylindrar till och från, ettans grenrör e kallt/ljummet efter varmkörning. Den har gnista på alla stift, har provat nya stift, spolar och kablar. Har provat med en annan förgasarbrygga, men ingen skillnad.
När den går puffar det till lite baklänges i ettans förgasare då och då, och så är det lite lite sotigt runt spjället i bara den förgasaren.
Har kollat komp och läckage testat alla cylindrar utan att se nån skillnad. Haft ner ventilkåpan och kollat ventilerna så att dom jobbar fint vid körning på startmotorn.
Varför bara ettans cyl? Är det nån skillnad på dom? Har provat skifta tändhatt mellan 1 och 4 men felet är kvar på ettan.
Snälla hjälp!
Hmm stroboskop? Ska du ha disco eller?
Stetoskop menar du?
Stetoskop? Ska du till doktorn eller? Man lyssnar inte om det är gnista på stiftet, man fäster en speciell klämma om tändkabeln ansluten till en såkallad stroboskoplampa som avger en ljuspuls i samma stund som det spolen laddas ur över det aktuella tändstiftet. Man kan lyssna på motorer också men det är isåfall för att detektera knackning/misständning av andra orsaker.
Köp R1a Skillnaden mellan hondan och r6an du frågar om är ganska ovesentlig om vi pratar powerwheelies Några hästar till men saknar vridet! Varför skulle du inte ha en literhoj om du vill ha kraft?
den är nettare i alla mått... tycker r1 har svullit ut så förbannat... känns som de sitter en kåpa från fjr 1300...de är lite buss känsla när man sitter på den.. jag gillar r6 i alla avseenden men pulvret saknas känns de som... skit! r1 -03 känns faktiskt lite mindre... o lättare är den ju.. 198 fulltankad... men r6 -06-08 är ju bara såååå snygg me.
Någon som vet när det brukar komma ut bilder & siffror på nya modeller hade bestämt mig för en ny blade efter att jag sålt min R1-04 nyligen men hört att det ska komma en ny R1 nästa år. Var väldigt nöjd med R1an så man är ju sugen på en till.
Ja det kommer en ny R1 nästa år. Du får vänta till september och Intermot-mässan i München, då kommer troligtvis både bilder & data.
R1an är ju sanslöst mkt bekvämare än blejden plus att det finns mer muskler. Stick with R1. Har haft både nyare retta o blejd så jag anser mig opartisk.
Är man ingen åka på bakhjulet kille men gillar att hålla i när det svänger tycker jag gott att det räcker med en R6a, grymt go väghållning billigare försäkring, snyggare osv.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|