R1 och R6-tråden!

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
pittbull skrev:
:tummenupp
hallå,. super bra initiativ med r6/r1 tråd. här kommer min som ni alla redan sett, plus en på cykelnm innan gixxer 1000-02. och så en på bull, min hund son oxå vaktar min hoj när pappa inte är hemma... :tummenupp :rofl :banana

får ju passa på att lägga in min a två älsklingar i forumet me! Bettan Rettan (175kg) & Anton (34kg). :)
Fan 43 kilo e en mastig sak då! shiat! :Bugar

Bifogat

• PIC000068.jpg
    PIC000068.jpg
    16.6 KB · Visningar: 160
  • PIC000042.jpg
    PIC000042.jpg
    21.7 KB · Visningar: 175

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
Snake skrev:
Här är den nya looken på min baby!! :yoparty :yoparty :banana :banana
tja snake, måste bara säga att din as råa retta, e så jävla grym. nästan lika grym som din ännu läckrare avatar... :tuttar :Bugar

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
dewil skrev:
får ju passa på att lägga in min a två älsklingar i forumet me! Bettan Rettan (175kg) & Anton (34kg). :)
Fan 43 kilo e en mastig sak då! shiat! :Bugar
ja den e rätt så bred, och har en hel del muskler, eller vad säger du om 55cm i mank höjd, och trot eller ej men den lilla mys gubben min e 54,5 cm i hals omfång... inte illa växer säkert i ca ett år till på bredden :yoparty men den är otroligt tillgiven, bra ras med massa vidriga fördomar yvärr.

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
ZX10R
razzel i växellådan

Det rasslar i motorn / växellådan när kopplingen är indragen, men det tystnar när jag släpper upp kopplingen med växel i (R1 -00)

Ska det låta så ?? :va

På en gammal saab 99 är det inte alls bra...

/ Micke

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
micke.r skrev:
Det rasslar i motorn / växellådan när kopplingen är indragen, men det tystnar när jag släpper upp kopplingen med växel i (R1 -00)

Ska det låta så ?? :va

På en gammal saab 99 är det inte alls bra...

/ Micke

Samma med min.

GL

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Hej på er hade en fråga till alla som kör eller har kört R6an. Är lite sugen på en sådan och tänkte undra lite vad ni tycker om den min plan var att köra mest på gata men kanske någon gång på bana.

tänkte undra hur mycket ni kör bana eller gata i % ungefär :va

Ni som har kört vad tröttnade ni på med den och ni som kör vad tycker ni är bra med den alla tips välkomnas

Tänkte också undra om de är svårsålda om det visar sig att man vill ha en annan. :huvet

Också tips på slipon eller helsystem så man får lite grymt ljud.

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
GL skrev:
Hej på er hade en fråga till alla som kör eller har kört R6an. Är lite sugen på en sådan och tänkte undra lite vad ni tycker om den min plan var att köra mest på gata men kanske någon gång på bana.

tänkte undra hur mycket ni kör bana eller gata i % ungefär :va

Ni som har kört vad tröttnade ni på med den och ni som kör vad tycker ni är bra med den alla tips välkomnas

Tänkte också undra om de är svårsålda om det visar sig att man vill ha en annan. :huvet

Också tips på slipon eller helsystem så man får lite grymt ljud.

Toppenhoj!

Kör bara på gata.. vissa klagar på att de varvar mycket men jag köpte varken en touringhoj eller en hd..

Inget är svårsålt så länge man säljer till rätt pris!

Helsystem är inte värt pengarna.. 1000 spänn per hästkraft känns ganska dyrt
Slip-on ---> micron / devil sb2 / Vance & Hines S4.. låter alla bra!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Jag har köpt ett Devil highpipe i kolfiber till min R1:a. Jag undrar lite om någon vet hur ljudet blir. Just nu sitter ett Akrapovic slipon på hojen. Antar att skillnaden i ljud inte blir bättre/fetare.. eller?? :va Snygghetsfaktorn ökar en del dock! :tummenupp

Reen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hojen sååld!!:( försöker trösta mig med minimoton. Går sådär:(
Drivpaket

Har också en fråga angående min R6a.... den har gått 2700 typ självklart servad och pedantskött.... tänkte om det är dags att byta drivpaket??? Det är inte jättedåligt men det kunde säkert vara bra med nytt eller har jag fel??? Det borde väl vara läge typ nu?

Skitbra initiativ med R6/R1 tråd föresten!! :yoparty

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Reen skrev:
Har också en fråga angående min R6a.... den har gått 2700 typ självklart servad och pedantskött.... tänkte om det är dags att byta drivpaket??? Det är inte jättedåligt men det kunde säkert vara bra med nytt eller har jag fel??? Det borde väl vara läge typ nu?

Skitbra initiativ med R6/R1 tråd föresten!! :yoparty

Om det e originalpaketet som sitter på så e det nog läge. Jag bytte vid 2200. Då sa mc-meckarna att det va slut. Sen vet jag inte om R6'ans håller längre pga av lite mindre hk? Jag e ingen expert, men så gjorde jag iaf.

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
pittbull skrev:
tja snake, måste bara säga att din as råa retta, e så jävla grym. nästan lika grym som din ännu läckrare avatar... :tuttar :Bugar

Tackar & bugar! Tycker din är rätt fet med, en annan inriktning bara. Hade jag inte tappat min i backen förra året så hade jag nog också koncentrerat mig på polering och osv. men nu hade jag inte råd och finlacka så det fick bli mattsvart. Kommer nog att behålla det mattsvarta men göra det "på riktigt" med matt klarlack också. Har varit ute på premiärturen idag och det är lustigt hur lätt man glömmer vilket DJÄVLA drag det är i en sporthoj. Leendet syntes nog genom hjälmen... Det mattsvarta är dock djävligt smutskänsligt. Den ser fördjävlig ut efter minsta lilla våtsprut. Den får sig ett bad imorron.. :D

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Så, min första tur någonsin på hoj är avklarad nu :) Blev 6-7 mil, var lite nojjigt i början men det gav sig när man fick haj på motstyrning-biten.

Edit: Fan vilket gott drag det är i hojen :yoparty

Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
FUBAR skrev:
Så, min första tur någonsin på hoj är avklarad nu :) Blev 6-7 mil, var lite nojjigt i början men det gav sig när man fick haj på motstyrning-biten.

Edit: Fan vilket gott drag det är i hojen :yoparty

fan va gööött.... oskulden va roligast att bli av med... roligare blire när man vågar lägga ner lite mera... men än har man en lång väg att vandra

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
heimdal skrev:
fan va gööött.... oskulden va roligast att bli av med... roligare blire när man vågar lägga ner lite mera... men än har man en lång väg att vandra
Jo, man har mycket kvar att lära, men ibland fick man koncentrera sig på att ta det lugnt. Man ville gärna ta svängarna i högra fart, tur att han jag körde med låg före och höll bra hastighet, då var det bara att ligga efter honom och glida. Fan vad tråkigt att man ska knega hela helgen, känner för en låååångtur.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
FUBAR skrev:
Jo, man har mycket kvar att lära, men ibland fick man koncentrera sig på att ta det lugnt. Man ville gärna ta svängarna i högra fart, tur att han jag körde med låg före och höll bra hastighet, då var det bara att ligga efter honom och glida. Fan vad tråkigt att man ska knega hela helgen, känner för en låååångtur.

Fy fan, jag är så jävla avundsjuk.. :tummenupp
Kan inte nån köpa min skoter så jag får köpa en R6a nån gång!!! :4skrika

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
R1
Då har man blivit med R1:a. Sålde min gamla hoj igår och köpte den nya i dag för dem pengarna :)

Sitter en Öhlins styrdämpare på, var rätt hårt inställd - tre snäpp från högsta. Jag antar att jag får känna mig fram till det som passar mig men hur hårt har ni med Öhlins era styrdämpare?

Bifogat

• R1.jpg
    R1.jpg
    51.1 KB · Visningar: 191

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Samuel_LJackson skrev:
Då har man blivit med R1:a. Sålde min gamla hoj igår och köpte den nya i dag för dem pengarna :)

Sitter en Öhlins styrdämpare på, var rätt hårt inställd - tre snäpp från högsta. Jag antar att jag får känna mig fram till det som passar mig men hur hårt har ni med Öhlins era styrdämpare?

Ställer av den nästan helt om jag brummar i stan men ute på "landet drar jag den bland dom 5 hårdaste stegen.. Om det var till nån hjälp..??

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha