R1 och R6-tråden!

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Tja!
Jag måste flytta ner min växel-pinne. Hur som helst är hojen en bra bit ifrån mig så jag undrar om nån vet vilka verktyg som behövs? Samt om det är nåt speciellt att tänka på? Om jag minns rätt sitter den på ett lite speciellt sätt?
R1 99:a

mvh,,
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Ansluta larm till blinkers

Har redan skrivit i mekforumet men inget svar. Hojen är delvis demonterad så behöver svar asap.

Ska installera larm och måste hitta "styr"-kablaget för blinkersarna. Har öppnat själva reglaget och därfrån går det 1st brun, 1st brun-vit, 1st rosa och 1st mörkgrön. Den bruna och den brunvita verkar gå till Blinkersrelät.

Är det de bruna jag ska gå på eller den gröna och rosa (med signal för att få blinkersarna att blinka vid pålarmning)?

Den gröna och rosa försvinner. Hittar dem inte i huvudkabelstammen. Hela härvan från reglaget går in under tanken, vart tar härvan vägen sen (har nytankat så är inte så sugen på att ge mig på att demontera tanken helt).
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Har redan skrivit i mekforumet men inget svar. Hojen är delvis demonterad så behöver svar asap.

Ska installera larm och måste hitta "styr"-kablaget för blinkersarna. Har öppnat själva reglaget och därfrån går det 1st brun, 1st brun-vit, 1st rosa och 1st mörkgrön. Den bruna och den brunvita verkar gå till Blinkersrelät.

Är det de bruna jag ska gå på eller den gröna och rosa (med signal för att få blinkersarna att blinka vid pålarmning)?

Den gröna och rosa försvinner. Hittar dem inte i huvudkabelstammen. Hela härvan från reglaget går in under tanken, vart tar härvan vägen sen (har nytankat så är inte så sugen på att ge mig på att demontera tanken helt).

Installerar du larm utan elschema :va
 

Dark_Messenger

Guest
Tja!
Jag måste flytta ner min växel-pinne. Hur som helst är hojen en bra bit ifrån mig så jag undrar om nån vet vilka verktyg som behövs? Samt om det är nåt speciellt att tänka på? Om jag minns rätt sitter den på ett lite speciellt sätt?
R1 99:a

mvh,,

På 99:eek:rna går väl staget genom ramen om jag inte minns fel. Ska inte behövas några specialverktyg utan pilla isär bara och ställ pinnen lägre.
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Wawawiiwaa! SMC SHK Steg 3 imorrn på Falkenberg, nästa söndag blir det Kinnekulle med Trackworld, schtekigt! Gillar hojen mer och mer för varje gång jag kör.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Min soppa lampa tänds inte numera (fick soppatorsk igår)
Hur fixar man detta själv billigt? :)
Vad ska bytas ut, kan det bara vara "lampan" som pajat eller?

R1, 1998 btw
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Tja!
Jag måste flytta ner min växel-pinne. Hur som helst är hojen en bra bit ifrån mig så jag undrar om nån vet vilka verktyg som behövs? Samt om det är nåt speciellt att tänka på? Om jag minns rätt sitter den på ett lite speciellt sätt?
R1 99:a

mvh,,
VA!!!! Hur ska en Svensk förstå vad du vill?????? Flytta dig närmare hojen? Skruvmejsel? Mat? Vänd på bilden?:va
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Min soppa lampa tänds inte numera (fick soppatorsk igår)
Hur fixar man detta själv billigt? :)
Vad ska bytas ut, kan det bara vara "lampan" som pajat eller?

R1, 1998 btw

Har du ingen felkod (att varvräknaren ställer sig på 7000rpm i 3 sek för att sedan återgå) så kan det vara lampan, annars är det tankgivaren som gett upp.

Passar R6 06-07 clipon på -05?

Ja det bör de göra. Tror bestämt att bägge har 50mm i diam.
 
Last edited:

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Kalix
Hoj
Yamaha R6
Min mätare på R6 03an har börjat ha siffran 22 under hastighetsmätaren, endast när nyckeln är påvriden men motorn ej är igång, har inte varit så tidigare är det något att oroa sig över?

Hade lös tank och luftburk innan det började men har haft lös dem ett antal gånger utan att detta kommit upp, motor/generator lampan lyser också, men det tror jag är pga dåligt laddat batteri
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
VA!!!! Hur ska en Svensk förstå vad du vill?????? Flytta dig närmare hojen? Skruvmejsel? Mat? Vänd på bilden?:va
Vaknat på fel sida? Allmänt störd? Svårt att behärska dig? Eller har du PMS? I så fall ge fan i att svara ditt :arsele

Tja!
Jag måste flytta ner min växel-pinne. Hur som helst är hojen en bra bit ifrån mig så jag undrar om nån vet vilka verktyg som behövs? Samt om det är nåt speciellt att tänka på? Om jag minns rätt sitter den på ett lite speciellt sätt?
R1 99:a

mvh,,

Räcker med två tians ringnyckel, ev en åttans ring och insexsats oxå.
 

Bifogat

  • DSC01368.JPG
    DSC01368.JPG
    131.4 KB · Visningar: 56
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top