R1 och R6-tråden!

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Hörde något om ett litet race inre-ringvägen malmö runt 20.45 tiden. Fyrhjuling vs blå gammel retta, verkade vara ett kul race:rock även om retta föraren fega lite och inte vänta in:D

Kanske du finns här.
 

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Ort
i Eskilstuna.
Hoj
R1 -99
Hej!
Någon i Södermanlandstrakten som har ett fäste till kylaren liggandes? Det som går från blocket rakt utåt, mellan avgasrören. Mitt verkar nämligen ha fått ben efter en motorrenovering och rusat ut illa kvickt. :näsblod
 

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Ort
Höör
Hoj
Ducati 749s mono
Snabb fråga, vad sitter där för kedja på en R6 -02a? 520 eller?
 

EvenFlow

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
-06, Yamaha R6
Elektronik strul

har en R6 -00, har en voltspänning på 12.50V vid batteriet, å den ökar inte vid gaspådrag... så vad göra?? börja med att byta laddningsrelä/likriktare..? klart att det händer men hur vanligt är det att en generator bryter ihop..?? skiten har gått knappt 3k mil...

tacksam för svar via PM... ty..
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
har en R6 -00, har en voltspänning på 12.50V vid batteriet, å den ökar inte vid gaspådrag... så vad göra?? börja med att byta laddningsrelä/likriktare..? klart att det händer men hur vanligt är det att en generator bryter ihop..?? skiten har gått knappt 3k mil...

tacksam för svar via PM... ty..

Kolla alla kontakterna efter oxid, kör i lite kontaktspray i alla kontakter. Kan oxå vara batteriet som gett upp.
(eller så gasar du för lite :tungan )
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Snabb fråga, vad sitter där för kedja på en R6 -02a? 520 eller?

Orginal är det D.I.D 530. Många som kör bana väljer 520.

har en R6 -00, har en voltspänning på 12.50V vid batteriet, å den ökar inte vid gaspådrag... så vad göra?? börja med att byta laddningsrelä/likriktare..? klart att det händer men hur vanligt är det att en generator bryter ihop..?? skiten har gått knappt 3k mil...

tacksam för svar via PM... ty..

Inte helt ovanligt att laddrelät ger upp, så kolla det!

Passar fälgarna från en r6 99-02 till en r6a 03a ??

Ja de ska passa vad jag vet.
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag gillar min baby retta =( men ingen frågar efter en sån.....

ps. synpunkter på att dela upp denna tråden lite i R1 och R6 separat och kanske även dela upp dom olika årsmodellerna en aning. Få inte härdsmälta nu ni som inte gillar ideen för jag ställer ju bara frågan.... mvh
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag gillar min baby retta =( men ingen frågar efter en sån.....

ps. synpunkter på att dela upp denna tråden lite i R1 och R6 separat och kanske även dela upp dom olika årsmodellerna en aning. Få inte härdsmälta nu ni som inte gillar ideen för jag ställer ju bara frågan.... mvh

Personligen tror jag att vi tappar mycket då. Många frågor gäller ju både R1 & R6 och om vi delar upp det så missar man lätt ett relevant inlägg.

Det skapades ju en R1 2007-tråd, hur många av oss läser i den? Inte jag iaf.
Det skrivs säkert ett & annat som är av intresse för oss andra i den men det missar man ju om man inte aktivt läser den tråden också.

Nä, håll ihop familjen! :)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja jag har inte jättemycket frågor om min hoj vad gäller teknik för det är ju garanti på den, mest lite styling grejjer i så fall =)

Btw köpte mig en tröjja o ha ovanpå skinnstället ! Åsikter om den?

B070G133xx4B_HRRAcingsvets.jpg
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Är en R1 -05 en bra hoj? ni som kan? :)

/Martin

Är helnöjd med min i alla fall. Jag har kört (dock inte ägt) både Kawwa, Blade, Suzuki, Ducati, KTM och you name it men det har alltid vart något som jag inte riktigt kommit överens med.

Jag provkörde nya CBR 1000 RR senast idag och visst trivdes jag på den men inte en chans att jag skulle byta. Bromsarna var gudomligt bra men för övrigt inget som vinner över mig till Honda-sidan.:)

Nu är jag ju iofs Yamaha-nörd sedan barnsben men bortsett från det så är det just Yamaha som tillfredställer alla mina sinnen. Så som design, känsla, detaljarbete & körglädje.

Kanske inte ett bra svar på din fråga direkt, men jag tror jag vågar påstå att den är en bra hoj:)

Ja jag har inte jättemycket frågor om min hoj vad gäller teknik för det är ju garanti på den, mest lite styling grejjer i så fall =)

Btw köpte mig en tröjja o ha ovanpå skinnstället ! Åsikter om den?

Snigg!:tummenupp
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Måste samtidigt erkänna att rettan skrämmer mig aningen..
Vad tycker ni? Är det bara att tuta å :yoparty ?
Du ska nog hålla dig till 125:a ett par år så du hinner vänja dig vid effekten sen kan du göra som dom flesta andra och öka allt eftersom.;)

Men visst köp du en R1 direkt!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top