Du ska nog hålla dig till 125:a ett par år så du hinner vänja dig vid effekten sen kan du göra som dom flesta andra och öka allt eftersom.
Men visst köp du en R1 direkt!
Btw köpte mig en tröjja o ha ovanpå skinnstället ! Åsikter om den?
Finns den i red-white kombination ?
Den har varit uppe i tråden innan (tror det var denna tråden?) då snackades det om att den var tyskimportMen förra ägarn har lagt den i relativt låg fart därav nya kåpor och speciallack.
http://www.bytbil.com/mc/begagnade/yamaha/fvtvkybg/?criterias=FWCBAAMAAACtAAAAAlIx1QcAAP....8BAAAA.....wIAAAD.....AgAAABQAAAD...............8_!
?
Hehe, helt grön är jag inte
Men frågan var väl om det är mer safe med en gixxer 750 06-07?
600 vs 1000cc och vad som är farligast är en ändlös idiotdiskussion folk ägnar alldeles för mycket tid på. Köp det du vill ha båda hojarna är lika farliga eller ofarliga.
En tips till alla nybörjare, Sving övkörning, helst på bana..Viktigt viktigt! Men vill inte köra i et sving med 100 något och stälna, trust me, been there
Håller med dig Dark_Messenger!, om man inte har respekt för dom och inte tar det sakta i början, kan dom båda tar livet av dig som inget..
Jag började själv med R6 00, och kör nu r1 05..var jatte räd för att köpa R1´an, pga. folk har prattat så jävla mycke om monstret
Men nu kan jeg se, at det är bullshit och man bara skal köra efter hür bra man är.. En tips till alla nybörjare, Sving övkörning, helst på bana..Viktigt viktigt! Men vill inte köra i et sving med 100 något och stälna, trust me, been there
Kristallklart!
Då vart man nybliven R1-ägare
Körde lite på den idag och jag säger bara fyfan vilken maskin. Som någon sa innan så är respekt A och O. Gick på halva kraften idag och så ska jag nog köra i några år till, det räcker till å blir över...and then some.
Hade aldrig kört yamaha innan men nu vet jag inte om jag någonsin ska köra något annat!
Vilka bakfälgar passar på R6 -01??
Har för mig att jag nånstans har läst att tex. R1 98´ans bakfälg passar på en R6-01. Stämmer detta?
//Niklas
Det ska va samma kulör, dom lackar med motsvarande orginalkod.Kikade lite på ebay och hittade dessa kåpor:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-...QitemZ300253444428QQtcZphoto#ebayphotohosting
Vad tror ni? Är passform och kulör (mot tanken) ok eller kommer det se illa ut?
Nån som testat?
Mm, men då är svart ram och sving ett måste.Någon som har en bild på en retta 98-03 med vita kåpor?? Skitsugen att köpa vita kåpor(kin kåpor) till min men vill ju gärna få en pre-view innan man hostar upp
Hej. Har nu en helsyntetolja i min cykel som var i från dess jag köpte den. Behöver fylla på lite, är det farligt att blanda märken på oljor? Vilken rekommendera ni att jag ska fylla på med? Vill inte byta all olja än för sesången är ju ändå snart slut för min del.
Är en r1 -98
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |