R1 och R6-tråden!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Har lite strul med min retta.. Den "hugger" i bak tydligare när jag kör långsamt.. Känns som om jag körde över gupp med jämna mellanrum Nån som har en idé var jag ska börja felsöka? Det lär inte va obalans lr dylikt för det kommer betydligt mer sällan och med samma mellanrum oavsett hur fort jag kör..

slak kedja ? slitna ryckutjämnare ?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kass kedja, hade liknande fel på svärfars Blackbird. Efter att jag bytt drivpaket gick den som en flodhäst i smör igen...

Drivpaketet är i bra skick! men kedjan är lite dåligt spänd.. Får testa spänna den! :tummenupp
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Har lite strul med min retta.. Den "hugger" i bak tydligare när jag kör långsamt.. Känns som om jag körde över gupp med jämna mellanrum Nån som har en idé var jag ska börja felsöka? Det lär inte va obalans lr dylikt för det kommer betydligt mer sällan och med samma mellanrum oavsett hur fort jag kör..
Hjullager?:va
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Mjo kanske.. men hjulet snurrar fint när jag har det i luften.. Ska prova spänna kedjan å se om det försvinner :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Hitta felet! :tummenupp

Hade lite dåligt däcktryck i bak tills för nån vecka sen då jag fyllde.. Det i sin tur gjorde att man kännde av den felinställda fjädringen.. Justera den idag och nu funkar den kanon! :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
UPPDATERING (försök till att få svar)
Problemet fortsätter, lampan börjar lysa efter ett par minuters körning men försvinner efter en kort stund.

Vart sitter givaren för oljelampan?

Hmm, skumt fel. Det är absolut ingen serviceindikation. Jag tippar på att det är ett givarfel, den kanske är igenbäckad eller på väg att gå sönder.

Försöker minnas vart den sitter, men har inget svar på det.

160. Drygt. 04-06 är samma.

EDIT: Enligt gud x-up är det inte alls samma. Men typ. 4 motorhästars diff blir ju ingen skillnad i praktiken.


Huuh, hoppas du inte var sarkastisk i ditt inlägg?:)
Det sista jag vill är att verka som någon sorts besserwisser med mina inlägg här i tråden.:gnissla
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Huuh, hoppas du inte var sarkastisk i ditt inlägg?:)
Det sista jag vill är att verka som någon sorts besserwisser med mina inlägg här i tråden.:gnissla
Funderade över detsamma, jag tycker de är jättebra med folk som har intresse och som kan hjälpa en om de är nåt man själv är osäker på!
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
UPPDATERING (försök till att få svar)
Problemet fortsätter, lampan börjar lysa efter ett par minuters körning men försvinner efter en kort stund.

Vart sitter givaren för oljelampan?

Det kan va så som Xet säger, det kan oxå va relät till den, det är det som sitter längst bak under kutsen på vänster sida. Kolla kontakter efter oxid.
Givaren sitter mitt under motorn.

(om nåt är felstavat så rättar Slappa det :tungan )

Edit: Den sitter snett bakom oljepluggen, se bild:
 

Bifogat

  • Oljegivare.JPG
    Oljegivare.JPG
    171.5 KB · Visningar: 85
Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hej!
R1ägare sedan två veckor -03:a, en ägare, som gått drygt 900 mil när jag hämtade den. Intryck so far; fin cykel med mycket mos redan från mellanregistret, har inte varit ute och svängt ordentligt pga dåligt väder, men det verkar vara en mycket kompetent hoj. Jag är dock lite besviken på att den vibrerar väl mycket i styret, kommer ju ha vita fingrar innan 35..:näsblod finns det nån lösning på detta, eller är det bara att gilla läget?
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
Ahhh, idag blev äntligen R6:an kraschvänlig :D
 

Bifogat

  • DSC01438 (Small).JPG
    DSC01438 (Small).JPG
    49.3 KB · Visningar: 113

Vikt0r

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Ort
Tollarp
Hoj
929a blivande stunt
Hejsan! Behöver lite info om r6 årsmodell 00. Är HELT grön på större hojar så behöver verkligen lite nybörjar hjälp.

Är det en bra hoj? Några kända fel?

tack på förhand// Vikt0r
 

Dark_Messenger

Guest
Huuh, hoppas du inte var sarkastisk i ditt inlägg?:)
Det sista jag vill är att verka som någon sorts besserwisser med mina inlägg här i tråden.:gnissla

Nej då, efter jag svarat läste jag längre upp i tråden att detta redan var klarlagt av dig. :) Gud kanske var lite overkill men du är ju duktig på skramlaha.

EDIT: Jag o en polare hade en diskussion igår ang slipon och vad det ger med eller utan en pcIII. I min värld hänger de flesta på ett slipon för att få lite göttigare ljud och kanske ett snyggare blås. Vad kan det ge i bonuseffekt? 1hk kanske?? Jag menade också att det var overkill att slänga dit en pcIII och bänka hojen med endast slipon som "trim" medan min vän ansåg att det var sketbra och gav 5-10hk till på hojen (både slip och pcIII + bänk alltså).

Visst är väl detta bullshit!? Vi pratar ju inte helsystem här utan ett sketet slipon. :gnissla
 
Last edited:

Janne VTR

En gammeljävlabattericykel
Gick med
5 Nov 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
R1-99
Får jag va´med här?

Hej.
Har köpt en R1:a -99. Har haft den i ett par veckor nu. kan inte säga så mycket om den än, men det verkar vara ett hyfsat köp:tummenupp .
Kör försiktigt everybody
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nej då, efter jag svarat läste jag längre upp i tråden att detta redan var klarlagt av dig. :) Gud kanske var lite overkill men du är ju duktig på skramlaha.

EDIT: Jag o en polare hade en diskussion igår ang slipon och vad det ger med eller utan en pcIII. I min värld hänger de flesta på ett slipon för att få lite göttigare ljud och kanske ett snyggare blås. Vad kan det ge i bonuseffekt? 1hk kanske?? Jag menade också att det var overkill att slänga dit en pcIII och bänka hojen med endast slipon som "trim" medan min vän ansåg att det var sketbra och gav 5-10hk till på hojen (både slip och pcIII + bänk alltså).

Visst är väl detta bullshit!? Vi pratar ju inte helsystem här utan ett sketet slipon. :gnissla

Puh! Blev lite orolig där ett tag.:)

Angående effekt & slip-on så är det mycket riktigt så att det mest blir ett härligare ljud. Dock så har man ju minskat avgasmotståndet iom att de flesta slip-on burkarna är mer öppna. Så med andra ord så är det inte fel att göra en förgasarsynkronisering eller ställa in i bänk för att få rätt förhållande.

Som du säger så ger ett slip-on i sig max 1hk om ens det och vad gäller din väns fråga så kan det säkert ge de 5-10hk han pratar om med endast ett slip-on, men det förutsätter att han har rensat bort katalysatorn & har ett öppnare sportluftfilter.

Att enbart montera slip-on +PCIII & bänka utan att byta till sportluftfilter & ta bort katten är lite att kasta pengarna i sjön om du frågar mig.

Hej.
Har köpt en R1:a -99. Har haft den i ett par veckor nu. kan inte säga så mycket om den än, men det verkar vara ett hyfsat köp:tummenupp .
Kör försiktigt everybody

Självklart är du välkommen! & grattis till nya hojen!
 
Last edited:

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Hej.
För någon månadsedan kraschade jag min R1 -07 och efter mycket bråk med försäkringsbolagen blev de bästa att köpa en ny hoj. Jag köpte då en r1 -08 men ville ändra lite på den så jag satsade på ett helsystem, powercommander, bänkning och drevning. Härrejösses vilken skillnad, antar att det är drevningen som gör mest, men nu är hojen som jag önskade att den gamla var, pigg på alla växlar ordentligt drag tidigt i registret. Så mitt tips till alla som tröttnar, dreva. Det tråkiga är att jag efter krachen har ganska ont i knät, så jag orkar bara 40min åt gången, sedan måste jag sträcka på benen i några minuter:(. Har även lite svårt att flytta mig ordentligt i sadeln vid aktiv körning, så bandagarna får nog vänta. Bara lite tankar till er där ute.
Nu väntar jag på -09 som är beställd och kommer i januari:).
Ha de gött
Daniel

va är en lämplig drevning då? ett ner fram eller tar du nåt större bak med?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top