R1 och R6-tråden!

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
har ingen erfarenhet utav detta men du kan ju prova dig fram. åk till en yamyam återförsäljare o fråga:tummenupp

du som kör en r6 -08.. är du nöjd? klurar på en sån men vet inte om jag blir less på att hålla varven uppe på16000 hela tiden för att den ska gå bra... eller tar vägegenskaperna som jag läst om över och gör ändå underhållningen på topp? :confused:
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
du som kör en r6 -08.. är du nöjd? klurar på en sån men vet inte om jag blir less på att hålla varven uppe på16000 hela tiden för att den ska gå bra... eller tar vägegenskaperna som jag läst om över och gör ändå underhållningen på topp? :confused:

Ursäkta att jag lägger mig i, men ligger du på 16000rpm så lär det gå mer än bra, det behöver du knappast göra för att det ska vara kul att köra!
 

V12

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Uppsala
Hoj
2000 Yamaha yzf R6
Kallstarter!

Tja allihopa!

jag hoppas någon smartis där ute kan ha någon aning om vad som kan vara fel på min hojj. Det är nämligen så att varje gång jag startar hojjen och efter att jag låtit motorn bli lite varm så där och ska slå in första växeln så får hojjen motorstopp, yamaha verkstaden tydde på att låt motorn vara varm inan man kör den fast de händer även när man låtit motorn vara på i några minuter, det är alltid första starten tills hojjen är kall igen. det verkar bli kärringstop och blir tuffare nu efter 2 veckors tid. hjälp mig någon? :confused:

MVH
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tja allihopa!

jag hoppas någon smartis där ute kan ha någon aning om vad som kan vara fel på min hojj. Det är nämligen så att varje gång jag startar hojjen och efter att jag låtit motorn bli lite varm så där och ska slå in första växeln så får hojjen motorstopp, yamaha verkstaden tydde på att låt motorn vara varm inan man kör den fast de händer även när man låtit motorn vara på i några minuter, det är alltid första starten tills hojjen är kall igen. det verkar bli kärringstop och blir tuffare nu efter 2 veckors tid. hjälp mig någon? :confused:

MVH

Hmm, hur är kopplingen? Jag tycker det låter som en sliten koppling som gör att den dör, alternativt för låg tomgångsvarv. Jag tar för givet att du använder choken?:)

Btw, Detta gäller alla, ta för vana att alltid starta med ettans växel ilagd så slipper ni "klonka" i ettan och sparar på så vis ettans drev mot huggandet som uppstår. Bara att släppa upp kopplingen & köra!
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
du som kör en r6 -08.. är du nöjd? klurar på en sån men vet inte om jag blir less på att hålla varven uppe på16000 hela tiden för att den ska gå bra... eller tar vägegenskaperna som jag läst om över och gör ändå underhållningen på topp? :confused:

som xup säger du behöver inte ha den på 16000 varv för att ha kul. du kan ju växla tidigare, jag brukar växla vid 10500 11000 o jag har "The time of my life"
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Tja allihopa!

jag hoppas någon smartis där ute kan ha någon aning om vad som kan vara fel på min hojj. Det är nämligen så att varje gång jag startar hojjen och efter att jag låtit motorn bli lite varm så där och ska slå in första växeln så får hojjen motorstopp, yamaha verkstaden tydde på att låt motorn vara varm inan man kör den fast de händer även när man låtit motorn vara på i några minuter, det är alltid första starten tills hojjen är kall igen. det verkar bli kärringstop och blir tuffare nu efter 2 veckors tid. hjälp mig någon? :confused:

MVH

Brytaren till stödet :va
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Vad skulle ni tippa att jag får för R6an med yoshifullsys+PCIIIa+Filter+Mappning+skyltoblinkers i vår? Ca 400mil

Issue(sugen på ktm stånka igen)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vad skulle ni tippa att jag får för R6an med yoshifullsys+PCIIIa+Filter+Mappning+skyltoblinkers i vår? Ca 400mil

Issue(sugen på ktm stånka igen)

105.000:- kanske, men det är oväsentligt för du är korkad om du byter bort den fina hojen mot en Retard!!:mad:

Se så, glöm nu de där tankarna & radera ditt inlägg!:)
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
105.000:- kanske, men det är oväsentligt för du är korkad om du byter bort den fina hojen mot en Retard!!:mad:

Se så, glöm nu de där tankarna & radera ditt inlägg!:)

Hehe älskar både sporthoj och supermotard, men supermotard är mycke billigare och mindre farligt :) Får se hur det blir ;)
 

V12

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Uppsala
Hoj
2000 Yamaha yzf R6
Hmm, hur är kopplingen? Jag tycker det låter som en sliten koppling som gör att den dör, alternativt för låg tomgångsvarv. Jag tar för givet att du använder choken?:)

Btw, Detta gäller alla, ta för vana att alltid starta med ettans växel ilagd så slipper ni "klonka" i ettan och sparar på så vis ettans drev mot huggandet som uppstår. Bara att släppa upp kopplingen & köra!


kopplingen vet jag inte hur den är men lamellerna är precis bytta! jag har provat att starta med ettans växel i men då rycker den fram ett par meter sen startar det känns som att jag misshandlar motorn då. vad ska tomgången ligga på när motorn är kall respektive varm?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
kopplingen vet jag inte hur den är men lamellerna är precis bytta! jag har provat att starta med ettans växel i men då rycker den fram ett par meter sen startar det känns som att jag misshandlar motorn då. vad ska tomgången ligga på när motorn är kall respektive varm?

Skumt, tomgången ska ligga på ungefär samma varv varm som kall. Man får ju justera med choken allteftersom motorn blir varm. Normal tomgån är ca 1200-1500rpm.

Har du kollat så att kopplingsarmen fungerar som den ska, alltså nere vid motorn där vajern sitter. Det kan ju ha släppt där.
 

V12

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Uppsala
Hoj
2000 Yamaha yzf R6
Skumt, tomgången ska ligga på ungefär samma varv varm som kall. Man får ju justera med choken allteftersom motorn blir varm. Normal tomgån är ca 1200-1500rpm.

Har du kollat så att kopplingsarmen fungerar som den ska, alltså nere vid motorn där vajern sitter. Det kan ju ha släppt där.

jag har kollat koplingarmen och den verkar ok. men nu slog in ettans växel eftersom att motorn låg på 41 grader. förestem så råkade jag lägga ner hojjen så tanken fick en bukla, har du någon aning om vart man kan beställa hem en ny?
 

V12

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Uppsala
Hoj
2000 Yamaha yzf R6
Någon som har någon idé om vart man kan köpa ny/beg tank till R6 99-02 modelen? fick just en buckla på den och vill gärna byta ut den.:confused:
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Någon som har någon idé om vart man kan köpa ny/beg tank till R6 99-02 modelen? fick just en buckla på den och vill gärna byta ut den.:confused:

hmm blocket.se :va




Själv är jag jävligt sugen på att skaffa mig en R6:a från -06 o nyare till nästa vår/sommar. Är det nå man ska passa sig för eller kolla noga vid köp av en sådan. köper den förmodligen nu i vinter så jätte mycket till provkörning kommer det inte att bli antar jag. har -06:eek:rna nå barnsjukdommar man ska se upp med?
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
UPPDATERING (försök till att få svar)
Problemet fortsätter, lampan börjar lysa efter ett par minuters körning men försvinner efter en kort stund.

Vart sitter givaren för oljelampan?
Gammla rettor ialf har problem med sina oljelampor, det är en nivålampa som sitter dåligt och brukar glappa.
Med min ena hade jag det problemet, slängde då i castrol gps och det vart kalas.

"Det är givaren som är dålig(Vanligt yamaha fel).Där är inte tryck givare utan bara nivå
Byt givare eller dra separat jord kabel istället för till din givare så slutar lampan lysa!!!
Håll dock koll på oljenivån för om du gör detta så får du ingen förvarning att nivån är låg!"

http://sporthoj.com/forum/showthread...t=oljelampa+r1
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top