R1 och R6-tråden!

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Fronten ser ut som Ahmed iaf..
silence-i-kill-you-funny-junk-youtube.jpg

håller fan med:mad:

Va fan tänkte yamaha på:va

man får hoppas att effekten kompenserar för snyggheten eller ffår mankalla den snygg??:huvet
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Well, det stämde ganska bra med hur jag sa att den skulle se ut va?:)

Om ni inte har gjort det redan, så kolla in videoklippen & lyssna på motorljudet....mmmmm:)

Döljs iofs rätt mycket av en massa MotoGP-ljud men lite kan man höra.
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Tja! Skulle behöva veta ytterdimensionen på mellanröret som går in i orginalljuddämparen på en 01a R1a? Tacksam för svar!!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ser ut som en R6a framifrån men som om nån byggt bort R6an lampor och ersatt dom med några andra lampor ungefär som den där R6an som va till salu för ett tag sen på blocket som vi kallade "grodan" ? tror det va så i alla fall..
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Ser lite suspekt ut på bild, konstiga vinklar och så kunde gärna sido-kåpan bantats ner en aning. Annars i helhet ser ser den bra ut, gillar fronten skarpt ser intensiv och arg ut. Tysk styling är 2009:yoparty

Bra nyfiken på hur mycke mos där är i maskin också.
 

Dark_Messenger

Guest
Reportage med bättre närbilder och all information på svenska här: http://www.hojnyheter.se/?p=2433

(Bilder från Gotland Ring) :tungan

Ah! Danke, men neeej det ser ju ut som nån har klämt till den med ett gigantiskt basebollträ rakt över. Röven står rakt upp och fronten ser ju onaturligt krum ut. Varför kunde de inte bara gjort den asrå i motorn men låtit designen vara!? Finns ju inga miniblinkers i världen som styr upp det där.

:gråta
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ah! Danke, men neeej det ser ju ut som nån har klämt till den med ett gigantiskt basebollträ rakt över. Röven står rakt upp och fronten ser ju onaturligt krum ut. Varför kunde de inte bara gjort den asrå i motorn men låtit designen vara!? Finns ju inga miniblinkers i världen som styr upp det där.

:gråta

Trodde du skulle gilla den:(
Men ge det ett tag så kommer bitarna att sjunka på plats. Precis som jag avskydde nya Bladen när den kom för att efter ett tag tycka att den är helt grym.

Vänta tills du ser den live och framförallt när du ser den med eftermarknads slip-on, double bubble kåpglas, rensad bakdel.

Eller tills du ser den i racekläder...:)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tycker ni är lite bakåtsträvare nästan.

Den svarta var SNYGG,tjejen dreglar över den så jag blir nog av med -05an nu.

Gillar den vita oxå,läcker sving och ram, men den blå såg lite trist ut.

Aja,får väl klämma lite på den när det går.

Henrik
 

Dark_Messenger

Guest
Man kanske vänjer sig. Gött att de behållit seatpipsen. Bara det skulle nog kunna få mig och köpa en. Sen om man beaktar konkurrenternas utseende ( :zpy ) så finns ju inte så mycket att kvar att välja på. Nollfemman får stå kvar i garaget sålänge dock.
 

Janne VTR

En gammeljävlabattericykel
Gick med
5 Nov 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
R1-99
Den var snygg. Gillar den vita. Blir skoj att se den i verkligheten, då inga cyklar gör sig på bild.
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
bromsskivor r1

Hej!
Jag har problem med mina frambromsskivor. När jag bromsar hårt som löst så bromsar det ojämt och jag får pulseringen i bromshandtaget som karaktäriserar vinda bromsskivor. Därför provade jag koppla ur ena oket och provbromsade men nu känner jag inget i handtaget oavsett vilken sida jag kopplat ur.

Visst är det flytande bromsskivor på en 98as R1, så vitt jag kunnat läsa mig till ska de vara litelite "lösa" men mina sitter som berget, kan det vara det som är galet?

När jag läser i verkstadshandboken så ska man mäta bromsskivans "deflection" vad krävs för instrument för det? (bifogar)
 

Bifogat

  • Checking the brake discs 7-5.JPG
    Checking the brake discs 7-5.JPG
    174.8 KB · Visningar: 74
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top