hur pass nöjd är du efter säsongen på den nya r6:an? hur många mil har du hunnit och hur bekväm är den? har provsuttit en idag o jag håller me dig i ett tidigare inlägg... man sitter ju som en kung... men de är ju klart jag har ju inte kört mer än nån kilometer på den... blir du less på att varva eller njuter du bara?
Jag köpte ju hojjen mitt i säsongen 19 juni och i augusti hade jag kört ca 450mil sen tog det dåliga vädret över men jag hann med 570mil sen slutet på juni då. Jag har varit iväg på 25-35mila rundor och vad gäller touringkörning blir jag varken trött i ryggen eller axlar men dom första rundorna fick jag lite träsmak men det gick över fort.
Däremot när jag är ute o busar o lägger ner så vill jag gärna hänga ut knäna i kurvorna och då får jag ont i dom men jag tror det är åldern som spelar in där =) Jag har inget emot att varva mellan 10k rpm och 17k rpm går den så jäkla skönt och dom 7k varven är det ju man kör enlitershojjar på med så att säga 5-12k rpm ca ? Alla som suttit och provkört säger att den är helt otroligt lätt och smidig och jag kan bara hålla med. 08an har helt ok mellanregister till vardagskörning tycker jag och är det bus man är ute på ligger man inte nått långt ner i registret ändå.
Jag hade haft hojen vid sängen om det inte varit så dålig svängradie på den !! =)
Last edited: