R1 och R6-tråden!

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
har inget med mc att göra men frågan lyder såhär:

hur många brudar har skrivit i r1/r6 forumet ren spontan fråga :D
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Då förstår jag vad du menade.

Men du, inte vill han förstöra posörhojen med järnringar stora som armband på överallt? :D

Behöver han ju inte heller dummer :) Orginalskruvarna passar utmärkt i dessa bleck!:tummenupp

har inget med mc att göra men frågan lyder såhär:

hur många brudar har skrivit i r1/r6 forumet ren spontan fråga :D

Mindre än en handfull skulle jag tro, Slappa inräknat:hihi
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Brickan på höger sida ser ut som dom brickorna som sitter på dom vag bilarna jag jobbar med..........
 
Last edited:

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Jo jag tror jag vet vad han menar:) , och jag ville väl egentligen mest påtala att de plåtblecken är en del av D-zuz öglor. Ett set om 6st med skruvar & bleck brukar kosta ca 300kr.

Dzus%20-%20Panex%20-%20D-ring%20and%20Clip.jpg

jajamen, har inga D-zuz men ser exakt så ut. ska nog beställa fler än två.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Vilka fälgar är samma R6 och R1?
Passar alla framfälgar om man byter bromsskivor? och kanske distanser?

Någon som har stenkoll?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Läste nya motorad idag och i tidningen kommer R6an på 5e plats !? Men i dvdn som följde med kommer den 2a totalt i hela klabbet?! Jag fattar nada är den svenska pressen mesiga eller vad handlar det om? "för extrem för gata" jag har kört min hela sommaren går hur fint som helst.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Läste nya motorad idag och i tidningen kommer R6an på 5e plats !? Men i dvdn som följde med kommer den 2a totalt i hela klabbet?! Jag fattar nada är den svenska pressen mesiga eller vad handlar det om? "för extrem för gata" jag har kört min hela sommaren går hur fint som helst.

Samma här,inga problem.

Men,om man får svära i kyrkan,har även kört nya cbr600an och ska man pendla til jobbet eller åka på en tur med tanten eller annat sådant som inte är rent kurvnöje så är den ett mycket bättre alternativ

Mycket skön,både effektleverans och sittställning,jämfört med R6an.

Förmodligen ett bättre alternativ då den är mycket lättkörd som första sportis och bekvämare till vardagskörning men vem fan vill ha det bekvämt!

Henrik
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Lite min poäng med vem köper en supersport 600 för att åka bekvämt man vill väl ha det värsta pengar kan köpa i klassen? Nu har jag förvisso inte kört nån cbr600RR men jag tycker jag sitter som en kung på min hoj. Är den snabbast ska den vinna i mitt tycke.
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Läste nya motorad idag och i tidningen kommer R6an på 5e plats !? Men i dvdn som följde med kommer den 2a totalt i hela klabbet?! Jag fattar nada är den svenska pressen mesiga eller vad handlar det om? "för extrem för gata" jag har kört min hela sommaren går hur fint som helst.

Menar du tidningen "Sporthojen"? Det var ju så mycket tester i det numret att man inte visste är det ena slutade och nästa började...

Har klämt 7-8 mil idag, jag behöver ingen annan hoj än den jag har! Love it. Ställer nog av den snart, då börjar meksäsongen!
 

Dark_Messenger

Guest
Lite min poäng med vem köper en supersport 600 för att åka bekvämt man vill väl ha det värsta pengar kan köpa i klassen? Nu har jag förvisso inte kört nån cbr600RR men jag tycker jag sitter som en kung på min hoj. Är den snabbast ska den vinna i mitt tycke.

De väger ju ihop en massa faktorer vilket jag tycker är skitbra. Alla hojar kan vara bäst på något men en hoj som är bra på allt är svårare att få fram. Rettan är ju känd för att vara en bra allroundcykel, det är det som jag gillar med den. Inte bäst på nått egentligen men ganska bra på allt.

Ett precisionsinstrumet på rejsspråk.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Har en R1:a 99:a få ägare (60 åring som knappt kunde leda den) och har precis rullat över 3000mil.

Växellådan känns lite sladdrig, lite svårt att få i lägena riktigt bra när man kör. Kan det räcka med oljebyte? Eller är det dags att börja leta en begagnad låda? Allt funkade perfekt när jag började köra iår men nu innan jag ställde av kändes det som sagt lite sladdrigt.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Har en R1:a 99:a få ägare (60 åring som knappt kunde leda den) och har precis rullat över 3000mil.

Växellådan känns lite sladdrig, lite svårt att få i lägena riktigt bra när man kör. Kan det räcka med oljebyte? Eller är det dags att börja leta en begagnad låda? Allt funkade perfekt när jag började köra iår men nu innan jag ställde av kändes det som sagt lite sladdrigt.

Tidiga Rettor är kända för att kunna få lite prob med växellådan.

Den där 60-åringen som knappt kunde leda den kanske drog en Keyser Söze, mao han var stadens wheelie-kung som har nött ner hela hojjen!
 

Janne VTR

En gammeljävlabattericykel
Gick med
5 Nov 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
R1-99
Batteri?

Hej.
Har ett dåligt batteri i hojen(R1:a, om det är någon skillnad). Tror att jag har läst i denna tråden om hur många ampere det skall vara på det, men hittar inte nu. Någon som vet hur många amps. det skall vara på det?
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Tidiga Rettor är kända för att kunna få lite prob med växellådan.

Den där 60-åringen som knappt kunde leda den kanske drog en Keyser Söze, mao han var stadens wheelie-kung som har nött ner hela hojjen!

Ok är det bara byte som gäller då? Vilka modeller passa 98-00?
Kan tillägga att ny olja ej är i motor och den har några år på nacken dock inte många mil.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top