Ja men mil lagda av föregående ägare räknas ej!
Ok du, men jag har haft den sen den var ny
Ja men mil lagda av föregående ägare räknas ej!
Ok du, men jag har haft den sen den var ny
Jo, men som sagt det gick inte att hälla i en droppe mer. Kanske ska prova utan depåstöd, då kanske jag får i mer vätska?
Du menar väl att det är på min i expansionskärlet? Samt när du kollar i kylaren så är det fullt?
lugnt vi får ta upp det på nästa styrelsemöte ,
japp det är precis så jag menar....det är fullt
ska prova det också...
Under samma projekt har jag stött på ett litet problem till. "Skruvarna" som håller kåpan på plats, nu menar jag inte de där plastdubbarna, alltså metallskruvar...de håller kåpan med hjälp av en liten plåt på andra sidan (skruven går in i plåtbiten).... två såna jävlar var knäckta eller så har jag själv lyckas knäcka de...skitsamma...
kollade på YAMAHA hur mycket det kostade att ta hem....45:- + moms....
inga stora pengar men plåtjäveln är så liten så man knappt ser den.
Billigare alternativ?? jag vill spara 14,99 på detta köp
En låsmutter med bricka? Personligen tror jag att jag åker runt med halva mitt kåpskruvbestånd borta..
Jahapp, då vart hojen polerad och lackförseglad. Kass kamera men jag fick upp fin lyster i lacken
Härligt, gott och se
Riktigt fin hoj + bra arbete.
ska prova det också...
Under samma projekt har jag stött på ett litet problem till. "Skruvarna" som håller kåpan på plats, nu menar jag inte de där plastdubbarna, alltså metallskruvar...de håller kåpan med hjälp av en liten plåt på andra sidan (skruven går in i plåtbiten).... två såna jävlar var knäckta eller så har jag själv lyckas knäcka de...skitsamma...
kollade på YAMAHA hur mycket det kostade att ta hem....45:- + moms....
inga stora pengar men plåtjäveln är så liten så man knappt ser den.
Billigare alternativ?? jag vill spara 14,99 på detta köp
Hej!
Finns det nån som kan tipsa om en liten smidig tankväska med kartfodral psassande R1 -08?
heej! ingen som eventuellt har nåt slip till salu? R1-07-08??? undrar samtidigt om 04-06 passar?
Tjena boys and girls, nu undrar jag om det är någon som vet hur man plockar av fjädern ifrån en stötdämpare ifrån en yamaha r1 02,a.
(skall lacka om fjädern, därav vill ja få av den)
Väldigt tacksam för hjälp ser verkligen inte hur man gör.
Du menar snabbfästen. Det är skruvar som man vrider ett halvvarv. Dessa används även då man kör på bana tack vare enkelheten att lossa på dem. Fast på banvarianten sitter det en liten ögla formad som ett "D" så att man kan lossa på dem utan verktyg. De heter "D-zuz".
Då man precis införskaffat sig en R1:a 02:a så undrar jag hur högt ska oljan vara i "fönstret" vid kall motor resp. varm?
Betala 300 kronor för att veta hur man tar bort fjädern tycker jag är lite för dyrt för mej;D har somsagt ingen r1;a ens.... bara dämparen som jag skall använda till ett projekt någon på detta forum lär väl veta?
Han menar nog plåtbitarna som sitter "bakom" och håller skruvarna. Alltså de som finns nere vid båten och håller ihop den med sidopanelerna nertill, finns åtminstone en på varje sida. Kanske fler, jag kommer inte ihåg exakt.
Då man precis införskaffat sig en R1:a 02:a så undrar jag hur högt ska oljan vara i "fönstret" vid kall motor resp. varm?
Jo jag tror jag vet vad han menar , och jag ville väl egentligen mest påtala att de plåtblecken är en del av D-zuz öglor. Ett set om 6st med skruvar & bleck brukar kosta ca 300kr.
Bilder?Jahooooo!
Idag fick jag hem flång nya fiat kåpor från ching chong,..
Riktigt fina faktiskt, bara o hoppas att de är bra passform nu med..
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|