R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ok du, men jag har haft den sen den var ny

Hoppas du inte tog illa upp, jag skulle bara vara lite retsam! :)

Jo, men som sagt det gick inte att hälla i en droppe mer. Kanske ska prova utan depåstöd, då kanske jag får i mer vätska?

Du menar väl att det är på min i expansionskärlet? Samt när du kollar i kylaren så är det fullt?

Ursäkta att jag inte hänger med riktigt!:)
 
Last edited:

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Mätartavla

Hej,

är det bara RN19 mätartavla som passar på 08:an eller har t ex RN12 samma passning?
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
ska prova det också...
Under samma projekt har jag stött på ett litet problem till. "Skruvarna" som håller kåpan på plats, nu menar jag inte de där plastdubbarna, alltså metallskruvar...de håller kåpan med hjälp av en liten plåt på andra sidan (skruven går in i plåtbiten).... två såna jävlar var knäckta eller så har jag själv lyckas knäcka de...skitsamma...
kollade på YAMAHA hur mycket det kostade att ta hem....45:- + moms....
inga stora pengar men plåtjäveln är så liten så man knappt ser den.
Billigare alternativ?? jag vill spara 14,99 på detta köp
 

Dark_Messenger

Guest
ska prova det också...
Under samma projekt har jag stött på ett litet problem till. "Skruvarna" som håller kåpan på plats, nu menar jag inte de där plastdubbarna, alltså metallskruvar...de håller kåpan med hjälp av en liten plåt på andra sidan (skruven går in i plåtbiten).... två såna jävlar var knäckta eller så har jag själv lyckas knäcka de...skitsamma...
kollade på YAMAHA hur mycket det kostade att ta hem....45:- + moms....
inga stora pengar men plåtjäveln är så liten så man knappt ser den.
Billigare alternativ?? jag vill spara 14,99 på detta köp

En låsmutter med bricka? Personligen tror jag att jag åker runt med halva mitt kåpskruvbestånd borta.. :näsblod
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
En låsmutter med bricka? Personligen tror jag att jag åker runt med halva mitt kåpskruvbestånd borta.. :näsblod

precis..

hahaha ja du, jag kör runt utan två....det märks på väghållningen omedelbart :D

Kåpan sitter som den ska ändå....men jag måste ordna fler brickor i fall fler får för sig att fly. Brickan ser ut som ett rymdskepp, annars hade jag nog gjort egna....såna som inte går sönder
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Hej!
Finns det nån som kan tipsa om en liten smidig tankväska med kartfodral psassande R1 -08?
 

_p3mp_

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Enköping
Hoj
r1
Tjena boys and girls, nu undrar jag om det är någon som vet hur man plockar av fjädern ifrån en stötdämpare ifrån en yamaha r1 02,a.

(skall lacka om fjädern, därav vill ja få av den)

Väldigt tacksam för hjälp:) ser verkligen inte hur man gör.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
ska prova det också...
Under samma projekt har jag stött på ett litet problem till. "Skruvarna" som håller kåpan på plats, nu menar jag inte de där plastdubbarna, alltså metallskruvar...de håller kåpan med hjälp av en liten plåt på andra sidan (skruven går in i plåtbiten).... två såna jävlar var knäckta eller så har jag själv lyckas knäcka de...skitsamma...
kollade på YAMAHA hur mycket det kostade att ta hem....45:- + moms....
inga stora pengar men plåtjäveln är så liten så man knappt ser den.
Billigare alternativ?? jag vill spara 14,99 på detta köp

Du menar snabbfästen. Det är skruvar som man vrider ett halvvarv. Dessa används även då man kör på bana tack vare enkelheten att lossa på dem. Fast på banvarianten sitter det en liten ögla formad som ett "D" så att man kan lossa på dem utan verktyg. De heter "D-zuz".

Hursomhelst, sök på detta så kan du hitta reservdelar på internet. Eller kontakta en MC-skrot, de lär ha sådana!

Hej!
Finns det nån som kan tipsa om en liten smidig tankväska med kartfodral psassande R1 -08?

Vänta tills i april nästa år då Lidl har sitt MC-tema, då kan du köpa flera olika modeller billigt!

heej! ingen som eventuellt har nåt slip till salu? R1-07-08??? undrar samtidigt om 04-06 passar?

04-06 passar ej!

Tjena boys and girls, nu undrar jag om det är någon som vet hur man plockar av fjädern ifrån en stötdämpare ifrån en yamaha r1 02,a.

(skall lacka om fjädern, därav vill ja få av den)

Väldigt tacksam för hjälp:) ser verkligen inte hur man gör.

Svårt att beskriva i text på ett forum, men ett tips är att införskaffa dig en rep. handbok alá Haynes för ca 300kr.:tummenupp
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Då man precis införskaffat sig en R1:a 02:a så undrar jag hur högt ska oljan vara i "fönstret" vid kall motor resp. varm?
 

_p3mp_

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Enköping
Hoj
r1
Betala 300 kronor för att veta hur man tar bort fjädern tycker jag är lite för dyrt för mej;D har somsagt ingen r1;a ens.... bara dämparen som jag skall använda till ett projekt:) någon på detta forum lär väl veta?
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Du menar snabbfästen. Det är skruvar som man vrider ett halvvarv. Dessa används även då man kör på bana tack vare enkelheten att lossa på dem. Fast på banvarianten sitter det en liten ögla formad som ett "D" så att man kan lossa på dem utan verktyg. De heter "D-zuz".

Han menar nog plåtbitarna som sitter "bakom" och håller skruvarna. Alltså de som finns nere vid båten och håller ihop den med sidopanelerna nertill, finns åtminstone en på varje sida. Kanske fler, jag kommer inte ihåg exakt.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Betala 300 kronor för att veta hur man tar bort fjädern tycker jag är lite för dyrt för mej;D har somsagt ingen r1;a ens.... bara dämparen som jag skall använda till ett projekt:) någon på detta forum lär väl veta?

Okej! :) Då hänger jag med. Ska se om jag kan scanna av från min 04-06 manual!

Han menar nog plåtbitarna som sitter "bakom" och håller skruvarna. Alltså de som finns nere vid båten och håller ihop den med sidopanelerna nertill, finns åtminstone en på varje sida. Kanske fler, jag kommer inte ihåg exakt.

Jo jag tror jag vet vad han menar:) , och jag ville väl egentligen mest påtala att de plåtblecken är en del av D-zuz öglor. Ett set om 6st med skruvar & bleck brukar kosta ca 300kr.

Dzus%20-%20Panex%20-%20D-ring%20and%20Clip.jpg


Då man precis införskaffat sig en R1:a 02:a så undrar jag hur högt ska oljan vara i "fönstret" vid kall motor resp. varm?

Strax över mitten vid varmkörd motor efteratt den stått still 5-10 minuter på plan mark. Vid kall motor syns då knappt nivån i fönstret.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Jo jag tror jag vet vad han menar:) , och jag ville väl egentligen mest påtala att de plåtblecken är en del av D-zuz öglor. Ett set om 6st med skruvar & bleck brukar kosta ca 300kr.

Då förstår jag vad du menade.

Men du, inte vill han förstöra posörhojen med järnringar stora som armband på överallt? :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top