R1 och R6-tråden!

PortaHO

Ju yoku go o seisu
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Bns
Hoj
kawa 250 -07
Hej

Jag har en fråga:
Ponera att man skall bygga sig en kitcar med mc motor i.
Ju mer hk det är ju mer måste man vikta bygget.
Om man skulle vilja sätta i en R1 motor och hävda att det är en R6 motor skulle det vara möjligt?
Alltså hur mycket skiljer i utseende mellan en 06:ans R1 och R6 motor?

Tack på förhand
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
Hej

Jag har en fråga:
Ponera att man skall bygga sig en kitcar med mc motor i.
Ju mer hk det är ju mer måste man vikta bygget.
Om man skulle vilja sätta i en R1 motor och hävda att det är en R6 motor skulle det vara möjligt?
Alltså hur mycket skiljer i utseende mellan en 06:ans R1 och R6 motor?

Tack på förhand

Dum fråga kanske, men varför inte bara strypa r1-motorn :va (på papperet dårå)
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Trodde du skulle gilla den:(
Men ge det ett tag så kommer bitarna att sjunka på plats. Precis som jag avskydde nya Bladen när den kom för att efter ett tag tycka att den är helt grym.

Vänta tills du ser den live och framförallt när du ser den med eftermarknads slip-on, double bubble kåpglas, rensad bakdel.

Eller tills du ser den i racekläder...:)

du som har bra kanaler i yamaha måste ha hört nåt om nya r1 som provkörts i sverige..... efter så här pass lång tid efter press släppet.... en 17årig 125 racer kille ska ha kört den en del om jag fattat de rätt.....????????????
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
du som har bra kanaler i yamaha måste ha hört nåt om nya r1 som provkörts i sverige..... efter så här pass lång tid efter press släppet.... en 17årig 125 racer kille ska ha kört den en del om jag fattat de rätt.....????????????

Det vet jag inget om, tyvärr :) Vad vill du veta?
 

xezer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Tenhult
Hoj
Yamaha R6 -99
I sommar tog jag kortet och köpte min första hoj :D En R6a!
Innan tyckte jag Ninjan var den snyggaste hojen... kan idag inte förstå vad jag såg i den..:)

Hur som helst! Jag vet inte vad det är som pågår, men av någon anledning blir det bara kallare och kallare på mornarna. Så har snart tänkt låta älsklingen gå i ide, men innan dess funderar jag på en service.
Förra ägaren hade ingen servicebok, vilket irreterar mig något, så jag vet inte när den pysslades om senast.
Den har idag gått 3000mil och är helt säkert inte servad på i alla fall 700mil.

Jag är totalt ny på område så undrar
1. Finns det "standard"-servicar, vad gås då igenom och vad kostar dem?
2. Klämmer ni på några småtips inför vinterdvalan?
3. Några allmäna tips för köpet? :)

Tack på förhand!
 

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Rikets värn i väst
Hoj
Drömmer om CB1000R
Tänkte höra med alla er ägare och/eller spekulanter av R6-hojar just angående värdet i de. Har funderingar på om jag ska skaffa en R6, det vet väl inte minst X-up efter mina rådfrågningar via PM :). Rättare sagt, jag har funderat hela sommaren men dels tvekat mellan olika modeller och dels aldrig fått tummen ur. Ju mer tiden gick desto närmare kom man ju höstpriserna och nu är man där.
Men är det jag som undervärderar en R6 när jag anser att en 99-00 som gått 3000-3500 mil inte är värd 40-45k, speciellt nu på hösten? Eller är jag dum och borde inse att det faktiskt är ett bra pris?
Eller ett annat exempel, en -99, första gången i trafik i sverige -01, 8 ägare och endast 1500 mil. Är det bara jag som tycker det känns lite lurt? Servicebok saknas dessutom, men nuvarande ägare "gillar att meka" och "normalt" underhåll är enligt ägaren utfört (olja, filter, luftfilter, stift).
Vad har ni andra för åsikter och tankar om detta?


.
Den har idag gått 3000mil och är helt säkert inte servad på i alla fall 700mil.

Jag är totalt ny på område så undrar
1. Finns det "standard"-servicar, vad gås då igenom och vad kostar dem?

Den modellen du har ska ju servas var 600e mil. Serviceintervaller och vad som ska göras brukar stå i ägarhandboken (heter det så på svenska?). Har du inte den så har X-up en länk i sin signatur där du kan ladda ner den.
Sen vet jag inte om det kanske står mer utförligt i reparationshandboken.
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Det vet jag inget om, tyvärr :) Vad vill du veta?

chassie,trycket från botten, toppeffekten,hanterbarheten,motorkaraktär?... förstår att den ska va linjär men jag är rädd för att den kan bli tråkig.... som yamaha har beskrivit det så ska det vara som att vända ett nytt blad i motorcykelhistorien för konsumenter....som -98 när jag köpte den första r1:an de var ju bara hur underbart som helst.................................
jag åker rätt mycket snöskoter där yamaha har stuckit ut hakan två år i rad med mycket mycket marknadsföring o gjorde ett riktigt magplask -07 där jag satt på ett riktigt skit matreal...o bättrade sig till -08 men så visade det sig att de blev inte så kanon som de var utlovat...... nu är ju mc en helt annan grej men mitt yamma hjärta fick sig en rejäl knäck..... nya r1 är ju bara sååå läcker och ljudet..........riktigt coolt .:tummenupp
 

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
BMW S1000RR
Bytte in min r1 -01 mot en helt ny 08 å antar att jag vill skriva av mig av glädje.. Hojen hämtas hem imorgon :yoparty

Någon som har tips på vart man kan köpa billigt godis till den:va
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bytte in min r1 -01 mot en helt ny 08 å antar att jag vill skriva av mig av glädje.. Hojen hämtas hem imorgon :yoparty

Någon som har tips på vart man kan köpa billigt godis till den:va

Grattis till nya leksaken! :)

Får man fråga vad priset på en sådan blev nu när -09an presenterats?

Henrik
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
nu är hojen på vintervila....
470699_7sbxpt.jpg
här får den stå o se go ut till våren. Jag får hem min yamahamatta ikväll med som ska va under hojjen. :tummenupp
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
nu är hojen på vintervila....
470699_7sbxpt.jpg
här får den stå o se go ut till våren. Jag får hem min yamahamatta ikväll med som ska va under hojjen. :tummenupp

hur pass nöjd är du efter säsongen på den nya r6:an? hur många mil har du hunnit och hur bekväm är den? har provsuttit en idag o jag håller me dig i ett tidigare inlägg... man sitter ju som en kung... men de är ju klart jag har ju inte kört mer än nån kilometer på den... blir du less på att varva eller njuter du bara?
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
nu är hojen på vintervila....
470699_7sbxpt.jpg
här får den stå o se go ut till våren. Jag får hem min yamahamatta ikväll med som ska va under hojjen. :tummenupp


haha jadå :tummenupp min står osså i vardagsrummet o jag sover bredvid :p,

Blå R6 2008 is the shit:yoparty

synd att jag inte har en fungerande kamera så jag kan dra in ngra bilder, blir väl till våren man får skaffa sig en o brja lägga upp bilder
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
haha ingen dålig ide :D, funkar den till ps3?

Jag tror faktiskt att den gör det eftersom det är samma kontakt, men jag är inte säker. Jag har ju en sådan själv men dock ingen PS3 att prova på. Men till det priset så är det ju bara att köpa & sälja om det inte skulle fungera.

Grymt coolt känsla när man wheelar i spelet & följer med bakåt själv i soffan:hihi
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Jag tror faktiskt att den gör det eftersom det är samma kontakt, men jag är inte säker. Jag har ju en sådan själv men dock ingen PS3 att prova på. Men till det priset så är det ju bara att köpa & sälja om det inte skulle fungera.

Grymt coolt känsla när man wheelar i spelet & följer med bakåt själv i soffan:hihi

haha fan va gött, får ta o köpa de o se :D,
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
nu är hojen på vintervila....

här får den stå o se go ut till våren. Jag får hem min yamahamatta ikväll med som ska va under hojjen. :tummenupp

haha jadå :tummenupp min står osså i vardagsrummet o jag sover bredvid :p,

Blå R6 2008 is the shit:yoparty

synd att jag inte har en fungerande kamera så jag kan dra in ngra bilder, blir väl till våren man får skaffa sig en o brja lägga upp bilder


kanske dags att sparka liv i min gamla tråd :D :yoparty

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=140386
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top