R1 och R6-tråden!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Det viktiga är ju att rätt folk hänger i rätt tråd. En modellspecifik tråd är inte värd nått om inte nån kunnig person hänger där. Jag tycker man får vettiga svar bla från xup och den typen av kunskap kan ju utebli om det blir för många olika trådar då man oftast bara hänger i just den tråden som man har hoj själv i.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Fattar ni inte att tråden blir ledsen när det pratas om skillsmässa? Tvärdöd nu ju =(

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Det viktiga är ju att rätt folk hänger i rätt tråd. En modellspecifik tråd är inte värd nått om inte nån kunnig person hänger där. Jag tycker man får vettiga svar bla från xup och den typen av kunskap kan ju utebli om det blir för många olika trådar då man oftast bara hänger i just den tråden som man har hoj själv i.

Du har ju iof rätt - kan inte påstå att jag är någon kunskapsguru själv......

Fattar ni inte att tråden blir ledsen när det pratas om skillsmässa? Tvärdöd nu ju =(

Inte död ju - du måste ju ställa frågor :tungan

Håller med Goffen! Ta inte Xup från oss stackare med halvlitershoj! :4skrika

Det var inte alls min mening :) - hade bara en liten fundering, då det tar ett bra tag och läsa igenom 316+ sidor

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag ställde frågan själv för ett tag sen faktiskt men insåg rätt fort att utan en eldsjäl som tar sig tid och svara och som har ett stort kunnande så är inte trådarna värda nått.

Danneman_

Medlem
Gick med
10 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6 -06:a
Någon som har koll på pris på ett org. batteri till r6 -06? el vad ett på tex biltema kostar som har samma mått??

m.v.h Danne

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Någon som har koll på pris på ett org. batteri till r6 -06? el vad ett på tex biltema kostar som har samma mått??

m.v.h Danne

Orginal ca 1.400-1.500kr
Biltema ca 300-400kr

Håller med Goffen! Ta inte Xup från oss stackare med halvlitershoj! :4skrika

Du behöver inte vara orolig, jag kommer inte byta tråd. En tråd räcker oavsett modell och år. :)

Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Jag ställde frågan själv för ett tag sen faktiskt men insåg rätt fort att utan en eldsjäl som tar sig tid och svara och som har ett stort kunnande så är inte trådarna värda nått.

Man kan ju, typ, pneumatisera på båda trådarna så får man ju reda på om det händer nåt på nån av dom. :tummenupp

Janne VTR

En gammeljävlabattericykel
Gick med
5 Nov 2006
Hoj
R1-99
Är inte flitig på att skriva i tråden förrens jag har nåt att säga, men dela inte upp den:va .
Denna tråden gjorde mycket till att iaf jag ville ha en r1:a.
Behåll som den är. Kan få några av oss som har lite "äldre" hojar att längta till nyare...:tummenupp

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Någon som råkar veta om brickan till oljepumpsdrevet på R1 -98 är magnetisk så att man kan fiska upp den med en teleskopsmagnet?

(Nä, jag har inte klantat mej och tappat brickan, jag är bara nyfiken :huvet )

Last edited:

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Nån som kör R1 -08 som har något positivt/negativt att säga om hojen? (07an är väl "samma" hoj så ni som har en sån får också prata) :)

T ex att den svarar jättedåligt på gaspådrag eller att kurvtagningen är suverän osv. Och jag vet, det mesta av detta står att läsa i rescensioner och de ska jag plöja igenom imorrn i nåt café med kaffe och vacker utsikt... :va men jag vill veta vad ägare av hojen tycker.

/Dan

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
syftet är väl att det handlar om modell-specifika disskusioner "enl forumet".det gör inte denna tråd då r6 är med i samma tråd.ska den va modell specifik så kan det ju bara finnas en modell i samma tråd,annars kan man ju ha en helt allmän tråd med alla märken,o det finns redan.en ren R1-tråd vore kanske bättre änn den jag startade,jag avaktar och ser vad folk tycker,.no hard feelings till en annars bra tråd som r1-r6 tråden är.

inget illa menat, men jag förstår inte resonemanget:va
visst kan det va jobbigt att läsa igenom 318 sidor efter info om din 07:a, men hur ska du trolla över den infon in i din tråd? jo, antagligen genom att lägga in en fråga, vilket du faktiskt kan göra här med. Du kanske t.o.m har sån tur att en "stackare" :rolleyes: ,som Issue eller Goffen kommer ihåg svaret på samma fråga i maj 2007 (ett exempel)
Tillsammans är vi starka :yoparty

Ta inte Xup från oss stackare med R1 flodhäst edition :4skrika

men du, lycka till med tråden och hoppas ni kommer överens om vilken generation som är vilken:tummenupp

Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Nån som kör R1 -08 som har något positivt/negativt att säga om hojen? (07an är väl "samma" hoj så ni som har en sån får också prata) :)

T ex att den svarar jättedåligt på gaspådrag eller att kurvtagningen är suverän osv. Och jag vet, det mesta av detta står att läsa i rescensioner och de ska jag plöja igenom imorrn i nåt café med kaffe och vacker utsikt... :va men jag vill veta vad ägare av hojen tycker.

/Dan

Snyggaste serieproducerade hojjen, går som en dröm i kurvor!

Nicane

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Någon som råkar veta om brickan till oljepumpsdrevet på R1 -98 är magnetisk så att man kan fiska upp den med en teleskopsmagnet?

(Nä, jag har inte klantat mej och tappat brickan, jag är bara nyfiken :huvet )

Vet inte men jag har svårt att tänka mig att den skulle va i koppar eller alu, så det är väl bara att börja gräva :D om inte annat kanske du hittar nått annat kul :gnissla

Bifogat

• DSC00113mindre.JPG
    DSC00113mindre.JPG
    40.3 KB · Visningar: 61

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'

/Dan

Har bara gott att säga om maskineriet! Nöjd som fan på alla punkter, än så länge :)

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Vet inte men jag har svårt att tänka mig att den skulle va i koppar eller alu, så det är väl bara att börja gräva :D om inte annat kanske du hittar nått annat kul :gnissla

Precis den brickan. Tänkte mest om den var rostfri eller liknande.
Menmen, hoppas jag inte hittar något annat iag :rolleyes:

Nicane

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Precis den brickan. Tänkte mest om den var rostfri eller liknande.
Menmen, hoppas jag inte hittar något annat iag :rolleyes:

Nej inte rostfri, men möjligtvis härdad, å då är den ändå magnetisk.
Har du hittat nått? Lycka till iaf..

btw, varför har du loss den, storservice eller?

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Nej inte rostfri, men möjligtvis härdad, å då är den ändå magnetisk.
Har du hittat nått? Lycka till iaf..

btw, varför har du loss den, storservice eller?

Teleskopsmagnet får det bli alltså. Nä, jag har inte letat, väntar på en stor beställning från USA innan jag kan skruva ihop den så jag försöker hålla mej ifrån garaget tills dess.

Anledningen är som vanligt kass 2:a :näsblod .2 nya drev samt växelgaffel skall i.

image.jpg

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...