SuTen
Old dirtbag on two wheels!
God hJul på er alla. Jag varmkörde min förra helgen startade direkt ! Fi fan va man ryser.... men jag har börjat räkna ner nu !
Räkna ner - jodå e ju bara 4 mån kvar
God hJul på er alla. Jag varmkörde min förra helgen startade direkt ! Fi fan va man ryser.... men jag har börjat räkna ner nu !
Det är mycket riktigt Exup:en du beskriver. Det var inte det normala "klickandet" som du hörde då?
Om inte så kan det vara att den kanske kärvat fast lite och klickade till lite extra då det släppte. Troligtvis inget problem men håll ögonen på det.
Måste ju känna så varvstoppet finns kvarGod hJul på er alla. Jag varmkörde min förra helgen startade direkt ! Fi fan va man ryser.... men jag har börjat räkna ner nu !
Därifrån beställde jag också. Resultatet finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3920974&postcount=6296
Är också intresserad av om det är godkänt för svenska banor, ifall man har vägarna förbi i sommar.
Som du säger blir de svårt då du har förgasare på din 01, insprut på R1an kom 02!Jo så ligger det till. Tänkte skaffa Power Commander till Rettan-01. Frågan är om man kan ha det eftersom den har förgasare och inte insprutning.(Elr har den förgasare) Hur kan man ta sig till väga för att få mer krut i hojen??? Har redan K&N filter och slip on.
Tack på förhand
Hej,
skulle starta upp hojen idag och fann då att den hackade någonstans undertill och det lät som ett robotliknande hackande direkt när man slår på tändningen.
Ljudet kommer från avgassystemet och det är på vänster sida undertill en liten bit framför bakhjulet. Tror att det är det som kallas exup. Det går två tunna metallrör till den med troligtvis en vajer i varje och samtidigt som det hackade där så ryckte det i dessa. Vad är det som har hängt upp sig och hur åtgärdar man det? Hojen var lite svår startad med väl igång inga skillnader.
Tacksam för tips.
Min första tanke var dåligt laddat batteri...? eftersom det hackar ungerfär som att exupen inte riktigt orkar "dra" ordentligt utan försöker hela tiden därav det hackande ljudet.
Tack för ditt svar. Nej hackandet slutade inte så länge tändningen är på. Jag startade hojen i alla fall och lät den gå varm. Därefter ett tag av torrgasande och sedan av med tändningen och på igen och samma fenomen kvar..
Som om den hängt sig och vill dra sig i rätt läge men fastnat eller nåt.. Den var lite mer svårstartad än vanligt men gick jämnt och fint annars. Fan den har knappt gått 1000 mil. Ska det verkligen inte hålla bättre?
Då var de snart dax för 4000 mila servocen med ventiljustering :S i göteborgsområdet finns det något annat ställe än yamaha center att vända sig till?? någon som har tips??
Mikael
Katte.N skrev:Jo så ligger det till. Tänkte skaffa Power Commander till Rettan-01. Frågan är om man kan ha det eftersom den har förgasare och inte insprutning.(Elr har den förgasare) Hur kan man ta sig till väga för att få mer krut i hojen??? Har redan K&N filter och slip on.
Tack på förhand
Kollade med custombafflekits. Dom uppgav 106 dB / 7000 RPM.
Hur svåra är dom att montera?
Är dom amerkanska mer lågmälda?
Hur mycket låter en vanligt Akra Slipon med/utan db-killers?
MVH/HR
Tror RN Mc service (i partille) kan göra det. Har för mig att jag hört om folk som lämnat yamaha-hojar för service där.
Annars så har ju bike i trollhättan 50% på verkstadsarbeten (gäller arbetstiden) för arbeten som bokas nu i mellandagarna. Men det är klart, det är ju en liten bit dit... Fast å andra sidan brukar väl den service trilla iväg en bit i pris?
Köper man dynojet måste man ändå justera hojen i bänk och det kostar en peng så i längden är de inte värt det!Power commander går som sagt inte eftersom att det är förgasare. Men det finns väl såna här Dynojet-kit som man kan köpa. Tror det är andra munstycken o sånt. Har väl typ motsvarande effekt som en PC men för förgasarhojar.
Tack till er som skrev vad ni tycker och tänker om 08ans R1 men dessvärre var det till ingen nytta då det blir en 09 istället...
Fan vad nice, avundsjuk
Hehe jo men samtidigt är man ju dum i huvet som köper nytt 09 när priserna klivit upp 10-15' och begpriserna är toklåga...
Nåja, he ä ba pängar....
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |