R1 och R6-tråden!

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
På min R1 -08 så sitter det en ful svart plastbit som en del utav en värmesköld innaför höger fotpinne. Nån som har tips på vart man kan få tag på en sådan detalj i tex kolfiber?

/WP

På min R1 -08 så sitter det en ful svart plastbit som en del utav en värmesköld innaför höger fotpinne. Nån som har tips på vart man kan få tag på en sådan detalj i tex kolfiber?

/WP

Sorry,, hittade! http://www.pureracingparts.se/index.php?page=product&id=122

//WP
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Lösa krokar att lyfta i bobiner med nån som vet var man kan köpa sånna eller måste man tillverka själv?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja dom hade ju ! Priset är väl inte mycket att tala om men det sura va att frakten blir lika dyr som delarna ju... undra om man kan åka förbi o hämta upp det nångång istället...
 

T-Lövis

Skit i julen, Jag vill ha sommar!
Gick med
6 Oct 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
2006, Yamaha r6
Hej där! jag letar också efter en undertail men till min 2006:as r6:a! vet nån av er om nån sida som säljer den delen löst? tänker på typ skidmarx delar nu...
 

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Kalix
Hoj
Yamaha R6
Finns det att köpa "pirat" kopplingsvajrar till R6 -03?

Svindyrt med original ju!
 

Diod

Med Lem
Gick med
20 Dec 2008
Ort
N/A
Hoj
BMW R1200GS
Service på Yamaha R1

Japp Yamaha center vill ha nästan 7 lök :S billigare alternativ mottages tacksamt :tummenupp

Kanske lite sent men jag servade min R1-06 för 1000mil. Då byter dom bara olja och oljefilter men ser över en massa kontrollpunkter, synkar gasspjäll, etc.
Beräknad verkstadstid är ca 3h och jag betalade 1875kr mot normalt 3300kr.
Jag tror att det gäller tom februari ut. Jag har fått bra pris på f&B-däck monterat och klar på hoj för 4600kr. Vet inte om det är bra pris för R1 orginal Michelin men bekvämt....
Mycket trevliga på verkstadsidan på Bike i Trollhättan samt på kläder och tillbehör.:hihi

Mig veterligen finns det inget som är känsligt på just -06 eventuellt TPS'en (Throttle Position Sensor). Men om det är en svensksåld -06'a så byter Yamaha den på garantin om det skulle vara något. Tror du har kollat det mesta.

Nu har jag haft inne hojen på 1000mila service samt en begagnat test på Bike i Trollhättan innan köpet och det var inga anmärkningar på hojen. Slitna däck, en liten repa på tanken och ev ett nytt batteri på G.
Nu står den i garaget och jag är sååå sugen. Ska anmäla mig till SMC sporthojskurs till våren. Några tips?:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top