R1 och R6-tråden!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har biltemas både fram och bak. Håller för att sitta på hojjen i alla fall dock är jag rejält nervös när jag lyfter fram...... Bak funkar fint på min 6a
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Hittar ingen bild, men däremot en tråd där det diskuteras.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=187232&page=1
Många verkar tycka dom är klena, personligen vill jag ha ett som man kan sitta å torrbryta på, vilket jag gör ett par gånger vintertid :gnissla

Jag har köpt stödet fram och det funkar helt ok, står stabilt så länge man inte pillar :)

Undrade bara om själva uppställningen, var exakt man ska lyfta och vilken vinkel "pinnarna" skall ha.
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Tänkte fråga en liten fråga ang. växellådorna på dom tidiga R1 modellerna.

Har en 99:a som jag tyckt "missat" nåt läge ibland och då börjar man fundera om det kan vara lådan som börjar ge med sig. Är detta något som kan renoveras eller är det byte som gäller?

Om någon vet lite mer specifikt om detta problem berätta gärna :)

Om hojen "hackar till" vid gaspådrag på 2:an eller om 2:ans växel helt enkelt hoppas ur är det växellådan!

Jag har precis renoverat min :gnissla

Jag har köpt stödet fram och det funkar helt ok, står stabilt så länge man inte pillar :)

Undrade bara om själva uppställningen, var exakt man ska lyfta och vilken vinkel "pinnarna" skall ha.

Jag tycker hojen står ganska vingligt på framstödet. Är ständigt orolig för att pinnarna skall hoppa ur hålen och hojen skall dyka
 
Last edited:

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Jag har köpt stödet fram och det funkar helt ok, står stabilt så länge man inte pillar :)

Undrade bara om själva uppställningen, var exakt man ska lyfta och vilken vinkel "pinnarna" skall ha.

Pinnarna ska nog vara så linjära som möjligt med gafflarna tror jag.

Jag snickrade ihop ett vinterförvaringsstöd utav lite skrot på jobbet. Ville att det skulle ta lite plats, går dock inte ha däckvärmare på, men till det har jag ett större stöd som brorsan svetsat ihop.
 

Bifogat

  • DSC00080.JPG
    DSC00080.JPG
    38.3 KB · Visningar: 63
  • Kopia 1 av DSC00081.JPG
    Kopia 1 av DSC00081.JPG
    32.8 KB · Visningar: 54

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Apropå depåstöd... S-Racings eget stöd funkar suveränt. Stora hjul, små krokar att hänga bultar och brickor på, stabilt! Enda minuset är att det inte sitter en spärrskruv för att ställa in Y-klykorna i sidled men det löste jag med lite eltejp runt så att de inte glider så lätt.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Det var väl bra onödigt :rolleyes:

:tungan :D

Det kan inte vara så att du lackat med skitfärg som går bort med typ aceton och inte slipat den innan:va :hihi

Nee, tyvärr så är den röda fina färgen sabbad. Det gjorde ont i mig att slipa ned färgen på en helt ny felfri tank. :)

Men kolla på eBay, både på engelska & amerikanska. Det är garanterat inga problem att plocka hem en billig därifrån.
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Nee, tyvärr så är den röda fina färgen sabbad. Det gjorde ont i mig att slipa ned färgen på en helt ny felfri tank. :)

Men kolla på eBay, både på engelska & amerikanska. Det är garanterat inga problem att plocka hem en billig därifrån.

Jag hittade en på ebay, men frakten var ju svindyr kändes det som. Vad borde en tank ligga på i pris?
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Om hojen "hackar till" vid gaspådrag på 2:an eller om 2:ans växel helt enkelt hoppas ur är det växellådan!

Jag har precis renoverat min :gnissla

OK då är det nog inte det, mitt fenomen är att vid växlingar känns det som att ibland får man inte upp foten tillräckligt (trots att jag lyfter likamycket som alltid). Får väl sänka växelpinnen lite mer och testa det.

Vad kostade det att renovera om jag får fråga?
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
OK då är det nog inte det, mitt fenomen är att vid växlingar känns det som att ibland får man inte upp foten tillräckligt (trots att jag lyfter likamycket som alltid). Får väl sänka växelpinnen lite mer och testa det.

Vad kostade det att renovera om jag får fråga?

Uppåt 6000:-, men då det mesta beställt från US.

Inte lyfter foten tillräckligt? Kan du lyfta mer?
Kollat fjädern innanför växelpinnekåpan?
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag skulle behöva ett kattersättningsrör / y-rör till R1 07-08.

Finns det någon som har ett begagnat eller vet var jag handlar bäst och billigast?
 

Viklund_J

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Bollnäs
Hoj
CBR 600
En fråga bara, Är ute efter en bakram till en R1:a, jag har bakdel och dyna från en -98:a, ska jag ha bakramen från en -98:a då också, eller passar det från en -00-02 också?

/Jimmi
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
En fråga bara, Är ute efter en bakram till en R1:a, jag har bakdel och dyna från en -98:a, ska jag ha bakramen från en -98:a då också, eller passar det från en -00-02 också?

/Jimmi

bakramen är svetsad i ramen på r1 innan 01
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
en helt annan fråga..

vilket år kom yamaha med slirkoppling till r6?

har aldrig kört med det.. hoppar o studsar det inte när man bara växlar ner?

mvh robban
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top