Hmm...mysko, kollat säkringarna?
nepp kanske värt att checka
en tid innan det började lysa lossnade insprutsmodulerna kanske har nåt med det att göra
Hmm...mysko, kollat säkringarna?
Dyrt med försäkring?
Vad kan en 600 mila service kosta på r6 06:a ?
Vad kan en 600 mila service kosta på r6 06:a ?
Ingen 600,bara hundra sedan 1000,2000 osv.
1000 kostar ungefär 3000,2800 förra året men förmodligen dyrare iår.
Henrik
Jag servade min R6a på mascot vid 600mil "extra service" dom tog samma som 100a mila mao 1115kr då ingick olja filter och lite kontroller. Vid 1000mil pratade dom om ett pris på 2300kr...
Tjenare boys!
Funderar på att dreva ner min hoj, vad tror ni om det?
Har ni några tips eller erfarenheter av detta på en R1 2004-06?
1 fram och 2 bak eller vad gäller? Hur mycket toppfart tappar man?
Har nytt batteri till min dundercat......så d ska inte vara problemet......Startade hojen idag och den gick igång.......dog efter ca 1 minut och sen låter det bara klick.....tror ljudet kommer från reläet..... Faktum är att jag gjorde samma sak för en vecka sedan och den gick igång då och sen sa klick för att en vecka starta och sen säga klick. Om reläet va paj borde den ju inte starta en vecka senare.....Några tips?
Hej! Fick ju inte så många svar.....Goffen va den enda som åtminstone gjorde ett försök.....TACK!
Nu när jag äntligen fått igång katten så vill jag iaf dela med mig av lösningen!
Flotören i 1:a förgasaren hade hängt sig vilket surade ner motorn......Kunde köra ner hojen till verkstan genom att stänga bensinkranen och köra på bensinen i systemet, där dom rengjorde och synkade. Tyvärr hann jag inte långt innan den krånglade och till sist dog (mitt i en hårt trafikerad korsning!!!) Det visade sig att tändstiften hade tagit stryk trots att dom såg helt ok ut. Med fräscha tändstift, rengjord 1:a förgasare och ny soppa så spinner hon som en katt ska i vårsolen. Det tog nästan en månad att hitta felet men jag har lärt mig massor! Tex hur man kolllar om startreläet funkar (tjuvkoppling), smörjning (2-taktsolja) och att jag har 4 förgasare!!!! Det här kanske ni redan vet, men jag är rätt nöjd med att ha hittat felet själv! Ha det gott i sommar! kram norpan
Hej! Fick ju inte så många svar.....Goffen va den enda som åtminstone gjorde ett försök.....TACK!
Nu när jag äntligen fått igång katten så vill jag iaf dela med mig av lösningen!
Flotören i 1:a förgasaren hade hängt sig vilket surade ner motorn......Kunde köra ner hojen till verkstan genom att stänga bensinkranen och köra på bensinen i systemet, där dom rengjorde och synkade. Tyvärr hann jag inte långt innan den krånglade och till sist dog (mitt i en hårt trafikerad korsning!!!) Det visade sig att tändstiften hade tagit stryk trots att dom såg helt ok ut. Med fräscha tändstift, rengjord 1:a förgasare och ny soppa så spinner hon som en katt ska i vårsolen. Det tog nästan en månad att hitta felet men jag har lärt mig massor! Tex hur man kolllar om startreläet funkar (tjuvkoppling), smörjning (2-taktsolja) och att jag har 4 förgasare!!!! Det här kanske ni redan vet, men jag är rätt nöjd med att ha hittat felet själv! Ha det gott i sommar! kram norpan
Den Brittiska tidningen Superbike Magazine hade en artikel om den optimala drevningen för just 04-06 om man ville räta ut effektkurvan lite. Ska se om jag kan rota fram det numret!
Tänk på att hastighetsmätaren kommer att visa lite fel + att mätarställningen rullar på lite snabbare. Fixas med en speedo healer.
Har funderat lite på det där med hastighetsmätaren och eventuellt skaffar jag en speedohealer eller så får det tugga på lite extra mil.. har för mig att det blir ungefär 10% extra!?
Tjena grabbar. Tänkte åka och titta på denna till helgen.
Vad tror ni om den ?
http://www.blocket.se/vi/21464734.htm?ca=6_s
50 tusen vill han ha.
Är 3000 mil mycket? Han säger att den är servad.
Det närmaste jag haft sporthoj tidigare är Triumph TT 600. Jag är ingen fartdåre och vill kunna åka normalt på kurviga vägar. Hur är r1 att köra i normala hastigheter? 70/90/110.. Anledningen till att jag väljer r1 framför r6 är inte pga effekten, snarare pga att folk tipsar om rymligare, bekvämare körställning?
Säg vad ni tror. Jag har en bra bit att åka för att titta på cykeln.
Mvh / Marcus
Tjena grabbar. Tänkte åka och titta på denna till helgen.
Vad tror ni om den ?
http://www.blocket.se/vi/21464734.htm?ca=6_s
50 tusen vill han ha.
Är 3000 mil mycket? Han säger att den är servad.
Det närmaste jag haft sporthoj tidigare är Triumph TT 600. Jag är ingen fartdåre och vill kunna åka normalt på kurviga vägar. Hur är r1 att köra i normala hastigheter? 70/90/110.. Anledningen till att jag väljer r1 framför r6 är inte pga effekten, snarare pga att folk tipsar om rymligare, bekvämare körställning?
Säg vad ni tror. Jag har en bra bit att åka för att titta på cykeln.
Mvh / Marcus
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |