R1 och R6-tråden!

Hällboy

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
gixxer 1000 & ktm 640
tjenixen, nån som på rak arm kan säga hur många kugg det är orginal på bak och fram drev till R1 - 01?
 

On2wheels

Medlem
Gick med
27 Jul 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha R1 -07Yamaha R1 - 03 såld, Husaberg 650 motard- 02, R1- 98 såld, Gixxer 750- 94 såld, Rmx 250-99 såld
Min R1 -03 har börjat bråka när jag ska lägga i 5 an o 6an. Växlarna hoppar i men det låter och känns som att dom inte vill hoppa i riktigt. Har läst dom trådarna jag hittat och fått för mig att det är den klassiska fjädern som ni kallar den. Har väl hyffsat kläm på verktyg o skruva. Hur mycket måste rivas för att åtgärda problemet om det nu är fjädern. Dom andra växlarna är det inga problem med.

Tacksam för hjälp.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Frågan har säkert ställts tvåhundratretusen gånger, men sökfunktionen är bull, så upplys mig lite gällande styrlager till R1 '01.

Vad kostar sig?
Bökigt att byta?
Specialverktyg nödvändigt?

Taekk.
 

mazi36

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
-05, Yamaha R1 Race
Har precis skaffat mej en R1-05 banhoj som jag nu bygger om för gata.

Hojen e utrustad med ett yec-kit. Vad är detta??? Och kan man på något sätt koppla till lampor och diverse andra saker, går det även att få fram hastighetsmätaren på displayen?
Där hastigheten ska stå, är det nu en temp-mätare...

Idag har jag två switchar, en för tändning och en för insprut...hur funkar det med tändningslås och immobilizer?

Tacksam för svar!
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Är det nån mer än jag som har problem med att reggplåten tar i bakdäcket på R6an?

Antar att det sker i inspirerade hastigheter, men kan fjädringen vara för mjuk? Har en Valtermoto skylthållare
visabild.php
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har precis skaffat mej en R1-05 banhoj som jag nu bygger om för gata.

Hojen e utrustad med ett yec-kit. Vad är detta??? Och kan man på något sätt koppla till lampor och diverse andra saker, går det även att få fram hastighetsmätaren på displayen?
Där hastigheten ska stå, är det nu en temp-mätare...

Idag har jag två switchar, en för tändning och en för insprut...hur funkar det med tändningslås och immobilizer?

Tacksam för svar!

YEC står för "Yamaha Engineering Corporation" och är ett dotterbolag till Yamaha som enbart sysslar med framtagning av racing-detaljer till deras motorcyklar. Delarna finns endast att få tag i under gällande modellår, därefter är det betydligt svårare om ens möjligt att skaffa nya prylar om man behöver.

Jag antar att du menar att din hoj har ett YEC-kit kabelhärva. Skillnaden mellan denna och en orginal kabelhärva är att endast det nödvändigaste för att driva hojen finns. Med andra ord finns det inga kablar eller anslutningar till vare sig blinkers, tuta, framlyse, baklyse, stödbrytare, fotbroms eller till tändningsnyckeln (Immobilizern).

Mitt tips är att du köper dig en orginalhärva. Antingen begagnad på nätet för ca 500kr eller en ny från Yamaha. YEC-härvan kan du spara eller sälja till en rejsnisse som behöver den.
 

Il cattivo

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Borås
Hoj
yamaha r6 -00
hej! jag undrar om det är någon som vet exakt vart hastighetsgivaren sitter på en r6 -00, har letat en stund nu men inte hittat något spännande:(
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
hej! jag undrar om det är någon som vet exakt vart hastighetsgivaren sitter på en r6 -00, har letat en stund nu men inte hittat något spännande:(

Den mäter på utgående axel vill jag minnas. Du kan klicka på min länk till sprängskisserna nedan & söka dig fram till den.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Tack det var precis vad jag var ute efter! Min nuvarande ekonomiska situation tillåter mig att köpa en från runt millenieskiftet.

Okej. En sån jag har till salu med andra ord :D
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Är det nån mer än jag som har problem med att reggplåten tar i bakdäcket på R6an?

Antar att det sker i inspirerade hastigheter, men kan fjädringen vara för mjuk? Har en Valtermoto skylthållare
visabild.php

Är det inte en sån waltermoto som är ledad? Du får väl dra åt skruven lite så den inte kan ända sitt läge och för guds skull vinkla plåten mera uppåt lyset ! =)
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Är det inte en sån waltermoto som är ledad? Du får väl dra åt skruven lite så den inte kan ända sitt läge och för guds skull vinkla plåten mera uppåt lyset ! =)

Jo den är ledad, på bilden är den så högt upp den går :S

Har dragit åt skruven hårt, går att trycka bak den med våld om man vill fälla upp den

Kanske är så att den åker ner nåt hack ändå när man kör ner i en svacka....
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
En kompis till mig "räkan" hade en sån på sin R6a och den gick ju vinkla både helt bakåt mot lyset och helt uppmot undertailen... måste varit en annan modell då!?
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
En kompis till mig "räkan" hade en sån på sin R6a och den gick ju vinkla både helt bakåt mot lyset och helt uppmot undertailen... måste varit en annan modell då!?

Min går att vinkla upp mot undertailen, men närmare baklyset än på bilden tror jag inte att de går, hmm får undersöka saken
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top