-=[P-son]=-
Turn In - Apex - Flat Out - Highside
så här kan man göra med R1 -
Går bara med YAMAHA
gött !!
var du som mest använde andra hjulet i onsdags i sjöbo med va ??
så här kan man göra med R1 -
Går bara med YAMAHA
gött !!
var du som mest använde andra hjulet i onsdags i sjöbo med va ??
det var det mest största sannolikhet ska du dit imorgon? jag kan inte - tragedi
vurpade i söndags, knäckte av cliponet med bäckenbenet...
väntar på nytt från trollhättan.... (inte på nytt bäckenben då alltså.... det verkar ha klarat sig )
vill inte köra lånad CB600 en vecka till, även om jag hängde på fint förra veckan...
Ni som är aktiva på banan, var får ni tag på däcksdekaler till gaffelbenen? Det ser coolt ut så jag frågade den lokale handlaren och han hade inte en aning var man kan hitta dekaler.
Kör min förra fråga igen: någon här på forum som provat på Pirelli Rosso på sin R6 eller R1?
Alltså, allt hänger ju på hur man nyttjar hojen. Egentligen skulle man ju behöva anpassa fjädringen från dag till dag beroende på hur man kör & hur underlaget ser ut där man kör.
Om du i ditt fall är ute efter en sportigare inställning så skulle jag med din vikt göra en ordentlig inställning där du först mäter frihänget och därefter ställer in kompression, retur & fjäderförspänning.
Rent generellt tror jag du behöver öka på både kompression, retur & fjäderförspänning med några klick.
Mitt tips är att du ökar samtliga samtidigt med max 2 klick både fram & bak och sedan provkör inspirerat för att lära känna skillnaden.
Ändra inte mer än 1-2 klick per gång och inte olika antal klick per enhet.
(Helst ska man inte ändra på mer än en egenskap åt gången).
Kan man justera hastighetsmätaren (vid omdrevning) med hjälp av Powercommandern?
Vet att det finns en SpeedoHealer, men jag är inte intresserad av att lägga pengar på att få det att fungera.
Kan man justera hastighetsmätaren (vid omdrevning) med hjälp av Powercommandern?
Vet att det finns en SpeedoHealer, men jag är inte intresserad av att lägga pengar på att få det att fungera.
Ni som är aktiva på banan, var får ni tag på däcksdekaler till gaffelbenen? Det ser coolt ut så jag frågade den lokale handlaren och han hade inte en aning var man kan hitta dekaler.
Kör min förra fråga igen: någon här på forum som provat på Pirelli Rosso på sin R6 eller R1?
Ja då har man köpt sig en R1 -05, satt slipon på och original följde med. Däremot så låg det ett y-rör i lådan också, original förmodligen men frågan är då varför det andra y-röret sitter på. Följer det med slipon'et för att passa eller är det nåt annan orsak.
Reserverar mig för dålig svenska/meningsuppbyggnad då jag dricker öl.... fredag!
Grattis! Bor i samma "håla" som mig ser jag Du får hänga med på våra samåkningar! Spana in tråden "Samåkning - Skövde".
Anledningen till att Y-röret är ersatt beror på att du antingen har ett helsystem monterat, eller, som jag själv, har behållt främre grenrören & monterat ett rensat Y-rör (katalysatorn) för att på så vis göra ett "helsystem" av orginalgrejerna & endast komplettera med slip-on.
Hängde du med?
Tjaa nyss köpt en R6 års 03...det är en lite invecklad historia men den har gått ca 140mil men första servicen är inte gjord, så tänkte ev göra den hemma med bara olje o filter byte, nån som vet vad det är mer dom gör vid 100mila service.//dogge
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |