La bara upp dom för att se om hojjen "spårade" men som sagt, har inga andra brädor.
Tack! skall spara ditt nick, man vet aldrig.
Men jag har troligen en begagnad motor på G. Monterar i så fall den i vinter och har den andra som läro objekt framöver.
Då behöver jag inte jäkta. Sen blir den kanske till salu.
Inte alls för att va elak men den metoden kan du fetglömma, speciellt med brädor som ser ut som bananer.. Bakhjulet är ju bredare, styret kan stå snett, bakaxeln kan vara snett spänd osv osv. Du måste mäta upp allt exakt, finns speciella laserinstrument för det...
Misstänkte det, det var mest för skoj skull jag gjorde det, men som sagt, hojjen är grymt skön att köra, inga märken i styrkronan (ramen), köpt hos auktoriserad försäljare. Kan tänka att det krävs en rejäl krash för att sabba ramen. Sorry, jag e nybörjare, jag vet
Misstänkte det, det var mest för skoj skull jag gjorde det, men som sagt, hojjen är grymt skön att köra, inga märken i styrkronan (ramen), köpt hos auktoriserad försäljare. Kan tänka att det krävs en rejäl krash för att sabba ramen. Sorry, jag e nybörjare, jag vet
Det blev ju bra det där pw !
Bromscylindern jag har i fram ger en riktigt stum känsla men nu blev jag sugen att prova din variant.
Well done old chap !
Btw...jag har ett fräscht framdäck över, du får det om du vill ! Hör av dig bara.
/ P
Tackar, fick med ett depåstöd på köpet, men vilka fästen skulle ni använda?
Kan man låta hela "bakvikten" vila på krashpuckarna som sitter på svingen?
Men, du har ju en stekarpump från ingenjörsfirma sven rising ju...! Då bleknar ju OEM-grejerna i jämförelse.
Jag hör av mig ang. gratisostenTackar!
Använd krokarna tillsammans med bobiner, det finns förborrade hål i svingen. Bobiner hittar du ju till och med på Biltema nuförtiden.
Edit: Det är val bara att prova att lyfta i craschpuckarna, du ser väl om det sviktar. Det borde gå bra tycker jag.
Ser ut så här. Ska man byta ut krashpuckarna mot dessa "bobiner" eller kan man kränka på stödet direkt på krashpuckarna?
Ok, tack för hjälpen. Nu är det bara att vänta till våren
Har ingen garageplats än
Lägg något mellan det fina trägolvet och framdäcket, stor risk att det blir en fläck som är svåår att få bort!
Är så sugen att ha en svart ram+sving till min gamla retta.
Men står här i valet och kvalet om det är värt allt jobb att renas allt och skicka på pulverlackering. ramen och svingen är i bra skick så det gör enbart för utseendes skull. kommer man stöta på patrull när motorn skall ur osv?
Vad skulle ni gjort?
nope, finns ej, har ej gjort modden själv.
satt på hojjen när jag bytte den till mig i somras.
Någon i Falkenberg som är pappa till detta tror jag !
Funderar på att skaffa en universal "DB-Killer" med rätt mått
och fixa ett "kryss" med.
så får vi se hur mkt ljudet går ner, tror inte för mkt på det iofs...
men man måste ju prova !!
Newbie fråga, vill ha " enkelcuts " till min R46,a. Vet att man kunde lägga till cash och få med en cuts vid nyköp, frågan är om någon vet vad yamaha tar för en och om dom finns att få tag på ? Lackeringen på dom här hojarna ställer ju till det
"enkelcutsar" är dyra... 2776:- till R46:an
http://www.yamaha-motor.se/tillbehor/oversikt.jsp#MC/MCR/YZFR6////2
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |