R1 och R6-tråden!

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
Ang motorras så fick polaren ras på sin 07a när den hade gått 110 mil, han fick inte en ny motor utan dom lagade originalmotorn. Tog ett tag :mad:

mm jag e rädd för att det kommer att bli nåt liknande.
men allting måste ju va skevt å sprucket i motorn.
den motorn vill man ju inte ha kvar
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Var ute och körde första rundan med nyförvärvet och helvete vad nöjd man är. Helt underbar hoj!! :banana

Slänger med en bild på älskarinnan med :tuttar
 

Bifogat

  • 247767_10150259278104252_741354251_8755428_6029246_n.jpg
    247767_10150259278104252_741354251_8755428_6029246_n.jpg
    74.5 KB · Visningar: 97

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Några kassa bilder med luren
 

Bifogat

  • r1.jpg
    r1.jpg
    81.4 KB · Visningar: 91
  • r12.jpg
    r12.jpg
    72.1 KB · Visningar: 84
  • r13.jpg
    r13.jpg
    103.3 KB · Visningar: 88
  • r14.jpg
    r14.jpg
    82 KB · Visningar: 85

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Racesits

Nån som vet att det går att få tag på "racesadel", alltså en sits i lite mer "liggunderlags"-aktigt material men som går att montera på orginalkutsen?

Det jag hittat hittils så köper man en hel racetail och det suger om man vill kunna sätta på skjutskuts nån gång..
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
De är riktigt snygga. :tummenupp
Var köpte du dom? Finns de med db-killers?

Från boove.se, genom en återförsäljare.
Fick bra pris pga nyköpet annars hade det blivit ebay som med allt annat:)
db-killers följde med.
 
Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Nån som vet att det går att få tag på "racesadel", alltså en sits i lite mer "liggunderlags"-aktigt material men som går att montera på orginalkutsen?

Det jag hittat hittils så köper man en hel racetail och det suger om man vill kunna sätta på skjutskuts nån gång..

både alienmoto.se - Sittgummi, detta klipper man själv till i rätt storlek

pilodom har ju med, står under modellerna - sadelgummi, dock kan dessa ju vara modellanpassade, utskyrna, mail och fråga peter.


tycker dock att sådana brukar fästa ganska dåligt, skall komplettera mitt med ett par genomgående skruv så att det inte lossnar helatiden....
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Åtdragningsmoment för fram/bakdrev, vart hittar jag det?

85Nm på främre och 150Nm på axelmuttern till bakhjulet. (Muttrarna på bakdrevet är 100Nm, men passa dig då du drar dem för det är lätt att man drar av dem). Detta gäller för R1 04-06 och jag tror ganska säkert att det är samma dimensioner på R1 09-11.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag har en liten R1 fråga. Jag har köpt en Bremob främre bromspump från en R1 -05 för att ha på min YZF 750. Var ganska säker på att denna skulle ha uttag för bromsljuset men det verkar saknas. Är det nåt som man bara kan skruva dit eller, då det finns ett litet gängat hål där inget sitter?
 

Mic72

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
Tja
hällde i lite för mycket olja i r1an en 02a hällde i 3.2 liter utan filterbyte. Ska jag försöka få ut lite eller kommer det funka ändå ?
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tja
hällde i lite för mycket olja i r1an en 02a hällde i 3.2 liter utan filterbyte. Ska jag försöka få ut lite eller kommer det funka ändå ?

En del stuntare kör ju med lite mer olja i men samtidigt kan de ju vara en risk eftersom de blir mer press rent generellt på packningar osv..
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tja
hällde i lite för mycket olja i r1an en 02a hällde i 3.2 liter utan filterbyte. Ska jag försöka få ut lite eller kommer det funka ändå ?

Töm ur! Öppna bottenpluggen & släpp ur lite grand.
Det är precis som Slappa skriver inte så bra att köra med för mycket olja i motorn. När oljan blir varm och du hårdkör så skapas ett för högt oljetryck.

Jag har en liten R1 fråga. Jag har köpt en Bremob främre bromspump från en R1 -05 för att ha på min YZF 750. Var ganska säker på att denna skulle ha uttag för bromsljuset men det verkar saknas. Är det nåt som man bara kan skruva dit eller, då det finns ett litet gängat hål där inget sitter?

Är det en orginalbromspump eller en racebromspump? Orginal är ju visserligen en Brembo av enklare modell och den har kontakter för bromsljuset. Racepumpar har det ej.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tack för hjälpen, blev kopiera o klistra in:p hahaha.

Ja jag har kollat runt lite på mc skrot men hittar inget, kanske kan du hitta nåt till en ett bra pris om de inte är för mycket begärt .

ja jag har ju akrapovic full system men la dit original men har inte slutburken så har bara akrans slipon på, bilden på avgasröret och mcn får du här
Så vad tror du? tack för hjälpen:)

Fram strålkastare behövs för de är en engelskhoj.

Kolla här

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=53930
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Töm ur! Öppna bottenpluggen & släpp ur lite grand.
Det är precis som Slappa skriver inte så bra att köra med för mycket olja i motorn. När oljan blir varm och du hårdkör så skapas ett för högt oljetryck.



Är det en orginalbromspump eller en racebromspump? Orginal är ju visserligen en Brembo av enklare modell och den har kontakter för bromsljuset. Racepumpar har det ej.

Jag är ganska säker på att det är en originalpump då den var alldeles för billig för att vara en racepump. Hur ska kontakten för bromsljuset sitta på den?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top