R1 och R6-tråden!

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
Aj då, surt, på torpet idag må tro? :)
Hoppas du klarade dig fint.

Nåväl, det kallas ju för clip-on efter som du trär hela handtaget med hållare över gaffelbenet. Förmodligen kan du köpa endast handtagspinnen, men vanligast är att man köper hela clip-on delen med aluminiumklämman.

Har du för övrigt marksynat så att clip-on:et gick av så skulle jag känna mig tryggast med att även byta ut alu-klämman eftersom den även kan ha fått sig en törn även om det inte ser så ut okulärt.

På ebay kan du köpa både orginal och eftermarknads clip-on (samt fotpinnar).

Till R6 03-05
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=ya...clip-on&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Till R1 02-03
http://shop.ebay.com/i.html?_from=R...ha+r1+02-03+clip-on&_sacat=See-All-Categories

Om du köper eftermarknads clip-on så var noga med att se till att du har likadana styrändsvikter!

Tusen tack X-up, visste väl att jag kunde lita på dig :tummenupp. Hände på Kinnekulle, fick till mitt första riktiga knäskrap, blev rädd, släppte av på gasen och körde av banan :huvet

Bara för att klargöra då jag är total nybörjare på sånt här: clipon från R1 02-03 passar också och styrändsvikterna ska höra ihop med clipon-et?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tusen tack X-up, visste väl att jag kunde lita på dig :tummenupp. Hände på Kinnekulle, fick till mitt första riktiga knäskrap, blev rädd, släppte av på gasen och körde av banan :huvet

Bara för att klargöra då jag är total nybörjare på sånt här: clipon från R1 02-03 passar också och styrändsvikterna ska höra ihop med clipon-et?

Ja jag tror att de skall passa, men för säkerhets skull kan du klicka dig in på min länk i signaturen gällande sprängskisser, och jämföra artikelnumrena. Den första gruppen i artikelnumret avser modellbeteckning, den andra är själva artikelnumret och den sista gruppen avser vilken marknad artikeln avser (Typ Europa, Asien, USA). Vill jag minnas att det är iaf... :)

Men så vitt jag vet så har Yamaha alltid haft Ø50 på övre gaffelbenen så det bör passa. Med reservation för styrändsvikterna som varierar!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ingen som har ett Öhlins cartridge till en 07/08 att sälja? Vet att det låg ett (med gaffelben) under Köp & Sälj tidigare men kan inte hitta annonsen och har glömt vem som sålde det så jag kan inte fråga om det finns kvar men annonsen togs bort.. Även WP är intressant om nån skulle ha ett sånt.

Skicka PM :tummenupp
 

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1-01,
vart får man tag på kraschpucklar billigt å snabbt till en r1-01??

(finns säkert svar i tråden tidigare, men orka inte leta)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
var det org som satt på eller nåt ching chong B märke?
det där är ju för fan livsfarligt
sånt ska inte gå sönder vid normalt bruk.

Jag tar mig friheten att svara: Det ser ut att vara orginal och är inte helt ovanligt att de går sönder vid en marksyning.
 

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1-01,

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med lite info om PP tunings raceväxlade fotpinnar till R1 04-06.
Jag är nyfiken på vilka modifikationer man behöver göra på hojen för att få dit pinnarna, och om det funkar att köra med bromsljuskontakt tex. All info angående dessa pinnar och montering av dem är av intresse.

Ingen som har koll?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig

Zonander

Vadå? 110?
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Hjärup
Hoj
2006, Yamaha, R1
X-up du eller någon annan här har möjligtvis inte koll på vad det är för hårdhet på fjädern till en R1 06.
Letat runt överallt efter detta. Tacksam för svar!

// Philip
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Du behöver inte modifiera någonting, det skall bara vara att skruva dit fotpinnarna och justera in dem efter egen passning.

På länken nedan så ser du PP-tunings kit för R1 04-06, där det verkar som att man får köpa till själva sensorn för bromsljuset separat.

Stålspunnen bromsslang ingår visst i kittet och kopplas då till befintlig bromspump.

http://www.pptuning.eu/en/products/rear-sets/item-6820f

Den manualen du länkade till är till 07-08.
För 04-06 finns det ingen info om bromssidan alls. Bara hur man moddar för att få dit växelpinne och länkage. Det var därför jag blev fundersam.
http://www.pptuning.eu/en/products/...4-06-revers-standart-shifting-cod-680-0f-680f

De pinnar som jag har på nu är like knöliga att få att lira med original bromsljuskontakt, men det gick efter lite funderande.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Håller på och jagar en uppsättning fälgar till min R1 -09 för montering av regndäck. Som jag förstår det fungerar fälgarna 07-11, men hur är det med skivor etc. från tidigare årsmodeller (dvs. 07-08)?



Edit:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

snyft

De rykten jag har hört (OBS! Rykten.) säger att Yamaha har en färdig R6:a utvecklad, men håller på den i förhoppning om att sälja av den nuvarande modellen. Tydligen står det en hel drös i Holland. De går att få loss för en billig penning om någon vill ha rejshoj, förresten.
 
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
R1 08

Hur programmerar jag växellampan? Min tänds strax innan 7000rpm.

Sen om någon använt både Speedo Healer och GIpro, är dom kompatibla? Båda ska väl kopplas till speed sensorn..
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Det tycker jag med men kan inte hitta infon i handboken. Ska kanske gå genom den en gång till för det borde verkligen stå där.

den infon får du på speedohealers hemsida, där ser du vilka modeller som går ihop
Nja, det står inte(?) ifall det går att använda båda samtidigt. Men dom svarade riktigt snabbt på mail trots att det är helg.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top