Eller så kommer du hem en helg så åker vi ner till clas och ber han polera bort det åt dig!
Någon som kan tänkas ha ett vettigt svar på varför min R1 03 endast rymmer 12 liter fulltankad?? Är något galet eller har jag en "mindre" tank bara?
Bör ju vara 17-18 liter ju..
Låter som att det skulle kunna vara en gammal rejshoj med tankskum kvar.
Tvivlar på att hojen varit racehoj då den var mer eller mindre original när jag köpte den..
Fan konstigt.. Skummet är till för skydda mot explosion med soppan som jag förstått..
Men 12 liter e alldeles för lite..
Mjo, men det är ju ingen stor sak att bygga tillbaka en hoj till original när kåporna legat i plast på vinden. Oavsett, bara en teori. Brukar vara en av anledningarna till att folk inte får i så mycket soppa som de egentligen borde. Var med om det på en CBR600RR för ett par veckor sedan.
Räckvidden låter helt normalt för lugn körning. Är du säker på att du bara inte gjort av med mer bensin än att det bara går i 12 liter?
Jag kommer bara 15 mil med min yzf750 innan jag får tanka och då går det i 15 liter och rettan är knappast mycket snålare.
Jo visst men grejen var att jag fick soppatorsk igår och då fulltanka jag hojen därför fick jag fram att det endast går i 12 liter och då överfyllde jag den till och med.. jävligt märkligt en r1 ska ha mer utrymme
klantarsel som man är, har man tappat bort alla nycklar till hojen.. (och massa fler nycklar...)
Så är i stort behöv av ett nytt tändningslås, kutslås och tanklås..
förslag på hur jag skall göra? Är min R1-01 de gäller..
Öhlins är ju en helt annan division, men kostar därefter i inköp och underhåll också.
Grejen var att priset var ruggigt bra även med frakt, tull och moms medräknat. Mindre än halva priset i grunden, och även med omkostnaderna medräknade så skulle det landat på nära 40% under svenskt listpris. Så kostnaden var på en mer rimlig nivå (även om det fortfarande är mycket pengar). Tyvärr så blev det ingen affär när säljaren fick reda på att jag det var just en Öhlinare jag ville ha. De har strikta direktiv från Öhlins i Sverige att inte sälja prylar tillbaka hit tydligen.
Tråkigt tycker jag. Men jag antar att Öhlins inte har någon marginal på det de säljer till staterna där konkurrensen är hårdare, och att de då måste ta in vinsten någon annanstans ifrån.
Saxat från mailet han skickade:
"Unfortunately, Ohlins strictly forbides any U.S. dealer.. from shipping Ohlins back into Sweden.
Sorry.
Anything else, we can help you with, except Ohlins.
"
nu får ni ställa upp med en länk
har kollat hela jävla stan och ställen på nätet men inget som har specifikt dom klämmorna som sitter på hojen.
isåfall blir det nåt halvdant tjaffs
vart fan får man tag på dom två avgasklämmorna till ljuddämparna?
gärna i sverige
http://www.fe-go.si/cevne objemke maxw2n.htm
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |