R1 och R6-tråden!

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag var där lördag-söndag och körde, ja. Körde i snabba gruppen med Tom, som jag har för mig att du hade som instruktör du med?

Blev Åsen där lör-sön, sedan Kinnekulle mån-tis med Rapido.

AHa! Jag körde i Toms grupp på torsdag och fredag. Det var därför det inte ringde någon klocka :) Dvs vi körde inte samma dagar, men samma kurs med samma instruktör ;)

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Att se detta avgasröret gjorde lite ont i hjärtat faktiskt :(

1207348797.jpg

Blocket länk

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
"Den är byggd för både banköring och stuntkörning".

Yeah, right. Vad har han som dB-dödare i det där jävla stupröret? Grannens katt?

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
är r1:a gafflar 50mm (98-01) hela vägen ner från styrkronan för på bild så verkar det som om dom blir kraftigare neråt fast kanske har fel?

King Kong

Ibland har jag 150 hk mellan benen...
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
Yamaha R1 98
Tja! Någon som vet vart man kan köpa kamkedja och spännare till 98 r1 för en vettig peng?

DarrDarr

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2011
Hoj
1999 Yamaha R1
Hallå folket, har på min retta diod blinkers bak men när blinkersen är på så blinkar det på tok för fort så antar att jag måste ha nått slags motstånd eller liknande? Nån som vet vilket ?

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
När jag köpte r6an i början av augusti så gick den perfekt, startade alltid på första försöket o sånt. Men nu dom två senaste körningarna så startar den bara på choke och på 3-4 försöket.

Tomgången har varit hög på dessa två rundor även fast jag tagit en runda på ca 2 timmar. Pinsamt när man stannar vid ett rödljus... Och nej jag har inte glömt choken på :p

Vad kan problemet tänkas vara? Är helt grön på hojjar.

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
När jag köpte r6an i början av augusti så gick den perfekt, startade alltid på första försöket o sånt. Men nu dom två senaste körningarna så startar den bara på choke och på 3-4 försöket.

Tomgången har varit hög på dessa två rundor även fast jag tagit en runda på ca 2 timmar. Pinsamt när man stannar vid ett rödljus... Och nej jag har inte glömt choken på :p

Igensatt luftfilter?

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Igensatt luftfilter?

Det ska jag kolla! Tack för snabbt svar.

Nu blev jag fundersam.

Hitta detta citat på ett r6-forum "I haven’t seen anything that “officially” states that the filter needs to be oiled, also There also isn’t any oil on the stock filter why add it? I have found information though from racing sites that state is doesn’t need to be oiled. "

Har alltid oljat in mitt oljefilter på crossen så trodde det var en självklarhet att man också gjorde detsamma på en väghoj.

Hur gör ni? Olja eller ej?

Last edited:

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Det ska jag kolla! Tack för snabbt svar.

Nu blev jag fundersam.

Hitta detta citat på ett r6-forum "I haven’t seen anything that “officially” states that the filter needs to be oiled, also There also isn’t any oil on the stock filter why add it? I have found information though from racing sites that state is doesn’t need to be oiled. "

Har alltid oljat in mitt oljefilter på crossen så trodde det var en självklarhet att man också gjorde detsamma på en väghoj.

Hur gör ni? Olja eller ej?

Ingen fara, hoppas det är så enkelt.

Jag oljar alltid in mitt filter. Men detta beror ju på vad man har för filter. Nu är jag mer insatt i bilar men min bil har ju ett sorts papper filter och det går ju inte att olja in.
Men på hojen oljar jag in mitt filter.

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro

hmmm....

tomgången är enkel att ställa ner iaf, du har en ratt på högersidan, sticker ut under tanken, bara att vrida ner lite.

går den som vanligt annars ?

kollat att gaswirar och choken "går fritt" dvs inte kärvar.

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Jag letar efter en röd tank till R1 98-01, om någon i denna tråden har nån liggandes.. även du som har en repig/ful tank - ej bucklig - får gärna skicka pm..

Tänkte pröva i denna tråden...

carry on..

Edit: Har hittat en tank nu, tack för hjälpen :yoparty

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Finns det verkligen inte färdigskurna "stompgrips" till r1 -00??

Just ovanstående finns inte, finns det ändra tillverkare som erbjuder liknande?

(hejhej ny i denna tråd, införskaffade en röd-svart-vit dröm för några veckor sedan)

patrickpalmu

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
1998 suzuki tl1000s
Tjena! i våras gick jag och köpte mig en r1 -04 och jag kan säga att d e den bästa hojen jag haft! helt klart bättre hoj än min TL1000s som jag hade före. Tänkte höra lite med er här jag tänkte byta koppling i vinter i hojen vad skall jag köpa riktigt? kollat lite på ebay men det finns en hel del att välja mellan. så vad tycker ni jag skall satsa på? och vart kan man hitta en öhlins styrdämpare till bra pris?
tack på förhand

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...