Hej! Jag har inte skrivit i tråden tidigare och vet inte om svaret finns nånstans.. Tråden är ju en miljon sidor lång.
Jag har en R1 -04 och motorn ligger uppsprättad på ett bord nu, och polaren som skruvar i den menar på att det är bäst att köpa en annan motor
Nu har jag hittat en bra motor med låga mil, men problemet är att den är från en 06, jag är nästan säker på att den ska passa men är inte helt 100.
Ringde till yamaha i Gbg och dom kunde inte heller säga till 100% om det kommer gå att byta rakt av, så nu hoppas jag att nån här inne kan hjälpa mig.
Är det nån som vet om det passar att bota rakt av?
Härligt! då blir det nog att handla motor imorgon, så kan förhoppningsvis säsongen starta snart.
3 hk till säger du? det är ju klockrent
Måste man mappa om cykeln när man byter motor till en 06:a ?
04-06 e samma (nästan)
det som skiljer är utseendet på kopplingskåpan + 3 extra HK
kommer den från en SP modell (som bara såldes 06) så har den även slirkoppling
så ja, den passar
Våren närmar sig och den här vinterns fixande går mot sitt slut, här är några bilder från senaste tidens garage övningar.
View attachment 355947
Roth levererade ut trattarna efter lite dröjsmål, men nu är dom på plats.
View attachment 355948
Den lilla Power Commandern passar bra under cutsen.
View attachment 355949
Shorai batteriet är litet lätt och? ja hur det funkar lär väl visa sig.
View attachment 355950
Fotpinnar från PP, med drevkåpan i behåll.
View attachment 355951
PP på broms sidan med fungerande bromsljus, lurar på att byta vätskebehållaren.
View attachment 355952
Grevens skakade fram Dual Sinter som verkar vara poppis med tanke på väntetiden från danskarna, ska bli kul att testa.
View attachment 355954
Min 15 år gamla hjälm fick pension till förmån för en RX7-GP.
Nu återstår bara lite småfix och injusteringar (fjädring, PC i bänk, sånt som jag måste ut på asfalt för att känna av)
Efter det hoppas jag på att kunna lägga ett par hundra lunga mil i sommar
Man skulle kunna tro att du varit ute och plåtat min hoj!? Häftigt att vi är två som kör i princip exakt samma grejor!
Vad är det som skiljer våra PP-pinnar? Jag var tvungen att ta bort drevkåpan.
Funkar, bara det att jag tidigare i vintras såg några bilder på en snygg lösning med en "fixerings klämma" nu har jag inte ännu hittat prylen, någon customåkare tycker slangarna ska hållas såhär.
View attachment 356084
Jag letar vidare.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |