Hej! Jag har inte skrivit i tråden tidigare och vet inte om svaret finns nånstans.. Tråden är ju en miljon sidor lång.
Jag har en R1 -04 och motorn ligger uppsprättad på ett bord nu, och polaren som skruvar i den menar på att det är bäst att köpa en annan motor
Nu har jag hittat en bra motor med låga mil, men problemet är att den är från en 06, jag är nästan säker på att den ska passa men är inte helt 100.
Ringde till yamaha i Gbg och dom kunde inte heller säga till 100% om det kommer gå att byta rakt av, så nu hoppas jag att nån här inne kan hjälpa mig.
Är det nån som vet om det passar att bota rakt av?
Härligt! då blir det nog att handla motor imorgon, så kan förhoppningsvis säsongen starta snart.
3 hk till säger du? det är ju klockrent
Måste man mappa om cykeln när man byter motor till en 06:a ?
04-06 e samma (nästan)
det som skiljer är utseendet på kopplingskåpan + 3 extra HK
kommer den från en SP modell (som bara såldes 06) så har den även slirkoppling
så ja, den passar
Våren närmar sig och den här vinterns fixande går mot sitt slut, här är några bilder från senaste tidens garage övningar.
View attachment 355947
Roth levererade ut trattarna efter lite dröjsmål, men nu är dom på plats.
View attachment 355948
Den lilla Power Commandern passar bra under cutsen.
View attachment 355949
Shorai batteriet är litet lätt och? ja hur det funkar lär väl visa sig.
View attachment 355950
Fotpinnar från PP, med drevkåpan i behåll.
View attachment 355951
PP på broms sidan med fungerande bromsljus, lurar på att byta vätskebehållaren.
View attachment 355952
Grevens skakade fram Dual Sinter som verkar vara poppis med tanke på väntetiden från danskarna, ska bli kul att testa.
View attachment 355954
Min 15 år gamla hjälm fick pension till förmån för en RX7-GP.
Nu återstår bara lite småfix och injusteringar (fjädring, PC i bänk, sånt som jag måste ut på asfalt för att känna av)
Efter det hoppas jag på att kunna lägga ett par hundra lunga mil i sommar
Man skulle kunna tro att du varit ute och plåtat min hoj!? Häftigt att vi är två som kör i princip exakt samma grejor!
Vad är det som skiljer våra PP-pinnar? Jag var tvungen att ta bort drevkåpan.
Funkar, bara det att jag tidigare i vintras såg några bilder på en snygg lösning med en "fixerings klämma" nu har jag inte ännu hittat prylen, någon customåkare tycker slangarna ska hållas såhär.
View attachment 356084
Jag letar vidare.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |