Här kommer jag med den återkommande frågan. Olja.
Yamaha själva rekommenderar delsyntet, hade något med kopplingen att göra. Så det är vad jag kört på hittils (inte just deras olja då, men Motuls motsvarighet).
Så vad kör ni med för olja i era R1r egentligen?
Hojen det gäller är en R1 -05, den går en del bana varje säsong. Absolut inget licens/race-tempo på mig, men står väl på hyfsat för att vara "gatåkare" iaf. Några oljerekommendationer?
Så vad kör ni med för olja i era R1r egentligen?
Hojen det gäller är en R1 -05, den går en del bana varje säsong. Absolut inget licens/race-tempo på mig, men står väl på hyfsat för att vara "gatåkare" iaf. Några oljerekommendationer?
Tja, min r1 a har snart gått 4000 mil och då är det dags för service med ventiljustering. Lite taskigt ekonomi just nu och börjar bli orolig att detta kan vara en dyr historia. Nån som vet ca hur mycket det kan kosta?
Vad finns det för knep för att byta tändstift på en R6-00 utan att riva isär halva hojen? De tändstiftnycklar jag testat är för korta och med förlängare får jag inte ner hylsan i toppen pga av luftburk och ram och bös som sitter i vägen.
Igår skulle jag plocka ut r6an och köra lite i det fina vädret. Men startknappen funkade inte, all el funkade o så...förutom startknappen. När man fibblar med dödarknappen så "knäpper" det tyst vid batteriet när man slår av och på den så den borde ju funka också och inte ha något glappt... Går inte att putta igång den heller.
Hände så här förra sommarn också när jag hade stannat för att tanka, stog i 30min och tryckte på startknappen och tillsist så gick den igång. Glapp nånstans där startknappen sitter tro? Har sprutat in 5-56 i tändlåset och hela "dosan" där start och dödarknapp sitter.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|