någon som monterat R&G framhjuls puckar på en 2009 R6? Sitter någon typ av plast detalj som gör att jag inte kan föra igenom stången. Hur gjorde ni?
söker en framgaffel till en -06 R1 skicka pm om ni har en över.
//M
Hej alla glada...funderar på en r1 årsmodell -05 alternativt -06. Finns det några vanliga fel på dom som man ska kolla extra niga efter. Och vad är det för skillnad på dom, om det är några?
05, så fanns det ett antal motorer, som ventilerna gick av på, men men om det berodde på materialfel eller bara klantig inkörning vet jag inte
04-06 så strulade TPS sensorn, detta byttes på garanti
06 hade 3 hk mer än 04-05, samt 20 mm längre sving för att motverka ofrivillig wheelie
läs mer här
http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?do=sida&id=24
Hej allihop!
Nu har jag gjort slag i saken och köpt min absoluta drömhoj! Yamaha R1 -98 Competition White.
Känns ju så klart helt otroligt bra men samtidigt väldigt läskigt! Jag har grym respekt för hojen. Har gått SMC:s alla fyra steg, men det känns som jag får lära om allting igen nu eftersom hojen skiljer sig så från min förra FZR 600. Men jag tycker det bästa är att bara ha en hoj man älskar som man kan putsa på och köra lugna turer i 70 km/h på landsvägar med, så ingen buskörning
Den här tråden kommer jag hålla koll på! Nu ska jag nog ut i garaget och kolla lite till på hojen
Grattis! Jag ringde på den hojen i fredags men säljaren sa att det va en nån som skulle komma på lördagen och titta på den. J**ligt snygg hoj!
Själv så köpte jag mig en likadan fast helt i silver
Vad gör en verkstad på R6-servicarna?
Man byter olja+filter vid var 1000:e (?) mil och kollar, ev justerar ventiler vid 4000 mil visst, men vad mer?
Under mina år med R6rna har jag bytt olja och filter innan semestern och på hösten (körde ca 1500mil/år) och varje vinter kollade jag ventilspelet. Annars har jag bara lagat sånt som pajat.
Nu har jag drabbats av dåligt samvete - det kanske fanns nåt mer jag borde ha gjort?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|