Nu var man Yamaha ägare igen. 2:a R6:an jag äger. Den förra var en supersport kittad 02:a. Denna gången blev det en 08:a som skall bankittas
Vet någon hur mycket delar mm som passar mellan 06/07 och 08/nyare?
Söker efter kraschkåpor, PC5, QS, snabbgas, styrdämpare, bakdämpare och något lämpligt slip-on så man kan bli av med katten. Blir nog att kapa bort katten och leta 1000cc slip-on som passar mot grenrören.
View attachment 376125
Hej! jag har långt gångna planer på att införskaffa en R1 04-06, undrar bara om ni tycker att det är ett bra val, hur har era erfarenheter med den versionen varit, vilka fel brukar dom ha, hur långa är serviceintervallerna, dra dom olja?
Först och främst och allra viktigast är R1 04-06 den snyggaste hoj som tillverkats bortsett från 1199 Panigale, men denna lirar ju i en annan prisklass också. Själv kommer jag att köpa en R1:a 04 och bara ha till att titta på om jag hittar en röd i superskick - Äckligt snygg
fel, serviceintervaller och oljeförbrukning är helt ointressanta i sammanhanget
Här finns ju en....................även om priset är väl tilltaget
http://www.bytbil.com/mc-mopeder/yamaha/bvbghcag/FUQBEAsitClIxL-oX9QAOAQ4cMA_!
http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2005/lit-11626-18-51_1257.pdf
Här får du servicemanualen till din R1 -04
Hur gör man för att höja tomgången på en R1 från 2001? Vad behöver jag lossa, på vilken sida mm? Finns det någon länk etc som visar hur man gör? Tack på förhand.
Okej hjälp mig nu
Var hittar jag en sadel till R1 2009 som är bekvämare för passageraren. Originalet är alltför glatt och obekvämt
Ebay har jag scannat av
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |