Har några frågor till er R1 ägare..
Har nya dekaler till tanken, men vilken typ av klarlack ska man använda när man klarlackar över dekalerna? Lackeraren som lackade tanken ville inte klarlacka p.g.a. att enligt han så visste han inte vilken klarlack man skulle använda, och att använda fel skulle göra att både dekaler och lack förstörs.
Har tyvärr inget svar på din fråga, jag ville bara säga att du gör rätt som är försiktig och frågar först.
Jag lämnade tanken till min R6 -99 hos en firma för omlack från i princip plåtren. När jag skulle hämta den var klarlacken helt bubblig, eller snarare knottrig, över dekalerna, och det godkände jag givetvis inte. Killen skyllde först på mig, och sa att dekaler inte ska klarlackas över.
Skitsnack sa jag, varenda hojtank har klarlack över dekalerna. Till slut insåg han att han gjort fel och sa att han skulle bjuda på ny färg. Bara att beställa nya dekaler tänkte jag, och trög som jag är påpekade jag inte direkt att bara de kostade 800 spänn. Aja, bara jag får tanken färdig nångång...
Efter en vecka kom jag och skulle hämta tanken för andra gången, men nu såg den EXAKT likadan ut som sist, knottrig och jävlig. "-Men det var väl då f.., nu får du väl för f.. skärpa dig!", skrek jag. Ja, nu skyllde han på att han varit stressad och kanske inte hade haft tid att låta dekalerna "sätta sig" ordentligt innan klarlack.
När han för tredje gången lackade tanken bjöd han på allt, färg, arbete och dekaler. Han vågade väl inte annat!
Det som retar mig är dels att jag var så flat och inte krävde tillbaka pengarna för det första setet dekaler. Men mest retar det mig att jag lämnade dit tanken redan innan jul, och lik förbannat är den inte klar förrän sent i april!
Lite OT kanske, men som sagt, du gör rätt som är försiktig.