R1 och R6-tråden!

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Har lyckats hitta en Servicemanual till min R1 -09:banana som nog är ganska lik en Workshop manual . 500 sidor som beskriver det mesta ungefär dom i en Haynes.. Ligger som PDF så den som är intresserad kan höra av sig så delar jag med mig...:banana

Du, det där vore inte dumt att ha :) Min gamla goding är ju så gammal att jag snart tänker börja serva (inte tennis-serv) själv :tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Har lyckats hitta en Servicemanual till min R1 -09:banana som nog är ganska lik en Workshop manual . 500 sidor som beskriver det mesta ungefär dom i en Haynes.. Ligger som PDF så den som är intresserad kan höra av sig så delar jag med mig...:banana

e det samma som jag har ? 526 sidor, 14B-28197-10.pdf

jag har även owners manual i pdf om ngn behöver

(edit, Jag har manualer till alla R1 liggande på min ena dator om någon behöver får ni skicka pm
även någon enstaka av R6 modellerna har jag manualer till)

mysecret

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
R1 -09
Ja de verkar vara samma 527 sidor,men värst av allt är att då jag skulle kolla exakt hur många sidor de va så såg jag att i min R1 Mapp fanns de en på 526 sidor som jag laddat ner 2010 (bara ett försättsblad som skilde) men den hade jag helt glömt att jag funnit och laddat ner då 2010 :( Och den sista jag hittade gjorde jag nåt jag lovat mig aldrig göra ;Betala för nåt icke fysiskt på nätet. Va bara 70 spänn och jag tyckte jag letat så länge och inte hittat den så därför frångick jag min princip....Och så hade jag den redan..Haha Smartass man är...Not

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Jag söker efter en, helst TVÅ, banpreppade R6:eek:r från 08 och framåt. Eventuellt kan 06 och framåt funka också.

Om inte hojarna redan är reggade så behöver den möjligheten iaf finnas.

Det finns inte drivor av hojar
till försäljning som matchar den önskelistan just nu. Därför vore jag tacksam om någon som känner någon som...helt enkelt tipsar mig! :tummenupp

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hej alla,

Nu är det så att jag ångra mitt köp av en cbr1000rr och köpte en blå 2007 r1 i nyskick, fick ett bra pris på den. Den har bara rullat 830mil till och med plastskydden vid tändning sitter kvar. Men när man kom hem börja man söka på r1 2007 och så hitta man en massa problem så man nästan sket på sig. Sitter nu här och fundera på om jag ska säga upp detta köpte också :huvet
( fick 1 år garanti på hela mcn) men...:3freakView attachment 383163View attachment 383164

Du kan nog googla vilken hoj som helst och hitta massor av olika problem på alla modeller, vad var det du blev skraj för?

Om jag inte missminner mig så rasade ganska många 07:eek:r pg a vevlagerras, men Yamaha tog det på garanti.
Har den inte rasat än så skulle jag inte oroa mig.

Jag söker efter en, helst TVÅ, banpreppade R6:eek:r från 08 och framåt. Eventuellt kan 06 och framåt funka också.

Om inte hojarna redan är reggade så behöver den möjligheten iaf finnas.

Det finns inte drivor av hojar
till försäljning som matchar den önskelistan just nu. Därför vore jag tacksam om någon som känner någon som...helt enkelt tipsar mig! :tummenupp

Word! Letar också efter 08 eller nyare.. finns fan inte en enda åtminstone hyfsat i närheten av Sthlm, där säljaren inte är en drömmare.

Last edited:

FoPpaa

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF r1 -98
Hey! Min r1 -98 har börjat "blöddra" vid gaspådrag, men när den väl börjar varva så går den som vanligt!
Jag har hunnit köra ca 30 mil den här säsongen och den har totalt rullat ca 4200 mil. 4000 mila servicen är gjord.
Kan det vara ventilerna? ringde och frågade en mekaniker, han trodde att det kunde va något med bensinen:confused:

Det här suger som F*n eftersom jag har nytaget kort och vill inget annat än att ut och åka!:(

rusty_13

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2007
Hoj
r6
på min r6 2006 sitter det ett eftermarknadsrör(trimrör). jag tycker hojjen brötar och smäller mycket. är det normalt att r6an är sån i gången eller krävs det en powercomander och en mappning? annars går den ju fint som faan!:va

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Det är vad jag fick med av första ägaren ialf.. En kompis var med vid köpet och han köpte sin från handlarn splittny och han godkände köpet =)

Kanon! Jo, jag hade röd nyckel på både R1:an och tidigare R6:an.
Men ville bara dubbelkolla!

Tack för snabbt svar!

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Mitt batteri har gett upp. Vart handlar man nytt till bäst pris? Något man bör tänka på?
Mitt som jag har nu heter GT9B-4 finns det annan beteckning?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har äntligen fått tag på en R6 08:a!
Skall ställa fjädringen efter mig, och har en fråga ang. gafflarna.

Ursäkta min taffliga bild nedan. Men den borde illustrera vad jag undrar.
Gaffeln sticker upp nån centimeter ur styrkronan, och cliponet sitter någon centimeter under styrkronan.

Jag vet att det varierar mellan olika hojar. Vill minnas att på min förra R6:a så slutade gaffelbenet i jämnhöjd med styrkronan, är det standard att den sticker upp lite på 08:eek:rna?

gaffel.jpg

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
R1
Hej!
Tänkte bara kolla om det finns folk här med erfarenhet av yoshimura helsystem på en R6a med tillhörande PC5 och racefilter?

Last edited:

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Tjena.

Söker muttrar samt brickor till bakdrevet på en R1 2007 fälg.

Vart hittar man det till vettigt prìs?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...