Beställt en dunk klet, den ska komma på måndag.
I min bok hemma står vilka temperaturintervall de båda rekommenderade oljorna fungerar inom, det jag snedtänder lite på är att man kan ändra en sådan viktig spec till redan sålda maskiner utan att upplysa ägarna. Fel olja är ett ganska allvarligt misstag ifall det handlar om t.ex garantier gissar jag?
Att det går att hitta olja för ca 70:- per liter är en helt annan påse te än 190:- per liter, 20w50 är inte direkt lätthittad.
Skönt med feedback, faktum är att jag mest oroar mig för kopplingsslir. Det är inte direkt få trådar som handlat om detta. Hoppas att kvittret från kopplingen som uppstår emellanåt EFTER senaste servicen upphör nu.
jag kan bara svara för mig själv, men inte något slir alls på min (eller andra som också kör på denna olja). Men som sagt det är ju inte vetenskapligt på nåt sätt. Min har som jag sagt innan inte fått någon annan olja än denna.
Det som gjorde att jag började åka på denna olja var att den var väldigt prisvärd, men egentligen så är kvalitet något som bör få kosta. Dock får man här Mycket olja till schysst pris i 20 liters dunkar.