Har rest runt i bil på semestern, så ingenting hände förrän i helgen som gick.
Jag monterade bort halva motorcykeln och gav mig på att byta stift eftersom jag hade en extra uppsättning liggandes. Tändspolarna satt så in i helvete tvärfast att jag fick ont i hela armarna, svettblänkande panna, svavelosande mun, och såg stjärnor innan jag till slut fick loss alla. Ett eller ett par stift hade skador på gängorna där spolarna ska kontaktera dem, men i övrigt såg de sjyssta ut. Jag mätte spolarna med Ohm-meter och fick samma resultat på alla (även om det inte stämde jättebra med vad Haynes-manualen tyckte att det skulle visa).
Jag monterade ihop allt, och passade samtidigt på att montera bort Power Commander tändmodulen som jag kört med bara för att. Dessutom har jag sprayat varenda kontakt jag hittat och kollat kontaktstiften efter oxidation. Efter ihopmontering funkar nu hojen klockrent. Jag vet ännu inte om det var stiften eller tändmodulen. Får väl montera tillbaka tändmodulen för att utesluta den.
Om den är frisk så blir det nog en försäljning. Jag köpte den för att planen var att trimma vidare och köra med quick shift, men jag har inte drivet att köra bana längre och då kan det kvitta.