Tjenixen! Har aldrig velat ha en R1 just för att det är en "dussinhoj", alla tjatade om R1/R1 när jag började köra hoj och fick lite avsmak. Men nu har jag blivit "vuxen" och börjar släppa min fix idé och har även börjat snegla på R1 04-05, verkar ju finnas en del som inte gått för långt och priset är ju minst sagt förmånligt.
Hade egentligen redan bestämt mig för en ZX10R av samma årsmodell, men de är lite svårare att hitta med låga miltal, samt att de flesta jag hittar ligger väldigt nära ventiljustering vilket inte är något jag vill börja med när jag köper ny hoj! Att det sedan finns hur mkt reservdelar som helst väger tungt då jag fastnat med ett ben i banträsket
En krashad TL1000S föranleder hojbytet
Hur vanligt är ventilknaset på -05? Vad kan man vänta sig i värsta fall? Eller ska jag passa mig för en -05 med 1200 mil på mätaren?
Vilken årsmodell är i övrigt att föredra?
Mvh