R1 och R6-tråden!

Raderad medlem 61114

Guest
jag undrar om det är någon som har info om systemet som sitter på denna hojen? Klarar detta ljudnivån på svenska banor? bilprovningen? Finns det db-killers? en i varje rör eller hur fan gör man när man har fyra pipor? Kanske räcker i två :va

raven.jpg
 

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Någon som vill tjäna en hacka på att städa ur min förgasare?
Gärna i stockholmsområdet!

PMa om du är sugen :Bugar
 

Raderad medlem 61114

Guest
jag undrar om det är någon som har info om systemet som sitter på denna hojen? Klarar detta ljudnivån på svenska banor? bilprovningen? Finns det db-killers? en i varje rör eller hur fan gör man när man har fyra pipor? Kanske räcker i två :va

View attachment 411647

Svarar mig själv. "Toce" heter det, verkar inte finnas någon svensk återförsäljare, hittade nåt inlägg i denna tråden om en som hade det eller frågade om det iaf.. Får pma å se om han har nån info..

Får tyvärr lite dåliga vibbar av säljare. Han har köpt hojen av sin polare för att hjälpa honom att sälja den :va:confused: Kompisen vill inte använda blocket... Säljaren verkar inte veta något direkt om hojen och han kör inte själv... Original avgassystem finns inte kvar, påstår att den är besiktigad med detta systemet på...

Har ni några tips om hur jag ska gå till väga, har fått bild med reg nr och ska börja med att kolla upp det lite..

edit: Men vafan!! 5 ägare sen 2011 :O För antal ägare i det landet den togs in från räknas väl inte med??
 
Last edited by a moderator:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Får tyvärr lite dåliga vibbar av säljare. Han har köpt hojen av sin polare för att hjälpa honom att sälja den :va:confused: Kompisen vill inte använda blocket... Säljaren verkar inte veta något direkt om hojen och han kör inte själv... Original avgassystem finns inte kvar, påstår att den är besiktigad med detta systemet på...

Har ni några tips om hur jag ska gå till väga, har fått bild med reg nr och ska börja med att kolla upp det lite..

edit: Men vafan!! 5 ägare sen 2011 :O För antal ägare i det landet den togs in från räknas väl inte med??

brukar vara att första känslan e rätt..


ge mig reg. nr i pm så kan jag berätta mer
gärna en eller ett par bilder på hojen också.. helst på höger sida

edit. måste finnas fler hojar närmare dig som e mer intressanta & som har bättre historik
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Apropå tveksamma köpeobjekt:

Härom veckan såg jag en röd/vit R6 -06 på Blocket. Har letat mig fördärvad efter en sån, så jag kollade extra noggrant på annonsen tills jag fick syn på regnret då det högg till i magen. Det var ju för i he-----te min gamla -06 som slängde mig i rullstol!
I annonsen hade firman skrivit 1400 mil, men redan efter fyra månader sommaren -06 hade ju jag ensam hunnit med 1300 mil! Att sex brukare inte skulle ha hunnit mer än hundra mil på sju år lät osannolikt.

Efter ett bra snack med senaste brukaren (som aldrig kunnat tro att hojen gått dubbelt så långt och vid tidigare tillfälle varit nära skroten) där vi konstaterade att mätare är utbytt, ringde jag hojfirman. Vid en första kontakt lät killen väldigt svävande och ville inte riktigt ta mig på allvar, men bad mig ringa nästa dag då "rätt" säljare skulle vara där.
Ringde igen och fick prata med en annan kille som faktiskt lät lite tagen av det jag hade att berätta om cykeln.
Några dagar senare var annonsen bortplockad.


Visst, det behöver inte vara fel på hojen bara för att den varit vurpad, men vid min olycka hade cykeln lämnat tunga avtryck i åkermyllan var femtonde meter tills den studsat färdigt och jag har svårt att tänka mig att det inte skulle synas nånstans.
När resterna av hojen såldes efter olyckan ingick även de oanvända orginalkåporna, men tänk alla de små böjda fästena till det ena och det andra, det måste vara svårt att plocka ihop sånt och få det att se ut som orginal? Och den svarta ramen och svingen, de måste ha nåt avtryck av den eftermiddagen.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Fii fan! Börjar kännas som jag får börja lyssna på polaren om att skita fullständigt i milen på hojar... Skicket avgör helt enkelt...

Nä jag har tröttnat på att leta R1i detta prissegmentet... Blir nog en gixxer K3 imorgon istället...
 

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Hålla! Är det någon som har måtten på "dog bone" till en r1 -98? Jag skulle behöver måttet mellan hålen, tjockleken på länken och storleken på hålet. Ska tillverka ett själv i plugget!
 
Last edited:

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Någon som vill tjäna en hacka på att byta tändstift , motorcykel står i varm o torr förvaring .
Gärna i stockholmsområdet!
Gäller yamaha R6 2009

PMa om du är sugen
 

71Jojje

Kayaba
Gick med
22 Sep 2003
Ort
piteå
Hoj
Suzuki gsxr 750 -97....-06 Blatarisracer
Tjena grabbar! Har någon ett tips var man hittar en Exup eliminator i vårt avlånga land. Till R1-06. Verkar vara liten marknad på dessa!? Tacksam för tips!
 

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Löda upp den själv .. Gjorde förra veckan på min R6an.. Inga fel koder
Kostnad 50 kr
Tid - 2 timmar

Skicka mig mail så skickar jag några bilder om du vill ..
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hej

Hjulfråga!

Är det någon som kan tänkas veta om det skiljer något mellan årsmodellerna på femekrade R1-hjul? Det är nog främst vikten jag tänker på isåfall.
 

VegasVegas

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Raka och enkla svar. (förutsatt verktyg finns och engagemang)
Är det ett helvete att byta kopplingen själv? Och vilket drivpaket skall jag ha? Finns olika tjocklekar på kedja vad jag förstår.
Gäller en R1 -99

//
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Är det bara lameller och fjädrar du menar så är det väldigt enkelt. Är det kopplingskorg och mer avancerade saker så är det lite knepigare men inte jättesvårt förutsatt att du har mekvana och en verkstadshandbok.

Angående kedja så är det enklast att köpa ett drivpaket avsett för modellen, dvs 530 O eller X-ring. 520 konvertering är mest för racing. Fördelarna för gata är få med en konvertering, det handlar mest om en viktbesparing på några hekto.
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag letar framlykta till R6 -07 med dålig framgång.
Den ska helst passa i originalkåporna men det är inte 100% nödvändigt.

Jag har forskat och det verkar mer och mer som att mitt ex är en HPD.
Tydligen finns två r6 från denna epok, den ena med en tilläggsbokstav (r eller s).
Hur försäkrar jag mig om vilken jag har?

Skiljer sig lyktan så den ena inte passar?
Jag hittar kinalyktor via ebay för så lite som 700 spänn, erfarenheter från dessa?
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top