Om du skulle jämföra de beläggen mot orginal (om du har kört på såna förstås...), vad är skillnaden då? Jag körde bara orginal, t.o.m. när jag tävlade, och vill veta vad jag ev missat.
Andra får naturligtvis också svara.
Det initiala bettet och den kraft du behöver lägga för önskad bromskraft, ju mindre kraft desto högre precision.
Dock behöver man bromsa in sig på dom de första varven så man inte slår runt första sena bromsningen när dom blivit varma, anlägger du samma kraft på ett par nya varma 1375 som ett set som är halvslitna eller original så går du runt.....
Nu är ju bara 1375 bra kanske ett race eller så sen går dom ner sig fort, jag körde nästan 4säsonger på dom men var tvungen att byta minst 3 gånger/säsong för dom går ner sig så fort och då körde jag dom ändå långt över vad jag ville enbart av ekonomiska skäl, egentligen skulle jag velat haft nya inför varje race.
Bromsverkan blir sämre och kraften du får anlägga är därför större och då minskar ju precisionen, man blir tröttare i handen och får därmed ännu sämre precision.....ond cirkel alltså.
Men dom är snälla mot skivorna, har mina original än.
Finns bättre men de kostar ju lite till, 2400 för de TRW jag har nu men efter denna säsongen känns de lika bra som när jag monterade dom, dock kostar ju 3set 1375 lika så....
Sen får man göra samma när man byter till TRW annars så slutar det illa, den kraft du behöver på dom är inte i närheten av den du behöver på ett hyfsat set 1375 så när de blivit varma så Nyper det!
Första, kalla bromsningarna är som slitna 1375, när de börjar bli varma är de som nya 1375 och racevarma så tar det stopp! Blev några resor på escapen när jag försökte lära mig efter jag nästan slagit runt och fått släppa........
Jag bytte när jag överhettade mina original, spännande att bromsa "utan" bromsar på varv 3......utan bromsar innebär ju inte att bromsarna försvann då men när man förväntar sig en retardationskraft när du tar i greppet och den är avsevärt lägre så känns det som bromsarna är borta när man bromsar så sent det "går"
Kändes som fett på skivorna och det hjälpte inte att klämma hårdare, skivorna var blå när jag kom in, 1375 löste det problemet sen höll jag fast vid dom till i år då jag bytte på rekommendation från konkurrenter.
Ed. ska du köra gata rekommenderar jag original dock, det är de som funkar bäst i den miljön då de värms snabbt och inte kyls av, 1375 behöver några bromsningar för att bli varma och kyls snabbt så du vet inte vilken bromskraft du behöver anlägga för att få stopp på hojen om du inte kör "banaktivt" och de håller för rätt högt tempo på bana med.