i8lusaka
Ny medlem
X-up skrev:2556766Antar att du kommer att få krypköra / ströga en hel del i London?
I så fall skulle jag inte rekommendera någon av hojarna eftersom de lätt kommer att gå varmt i dessa farter pg a dålig kylning. (Så vida du inte ska köra under vintern). Hojarna är ju byggda för aktiv körning för bövelen!
Jag skulle inte drömma om att jämföra en Fazer 600 med nya R6, eller ens gamla för den delen eftersom Fazerns motor är betydligt tamare.
Som alla 600r kräver dock R6:an lite högre varv för att trivas, men väl där så är den hysterisk! Ska du som sagt ha den för att krypköra med så spelar ju det ingen roll, heller inte att en 600:a kräver lite mer växlingar (Främst på bana).
Men om du nu jämför R6:an med GSX-R 1000 och du ska ha den till & från jobbet & kommer köra sakta, så skulle jag välja R6:an eftersom 1000-kubikaren lätt blir lite ryckig på låga varv!
Lycka till!
Tack för svaret.
Nu låter det kanske som jag skall ha den som pendlar hoj men se det så här, Jag vill inte ha en brukshoj för att köra bekvämt till jobbet utan en kull hoj när jag inte jobbar.
Jag har konkat runt på min gamla FZR 1000 i Londons trafik så det lär inte bli jobbigare änn den.och den gick det att krypköra i 80mph längs Themsen på nattetid
Last edited: