R1 och R6-tråden!

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Idag ska jag åka hämta min nya hoj en Yamaha R1 -05
:yoparty Hoppas att jag kan få lite hjälp i vinter i denna tråden här verkar det ju finnas en hel del kunnigt folk !
planen är att få på ett fullt kraschkåp set med lyse ock allt
tyvärr har jag noll erfarenhet av R1 sen innan så jag kan nog behöva lite goda råd :)
 

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
S 1000 RR
Eureka skrev:
2523068 Jag har ju satt på Akrapovic men skillnaden är inte stor mot original!
Frågan är om Y röret ger större skillnad, på Bike ville de knappt sälja denna då det var onödiga pengar och skulle inte göra ett skit i varken effekt eller prestanda, men det är ju ljudet man är ute efter!

Bara för ljudets skull tror jag inte heller det är lönt att byta Y-röret. Däremot om du vill mappa hojen på bromsbänk och ställa in den, så kan det vara en idé att köpa en. Då ska du visserligen också köpa Powercommander och ett sportluftfilter.
Jag har själv ett Sebring slip-on(titan) och är grymt nöjd med ljudet på hojen!
Akra rören är lite tama i ljudet...

Jag ska själv göra ovanstående med min hoj. Inte nödvändigtvis för effektens skull, men för att den ska gå optimalt.Får man sedan lite effekt "på köpet" så gör ju inte det saken sämre...:))
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Mr R1 skrev:
2523633 Bara för ljudets skull tror jag inte heller det är lönt att byta Y-röret. Däremot om du vill mappa hojen på bromsbänk och ställa in den, så kan det vara en idé att köpa en. Då ska du visserligen också köpa Powercommander och ett sportluftfilter.
Jag har själv ett Sebring slip-on(titan) och är grymt nöjd med ljudet på hojen!
Akra rören är lite tama i ljudet...

Jag ska själv göra ovanstående med min hoj. Inte nödvändigtvis för effektens skull, men för att den ska gå optimalt.Får man sedan lite effekt "på köpet" så gör ju inte det saken sämre...:))

Enligt flera röster från de som mappar sin så gör Y röret = 0,0001 mille HK därav vill dem inte sälja, med andra ord helt onödig i deras ögon!
Hade dem talat för att sälja så hade jag förstått men de tjänar ju inga pengar på att ljuga i detta fall då jag troligen inte köper :p
Akra låter kanske inte högst av de alla slip-on!
Men ser bäst ut och skönast sång skulle jag nog ändå tro.. och lite dyrare :tuttar
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Eureka skrev:
2523879 Enligt flera röster från de som mappar sin så gör Y röret = 0,0001 mille HK ...

Det är också vad jag läst mig till av de som provat så det verkar vara helt onödigt att byta.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Kommer byta lacken på min hoj och göra en blanding från den lavaröda och svarta, vilket inte framgår så bra av bilden men det kommer gå en röd tunn kantlinje på alla dekaler också.

Vad tycks ??

EDIT
kommer kanske skippa det röda!
 

Bifogat

  • Nylack.jpg
    Nylack.jpg
    99.4 KB · Visningar: 134

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Eureka skrev:
2524010 Kommer byta lacken på min hoj och göra en blanding från den lavaröda och svarta, vilket inte framgår så bra av bilden men det kommer gå en röd tunn kantlinje på alla dekaler också.

Vad tycks ??

EDIT
kommer kanske skippa det röda!

Snyggt!
 

NightRider

Ett bra Slipon sparar liv :-)
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
En snabb..
R1 -98 Behöver inte använda choken..

Jag behöver aldrig använda choken..den startar direkt och går bra från start utan.
Snarare är det så att om jag använder choken så går den lite sämre.
Är detta normalt? :confused:
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
tajjson skrev:
2526892 Jag behöver aldrig använda choken..den startar direkt och går bra från start utan.
Snarare är det så att om jag använder choken så går den lite sämre.
Är detta normalt? :confused:

Har du kollat så att inte vajern är för spänd?:va
 

NightRider

Ett bra Slipon sparar liv :-)
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
En snabb..
X-up skrev:
2527310 Har du kollat så att inte vajern är för spänd?:va

Det hade jag inte tänkt på...Men tomgången ligger rätt...och stannar kvar på samma varv även då den blivit varm.
Ska kolla det snarast.
Tack :)
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
tjena

dax att byta styrlager, var köper jag nya...
R1 -99
Duells har ju 1073 30x55x18/30x55x18 för 430:- st

men det borde vara bättre att köpa genom skf eller något... vad vet jag, vem vet ???

m.v.h

Mike
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Amras skrev:
2528096 tjena

dax att byta styrlager, var köper jag nya...
R1 -99
Duells har ju 1073 30x55x18/30x55x18 för 430:- st

men det borde vara bättre att köpa genom skf eller något... vad vet jag, vem vet ???

m.v.h

Mike

Kolla med Momentum!
 

Anthony00

Medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
MT 07 2018, Husqvarna 701 2017
R6 färger till -07
 

Bifogat

  • b01.jpg
    b01.jpg
    134.8 KB · Visningar: 95
  • bl01.jpg
    bl01.jpg
    120.5 KB · Visningar: 100
  • r01.jpg
    r01.jpg
    124.8 KB · Visningar: 93

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Anthony00 skrev:
2534343 R6 färger till -07


På USA-modellerna ja.

Så här ser de ut i Europa:

black01.jpg

blue01.jpg

white01.jpg
 
Last edited:

Anthony00

Medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
MT 07 2018, Husqvarna 701 2017
Några till bilder, yep US, lite strunt samma kanske då de flesta ändå inte kommer rulla med gatkåpor
 

Bifogat

  • 01.jpg
    01.jpg
    104.6 KB · Visningar: 73
  • 02.jpg
    02.jpg
    93.9 KB · Visningar: 66
  • 05.jpg
    05.jpg
    119.8 KB · Visningar: 63
Last edited:

Burrat

Lasse Jonsson
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Örebro
Hoj
Gixxer 1000 05
Har precis i dagarna köp min första r6:a, vilket oxå e min första hoj överhuvudtaget. Nu sitter det ett orginalblås på och jag vill ju såklart ha ett slipon så ja får lite gott ljud. Är inte i behov av nått värsting grej utan bara lite schysst ljud. Så, var kan jag då köpa detta för en inte alls för dyr peng. Nån som har beg kanske??
//B
 

Anthony00

Medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
MT 07 2018, Husqvarna 701 2017
Burrat skrev:
2534397 Har precis i dagarna köp min första r6:a, vilket oxå e min första hoj överhuvudtaget. Nu sitter det ett orginalblås på och jag vill ju såklart ha ett slipon så ja får lite gott ljud. Är inte i behov av nått värsting grej utan bara lite schysst ljud. Så, var kan jag då köpa detta för en inte alls för dyr peng. Nån som har beg kanske??
//B

Det säljs tex nya Micron slipon på blocket för halva priset :tummenupp
 

yammma

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2006
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha r6
hallå där köpte min första hoj för några veckor sen(r6)

jag har inte så mycket koll så jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig o besvara en del frågor jag har....


först så undrar jag vart batteriet ligger och om det är bäst o ta bort den nu under vinterkylan???

när jag kör den i city så går värmemätaren upp till 100 grader innan fläkten går igång jag sitter o undrar om det inte är för varmt vill helst att den ska ligga runt 90 grader.... hur e det med era R6or????

vilken olja ska jag använada och hur mycket ska det vara i?


vore tacksam för svar och om ni har någon informations sida som ni kan hänvisa mig till så vore jag väldigt glad

jag har NOLL KOLL än så länge
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
först så undrar jag vart batteriet ligger och om det är bäst o ta bort den nu under vinterkylan??? Ligger under sadeln. Batteriet ska du underhållsladda under vintern, gärna en pulsladdare så som Ctek XS 800 eller liknande.

när jag kör den i city så går värmemätaren upp till 100 grader innan fläkten går igång jag sitter o undrar om det inte är för varmt vill helst att den ska ligga runt 90 grader.... hur e det med era R6or???? Helt normalt, tror varningslampan tänds vid 112°C när den larmar för hög temp. Men undvik att fis-köra så motorn går varmt, hojen vill ha fartvind så den får ordentligt med kylning!

vilken olja ska jag använada och hur mycket ska det vara i? Använd rekommenderad oljetyp och mängd som står i din ägarmanual. Så länge det är MC-olja av rätt standard och viskositet spelar märket ingen roll, men jag kör med Motul 300V (Helsyntet) Men du klarar dig gott på Motul 5100 (Halvsyntet) Glöm inte byta oljefilter samtidigt!


Grattis till en fin hoj!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top