R1 och R6-tråden!

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Har i dag en R6 -05 Rossi-modellen men har hittat en ny R1 -05 som jag tror jag måste köpa. Varför måste undrar ni? Jo, jag är nämligen barnsligt förtjust i gult och denna R1 är lackad i den jubileumsgula som kom -05. Ångrar att jag inte köpte en sådan redan i våras när jag köpte min R6. Nu finns ingen kvar på Yamaha-center i Gbg men lyckades hitta en via internet. Givetvis uppkommer ju några frågor om R1 -05. Ska man istället köpa -07? Är det några stora skillnader på -05 gentemot -07. Att -07 har mer hästar vet jag (men för mej räcker garanterat krutet i en -05:a) men finns det några andra stora skillnader? Funderar även på en begagnad -05 som jag hittat. Den har Öhlins styrdämpare och annan ljuddämpare än orginal och gått runt 350 mil. Då slipper man ju bl.a. inkörningen och 100 mila-sericen samt att gött ljud redan finns.

Ha de bra
Tony

Kanske till och med finns någon som vill köpa min R6:a.

..vad begär du för den?

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
Hallå,funderar på o sälja min R1a 04a.Fast efter o kollat lite här funderar jag på o ha den kvar o kanske styla den lite.Nån som har några bilder på nån rolig mc?Jag har andra blinkers,rensad bak mm.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Hallå,funderar på o sälja min R1a 04a.Fast efter o kollat lite här funderar jag på o ha den kvar o kanske styla den lite.Nån som har några bilder på nån rolig mc?Jag har andra blinkers,rensad bak mm.

Här på denna tråden kan du säkert få lite ideer och styling.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14243&highlight=bildbank

Ps jag har nya motorskyddskåpor i kolfiber som man fäster utanpå,ser både nice ut med kolfiber och skyddar vid eventuell vurpa.Passar från 04-06
om det skulle vara nåt:va

Last edited:

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Sällar mig till den lyckliga skaran :hej
Nyinköpt R6 -00 står i garaget och myser. Kan det bli sommar NU?! :mad:

lodiz

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2006
Hoj
r6
fjäderfel

[*]Är det en -99 / -00 kolla om "fjädern" till 2:ans växel blivit bytt på garantin. (Vanligt fel).

Vad kännetecknar detta "fjäderfel"? :confused:

Henken

Guest
[*]Är det en -99 / -00 kolla om "fjädern" till 2:ans växel blivit bytt på garantin. (Vanligt fel).

Vad kännetecknar detta "fjäderfel"? :confused:

I mitt fall gick den av & lämnade mig stående 8km hemifrån utan möjlighet att lägga i nån växel. Det positiva är att den är billig & skitlätt att byta. Iaf om jag skulle vara tvungen att göra om det igen! :tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Dom är så jävla elaka!!! :huvet Jag fick inte ha hojjen i sovrummet!!! :tuttar är konstiga!!!!

Vi har det fan inte lätt, jag ville också ha min inne. Inte fick man det... vi har ju till och med en plats i vardagsrummet där vi inte rikigt vet vad vi ska ha där heller :mad:

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Har precis köpt mig en R1:a och var idag ute på första svängen. Helt underbar hoj med ett suveränt effektregister. Snäll men såklart ändå lite elak om man så önskar.

Har en liten fråga:

Exemplaret är från 01 i mycket fint skick. Den har dock hunnit gå 3000 mil sedan ny. På en raka smällde jag i växlarna efterhand och plötsligt började det rassla ganska duktigt i växellådan, det verkade som den hamnade mellan 2 och 3:ans växel och hoppade fram och tillbaks utan att gå i. Drog in kopplingen och drog den rejält upp i 3:an. Därefter körde jag vidare utan problem. Är det vanligt att hamna mitt emellan växlarna eller hade jag otur? Kan det bero på slitage...har 6 månaders garanti men vill givetvis inte lämna in den i onödan.

Tacksam för svar! /D.

Horny

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Hornet 600 -06
Kan någon säga mig va en R1-06 gör i ettans växel??
Har nämligen hört en hastiget som lät otrolig:confused:
Hade vatt tacksam för ett svar:)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Kan någon säga mig va en R1-06 gör i ettans växel??
Har nämligen hört en hastiget som lät otrolig:confused:
Hade vatt tacksam för ett svar:)

140 går bra.

Har precis köpt mig en R1:a och var idag ute på första svängen. Helt underbar hoj med ett suveränt effektregister. Snäll men såklart ändå lite elak om man så önskar.

Har en liten fråga:

Exemplaret är från 01 i mycket fint skick. Den har dock hunnit gå 3000 mil sedan ny. På en raka smällde jag i växlarna efterhand och plötsligt började det rassla ganska duktigt i växellådan, det verkade som den hamnade mellan 2 och 3:ans växel och hoppade fram och tillbaks utan att gå i. Drog in kopplingen och drog den rejält upp i 3:an. Därefter körde jag vidare utan problem. Är det vanligt att hamna mitt emellan växlarna eller hade jag otur? Kan det bero på slitage...har 6 månaders garanti men vill givetvis inte lämna in den i onödan.

Tacksam för svar! /D.

Låter lite som den klassiska "fjädern i växellådan" problemet vilket innebär att det inte går att peta i 2:ans växel. Men om det går att växla normalt på låga varv & detta hände under hård acceleration som är det snarare en sliten låda det beror på.

Last edited:

Horny

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Hornet 600 -06
Jag hade hört 167km/h av min körskolelärare...hmmm
tcykte att det lät väldigt mkt...

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

Har en liten fråga:

Tacksam för svar! /D.

tycker inte det låter som fjädern som xup säger

Beskrivningen du anger, så låter det mer som en sliten växelllåda
skulle tippa på att dreven har blivit slitna, växelgaffel som är aningens böjd eller kanske en sliten växeltrumma (som för gafflarna & flyttar dreven)

i ditt fall hade jag lämnat in den för översyn om du nu har garanti på den.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras