R1 och R6-tråden!

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Tack för svaren!

Jag satsar på att köra en runda såfort det är torra vägar. Om det var en tillfällighet dyker det inte upp igen och det gör det lämnar jag in den. Tycker även lådan är lite klonkig men det kanske alla R1 lådor är.

/D.
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
kopplingsljud

Jag har en 2006 R6:a och undrar om det skall låta om kopplingen efter bara 500 mil (köpte den med 400 på mätaren)?
Om man står med motorn igång i neutral så låter det grr ljud eller vad man skall säa men när man kopplar så upphör ljudet.
Jag hadde samma oljud på min FZR men den hadde 6000mil på mätaren.
Är alla Yamaha likadana?
 

Lindell90

Médlämm
Gick med
21 Jan 2007
Ort
Jönköping, Mullsjö
Hoj
YZF Thundercat 600 -97
Har precis köpt mig en R1:a och var idag ute på första svängen. Helt underbar hoj med ett suveränt effektregister. Snäll men såklart ändå lite elak om man så önskar.

Har en liten fråga:

Exemplaret är från 01 i mycket fint skick. Den har dock hunnit gå 3000 mil sedan ny. På en raka smällde jag i växlarna efterhand och plötsligt började det rassla ganska duktigt i växellådan, det verkade som den hamnade mellan 2 och 3:ans växel och hoppade fram och tillbaks utan att gå i. Drog in kopplingen och drog den rejält upp i 3:an. Därefter körde jag vidare utan problem. Är det vanligt att hamna mitt emellan växlarna eller hade jag otur? Kan det bero på slitage...har 6 månaders garanti men vill givetvis inte lämna in den i onödan.

Tacksam för svar! /D.

samma hände mig, fast på min cbr 125 i sommras, eller har hänt ett antal gånger... närmare bestämd typ 2-3 .. är ibland när man växlar lite slött tror jag så hamnar den i nått sorts friläge mellan 2st växlar fastän det inte ska vara nått där... :p
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Ljus

Tjenare
Jag har just skaffat mig en R1:98 och sitter och kolalr på xenon konvertering. Då jag inte fått hem hojjen än så kan jag inte kolla vilken typ av lampa som sitter i den H1,H4 elelr H7 och det står ej heller i manualen som jag hittade på internet. har även googlat och sökt i forumet efter ledtrådar men hittar inget.

Någon som kan vara snäll och upp"lysa" mig om detta :D
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Är det någon av er med R6:a -00 som skulle kunna mäta Yamaha-dekalen på tanken åt mig??? Höjd och bredd!

Har inte min hoj tillgänglig!!
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Någon som vet vart jag får tag på denna dekal??? (se bild)
r6_6.jpg
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Beställde ett komplett set från Styleworks för nästan 3 månader sedan. Har inte fått några dekaler och dom svarar inte på mail.

Har kollat på Tapeworks men där får man inte med just denna dekal! :näsblod

Tack ändå!! :tummenupp

gå till närmaste tryckeri o hör?..

ser jag med arslet eller e de bara en vit triangel o inget mer?..

inte så svårt att skära ut en själv? :confused:
 

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Ort
Malmö
Hoj
Ingen för tillfället
Nån som vet hur servicechemat ser ut till en R6 -99? Alltså vid vilka miltal den ska servas? Speciellt stora servicar.

Mvh//Tobbe
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nån som vet hur servicechemat ser ut till en R6 -99? Alltså vid vilka miltal den ska servas? Speciellt stora servicar.

Mvh//Tobbe

Var 600:ade mil på -99 till -02. (Med förgasare).
Var 1000:e -03 & framåt.

-99 till -02 är varannan service större, 600 mil = mellanservice, 1200 mil = större osv...
-03 & uppåt är ungefär likadant upplagt. (1000 mil enklare, 2000 mil lite större)

Beställde ett komplett set från Styleworks för nästan 3 månader sedan. Har inte fått några dekaler och dom svarar inte på mail.

Har kollat på Tapeworks men där får man inte med just denna dekal! :näsblod

Tack ändå!! :tummenupp

Trist!
 
Last edited:

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Ort
Malmö
Hoj
Ingen för tillfället
Var 600:ade mil på -99 till -02. (Med förgasare).
Var 1000:e -03 & framåt.

-99 till -02 är varannan service större, 600 mil = mellanservice, 1200 mil = större osv...
-03 & uppåt är ungefär likadant upplagt. (1000 mil enklare, 2000 mil lite större)



Trist!

Okej då vet jag. Jag tackar så mycket :tummenupp
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Var ute på min andra R1 runda idag, var så underbart väder här i skåne att det inte gick att låta bli:tummenupp . Kan bara säga att R1:an är en underbar hoj att köra, drar som en dröm från botten och hela vägen upp till rödmarkeringen. Tanken med dagens körning var att känna lite lätt på hojen och ta det lugnt, lätt att säga men omöjligt att göra. Har fått tips om att den skall bli totalt tokig efter 8000 rpm men jag tycker den är väldigt jämn och fin genom hela registret, inga överraskningar någonstans men ett skönt drag. En normal och lugn acceleration slutar ofta med en lugn och behaglig hastighet långt över 200 km/h, den är hur stabil och fin somhelst. Visst går den upp på bakhjulet om man vill men inte plötsligt och okontrollerat.

Det enda negativa jag kan säga om denna hoj är att jag tycker växellådan är väl grov och klonkig, kanske är det bara mitt exemplar?!

Ni som eventuellt är sugna på en R1:a kommer inte att bli besvikna, det skulle förvåna mig! Det må vara en dussinhoj men en väldigt kvalitativ sådan.

Skulle vara kul att höra era åsikter om era R1:eek:r, ändras de med tiden eller varför säljer många sina R1:eek:r så snabbt?

/D.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top