Var ute på min andra R1 runda idag, var så underbart väder här i skåne att det inte gick att låta bli
. Kan bara säga att R1:an är en underbar hoj att köra, drar som en dröm från botten och hela vägen upp till rödmarkeringen. Tanken med dagens körning var att känna lite lätt på hojen och ta det lugnt, lätt att säga men omöjligt att göra. Har fått tips om att den skall bli totalt tokig efter 8000 rpm men jag tycker den är väldigt jämn och fin genom hela registret, inga överraskningar någonstans men ett skönt drag. En normal och lugn acceleration slutar ofta med en lugn och behaglig hastighet långt över 200 km/h, den är hur stabil och fin somhelst. Visst går den upp på bakhjulet om man vill men inte plötsligt och okontrollerat.
Det enda negativa jag kan säga om denna hoj är att jag tycker växellådan är väl grov och klonkig, kanske är det bara mitt exemplar?!
Ni som eventuellt är sugna på en R1:a kommer inte att bli besvikna, det skulle förvåna mig! Det må vara en dussinhoj men en väldigt kvalitativ sådan.
Skulle vara kul att höra era åsikter om era R1
r, ändras de med tiden eller varför säljer många sina R1
r så snabbt?
/D.